Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر محمدرضا رضایی صبح دوشنبه در حاشیه رزمایش بزرگ طرح امداد ونجات زمستانه در محل پلیس راه بیرجند بیان کرد: این طرح با بهره‌گیری از توان عملیاتی پایگاه های فعال هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان آغاز و با توجه به شرایط جوی تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این طرح ۲۴ پایگاه ثابت، چهار پایگاه موقت، دو تیم آنست و تیم واکنش سریع فعال است، افزود: تعداد ۱۴۰ نفر نجاتگر در پایگاه‌های امداد، دو نفر خلبان، یک نفر مهندس پرواز و ۴۰ نفر نجاتگر آنکال در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سیلاب، گرفتاری خودروها در برف، آبگرفتگی منازل، حوادث کوهستانی، محاصره شدن روستاها در برف و سیلاب را از جمله حوادث زمستانی عنوان کرد و افزود: نیروهای امدادی هلال احمر در راستای رسیدگی به حوادث احتمالی به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از فعالیت تیم امداد هوایی با یک فروند بالگرد در اجرا و برگزاری این طرح خبر داد و گفت: ۴۶ دستگاه خودرو شامل خودروی نجات، آمبولانس و ده دستگاه موتور تریل نیز جهت اجرای طرح زمستانه در حوادث به‌کارگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح همچنین تعداد ۶۰ خودرو شامل انواع خودرو سبک و سنگین بعنوان پشتیبان آماده به کارگیری است، عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا، در همه شهرستان‌ها به ویژه در نقاط دارای گردنه‌های برفگیر نیز بستر مناسبی برای اسکان اضطراری با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شده است.

رضایی سرعت بخشی در امدادرسانی به سوانح ترافیکی و غیرترافیکی و ارتقای ضریب پاسخگویی جمعیت هلال احمر به حوادث و سوانح غیر مترقبه را از اهداف اجرای این طرح دانست و افزود: ارتقاء سطح آرامش روانی هموطنان و مسافران زمستانی، افزایش ضریب ایمنی جاده ها با حضور محسوس نیروهای عملیاتی هلال احمر در محورهای مواصلاتی در فصل زمستان از دیگر اهداف اجرا و برگزاری طرح ملی امداد زمستانی جمعیت هلال احمر است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

کد خبر 5357901

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی محمدرضا رضایی عملیات امداد و نجات هفته بسیج ویروس کرونا بوشهر بسیج آمار کرونا زلزله خطبه های نماز جمعه کتاب و کتابخوانی کرمانشاه آلودگی هوا عکس استانها لیگ برتر فوتبال ایران اردبیل هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان درگیر سیل و آبگرفتگی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۵۶ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۸ هزار و ۱۴۱ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۳ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۱۳ کیلوگرم حبوبات، ۲ هزار تخته پتو، ۸۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۱ ست بهداشتی، و ۵۴ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۷۴ تیم عملیاتی متشکل ۹۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

دیگر خبرها

  • افزایش پایگاه های امدادی هلال احمر در سمنان
  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد
  • نیاز گلستان به ساخت ۶ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای
  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۲۳ استان