Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:24:23 GMT

کرونا فروش کفش در کرمانشاه را نصف کرد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۵۴۹۸

کرونا فروش کفش در کرمانشاه را نصف کرد

ایسنا/کرمانشاه رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه از کاهش فروش حدود 60 درصدی کفش از زمان شیوع بیماری کرونا خبر داد.

نورعلی حشمتیان در گفت و گو با  ایسنا، با اشاره به تاثیر جدی شیوع بیماری کرونا بر فروش کفاشی‌های کرمانشاه، اظهار کرد: عمده نیاز مردم به کفش برای مدرسه دانش‌آموزان، میهمانی و عروسی است که کرونا همه این موارد را کاهش داده و به تبع آن مردم کمتر سراغ خرید کفش می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گرانی کفش را نیز عامل دیگری برای کاهش فروش دانست و عنوان کرد: کفشی که تا دو سال قبل صد هزار تومان بود اکنون به سیصد هزار تومان رسیده و مردم قدرت خرید آن را ندارند.

رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه یادآور شد: در گذشته مردم برای میهمانی، مصرف روزانه، سر کار و ... هرکدام یک کفش مخصوص می‌خریدند، اما اکنون که قدرت خریدشان پایین آمده همه را تجمیع کردند.

حشمتیان دلیل این گرانی را افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز تولید کفش دانست که نزدیک به 80 درصدآن وارداتی است.

وی با بیان اینکه اکنون قیمت یک کفش ایرانی خوب نزدیک به 500 هزار تومان است، افزود: برخی ترجیح می‌دهند پول بیشتری روی این قیمت بگذارند و کفش خارجی بخرند.

رئیس اتحادیه کفاشان کرمانشاه معتقد است، این موضوع خصوصا درباره کفش‌های کتانی مردانه بسیار صدق می‌کند.

حشمتیان سهم کنونی کفش‌های خارجی در بازار را نزدیک به 50 درصد اعلام کرد و گفت: البته با گران شدن دلار، سهم کفش‌های خارجی در بازار کمتر شده است.

وی با بیان اینکه مجموع این موارد منجر به رکود واحدهای تولید و فروش کفش شده، خاطرنشان کرد: برخی از واحدهایی که مستاجر بودند ورشکست شده و مغازه‌هایشان را جمع کرده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كرمانشاه کروناویروس کرونا در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت

طی ۲۲ جلسه حراج حضوری برگزار شده در مرکز مبادله ایران، حدود ۳ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بیست و دومین جلسه حراج شمش طلا امروز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه با حضور فعالان صنعت طلا و صادرکنندگان در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار شد.

زمان حراج جدید سکه مشخص شد

 

در این جلسه 230 کیلو گرم شمش طلا استاندارد با عیار 995 در هزار توسط صادرکنندگان عرضه شد که از این مقدار 79 کیلوگرم معامله شد. میانگین قیمت شمش طلای معامله شده در این جلسه، 4 میلیارد و 643 میلیون تومان به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، طی 22 جلسه حراج حضوری برگزار شده در مرکز مبادله ایران، حدود 3 تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

به گزارش تسنیم، براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند. 

بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمایل بازار غیر رسمی به فروش ارز بیشتر است
  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • قیمت طلا و سکه امروز ۱۲ اردیبهشت؛ سکه ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • چرا خرید عمده عطر و ادکلن وارداتی به صرفه تر است؟
  • فروش ۳ تن طلا در ۲۲ حراج/امروز چقدر شمش فروش رفت؟+قیمت
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • عربستان قیمت نفت را برای آسیایی‌ها در ژوئن افزایش می‌دهد