Web Analytics Made Easy - Statcounter

در راستای اجرای طرح "سرباز مهارت" در استان خراسان جنوبی ، جلسه ای با حضور فقیهی، نماینده طرح های ملی وزارت ورزش و جوانان، حسن عزیزی مدیر کل ، قناد معاون امور جوانان، سیده اعظم اسلامی سرپرست معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان و نمایندگان نیروهای مسلح و جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش برنا خراسان جنوبی ، حسن عزیزی مدیرکل ورزش و جوانان استان،در جلسه بررسی اجرای طرح سرباز مهارت در استان گفت: براساس تفاهم نامه فی مابین وزارت و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح و سهمیه ابلاغی به خراسان جنوبی تا کنون ۹۰درصد تعهدات اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت هفته بسیج گفت : طرح سرباز مهارت و آموزش مهارت های کاری به سربازان طرحی است که با دستور مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، در بحث ایجاد بستر توانمند سازی و مهارت آفرینی برای سربازان عزیز در دست اقدام است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با گرامیداشت یاد و خاطره معمار فقید انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره ) تصریح کرد: یکی از مهمترین رویکردهای دولت آیت الله رییسی رییس جمهور محترم، بحث ایجاد اشتغال فراگیر به ویژه برای قشر جوان جامعه است، که در همین راستا و تفاهم نامه وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مهارت آموزی به سربازان وظیفه مقرر شد در هر سال بتوانیم زمینه اشتغال یک میلیون نفر را فراهم کنیم .

حسن عزیزی خاطرنشان کرد : در خراسان جنوبی آمارهای موجود حاکی از آن است که شش درصد جمعیت استان ، افراد جویای کار هستند که نقش ۸۰ تا ۸۵ درصدی جوانان جویای کار که جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار نفر می شود موید این نکته است که باید ما زمینه ای را برای مهارت آفرینی و اشتغال آن ها فراهم کنیم و تفاهم نامه مشترک ستاد کل نیروهای مسلح و مجموعه دستگاه های اجرایی از جمله وزارت ورزش و جوانان باعث شده است و در اجرای طرح سرباز مهارت اتفاق بسیار خوبی رقم خورد و بالغ بر ۹۰ درصد آن چه که بر عهده ما بوده است در استان خراسان جنوبی محقق شده است.

وی اظهار با توجه به ضرورت مهارت آموزی به جوانان اظهار داشت: حلقه مفقوده ایجاد نظارت پایدار اشتغال، بحث مهارت آفرینی و مهارت افزایی برای جوانان است که برای ایجاد و آمادگی شرایط لازم برای کسب و کار و مهارت های زندگی محقق می شود. فقیهی نماینده طرح های ملی وزارت و ورزش و جوانان طرح "سرباز مهارت " را بستر مناسبی برای مهارت‌آموزی، افزایش توانمندی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار برای قشر جوان عنوان و خاطر نشان کرد: در این طرح افراد می‌توانند علاوه بر آموزش نظامی، ضمن توانمندی، مقدمات شروع یک کار جدید و مهارت های زندگی را بیاموزند و برنامه‌ریزی دقیقی را برای آینده خود داشته باشند. وی با اشاره به اینکه سربازان به عنوان آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند، ادامه داد: در این طرح افراد در زمان پایان دوره خدمت سربازی، علاوه بر اخذ کارت پایان خدمت، گواهینامه معتبر دوره‌های تخصصی و عمومی نیز دریافت می‌کنند که این امر شانس اشتغال و کارآفرینی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

قناد معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان نیز، گفت : طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح یا سرباز مهارت در استان خراسان جنوبی ، در سال ۹۹ به دلیل شرایط کرونا این طرح به نوعی متوقف شد ولی در سال ۹۸ ظرفیت ۸۰۰ نفری را از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح آموزش های لازم را دیدند و طی قراردادی که با جهاد دانشگاهی استان منعقد شد در بهمن ماه سال ۹۸ استارت کارشروع شد.

وی افزود : افراد در سه مرکز آموزش امام الرضاء (ع) ، مرکز آموزش محمد رسول الله (ص) و سپاه انصار الرضاء (ع) آموزش دیدند و در سال ۱۴۰۰ تفاهم نامه ای بین نیروهای کل مسلح و وزارت ورزش و جوانان منعقد شد که برای هر استان سهمیه ای در نظر گرفته شده است که در خراسان جنوبی با ناجا و آجا سهمیه ۵۰۰ نفری و ۲۶۷ نفری برای خراسان جنوبی اختصاص دادند که جمع آموزشی که در هر ماه باید توسط عوامل اجرایی در خراسان جنوبی مدیریت شود ۷۶۷ نفر به صورت ماهیانه و در کل سال ۹۲۰۰ نفر آموزش خواهند دید . وی تصریح کرد : آمار شش ماهه ما حاکی از این است که در مرکز آموزش امام رضا (ع) هزار و ۶۱۹ و در مرکز آموزشی محمد رسول الله (ص) دو هزار و ۳۱۳ نفر آموزش دیدند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: طرح سرباز مهارت کل ورزش و جوانان استان وزارت ورزش و جوانان طرح سرباز مهارت خراسان جنوبی نیروهای مسلح مهارت آموزی مرکز آموزش تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان جشنواره ملی "منتظران" با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه فعال و محله با نشاط، با همکاری ارگان‌های مختلف در بوستان بانوان شهرداری خاش برگزار شد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسنا در خصوص برگزاری این جشنواره اظهار کرد: جشنواره ملی "منتظران" در ۳۱۳ مکان ایران با هدف تقویت و احیای ورزش های بومی و محلی و ایجاد شور و نشاط در میان مردم و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد .

محمد دهمرده ادامه داد: شهرهای زابل، قصرفند، زاهدان، خاش، سراوان و مهرستان در سیستان و بلوچستان مورد هدف هستند و هم اینک در مراحل پایانی این جشنواره قرار داریم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از جوانان و نوجوانان دختر و پسر خاش به اجرای برنامه های ورزشی و سرگرمی لی لی، هفت سنگ مهارتی، کپک و تیرکمان سنتی پرداختند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر اجرای موسیقی محلی، غرفه های صنایع دستی، پخت نان و غذاهای بومی و محلی در حاشیه این جشنواره برپا شد.

وی افزود: بوستان‌های خانواده و بانوان شهرداری خاش از ظرفیت‌های مهم سرگرمی و تفریحی بانوان، کودکان و نوجوانان این شهرستان به شمار می رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • جشنواره ملی منتظران در خاش برگزار شد
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • کتاب آموزش زبان انگلیسی برای مبتدیان
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر