Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:28:12 GMT

قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۵۵۶۴

قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ملاک قیمت داروها قیمت ثبت شده در سامانه تیتک است و به دلیل آنلاین بودن قیمت دارو، قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست.

رحمت‌الله افشار در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص کمبود دارو افزود: هیچ گونه کمبودی برای تامین داروی بیماران استان کهگیلویه و بویراحمد نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: غذا و دارو یکی از معاونت‌های دانشگاه علوم پزشکی بوده که در سطح استان شامل سه حوزه مدیریت شامل دارو و موارد مخدر که کار آن تامین و توزیع دارو در بخش خصوصی و دولتی و نظارت بر اجرای درست دارو به بیماران در سطح استان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: استان  کهگیلویه و بویراحمد از دو استان همجوار فارس و خوزستان خرید دارو انجام می‌دهد، که شهرستان‌های گرمسیری از خوزستان و شهرستان‌های سردسیری از استان فارس تأمین دارو می‌شوند.

افشار تصریح کرد: پنج شعبه استانی پخش دارو در شهر یاسوج مستقر و به توزیع دارو در استان مشغول هستند.

وی با اشاره به تأمین داروهای مورد نیاز در ایام کرونا ادامه داد: میزان خرید داروهای کرونایی که شامل چهار قلم داروی اصلی بوده در سال ۱۴۰۰ به صورت ریالی ۵۶۸ میلیارد و ۴۲۷ میلیون و ۲۱۴ هزار ریال بوده‌ است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به کمک هزینه دارویی بیماران خاص، صعب‌العلاح، و نیازمند عنوان کرد: در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به ۳۴۵۲ نفر نیازمند قریب به یک میلیارد تومان کمک شده‌ است.

افشار تاکید کرد: بدهی دارویی و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد، به شرکت‌های پخش دارو تا پایان مهر سال ۱۴۰۰ که یکی از معضلات اصلی بوده‌ و بیش از ۱۳۲ میلیارد تومان پرداخت شده‌ است.

وی اظهار کرد: تا پایان مهر سال ۱۴۰۰ تعداد بازرسی معاونت غذا و دارو از مراکز تحت پوشش یک هزار و ۸۲۰ مورد بوده و تعداد نسخ بررسی شده پزشکان استان توسط کمیته تجزیه و تحلیل نسخ پزشکان ۸۱۰ هزار و ۹۱۴ مورد بوده‌ است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یادآور شد: تعداد نمونه‌های مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی ارسالی به آزمایشگاه کنترل موادغذایی معاونت در هفت ماهه گذشته یک هزار و ۳۵۷ نمونه بوده و تعداد آزمون‌های انجام شده بر این نمونه‌ها چهار هزار ۲۶۳ آزمایش و تعداد نمونه‌های نامنطبق ۳۵۵ نمونه بوده‌است.

افشار گفت: داروهای سهمیه‌ای باید در سامانه تیتک ثبت شود و تعداد داروهای وارد و خارج شده به داروخانه در این سامانه قابل بررسی است.

وی در خصوص گران فروشی و تفاوت قیمت روی جلد دارو با فاکتوری که به بیمار ارائه می شود، تصریح کرد: ملاک قیمت داروها قیمت ثبت شده در سامانه تیتک است و به دلیل آنلاین بودن قیمت دارو، قیمت درج شده روی جلد دارو ملاک نیست.

همچنین سید عقیل عابدی، مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در ادامه این نشست گفت: از ۱۰۹ مورد مجوز صادر شده در زمینه راه‌اندازی داروخانه‌ها در استان ۹۷ باب داروخانه فعال و تعداد ۱۲ داروخانه درمان گذشته مجوز صادر شده و تعداد ۲۳ داروخانه به صورت شبانه روزی فعال هستند.

وی افزود: تعداد ۱۴۷ نفر داروساز در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول هستند و ۴۷۰ بازدید از داروخانه‌ها در هفت ماهه گذشته صورت گرفته و تعداد ۲۰ مورد تخلفات به کمیسیون ‌های مربوطه در سازمان تعزیرات و دانشگاه علوم پزشکی ارسال شدند.

عابدی با اشاره به اینکه به دلیل موجود بودن موارد مشابه داخلی دارو در تأمین دارو در استان با مشکل خاصی مواجه نیستیم، اظهارکرد: مردم برای اطلاع از قیمت واقعی و همچنین اصالت دارو می‌توانند به سامانه تیتک مراجعه کنند.

مدیر دارو دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یکی از دلایل اصلی گرانی قیمت دارو در کشور را حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و ارائه ارز آزاد عنوان و بیان کرد: با حذف این ارز ، داروی با قیمت ۳۰ هزار تومان به بیش از ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد دانشگاه علوم پزشکی یاسوج معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کهگیلویه و بویراحمد روی جلد دارو سامانه تیتک قیمت دارو سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خراسان جنوبی در ۲ سال گذشته تا کنون به بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات جدید، مجهز شده اند، گفت: در این مدت ۷۰ تخت ویژه آی سی یو با تجهیزات کامل، ۲۲ دستگاه آزمایشگاهی پیشرفته، ۳۱ دستگاه شاخص تشخیصی از جمله سه دستگاه ام ار آی برای قاین، فردوس و طبس، ۵۶۴ تخت بیمارستانی، دستگاه سی تی اسکن آنژیو (برای مرکز فوق تخصص قلب بیرجند) و یک دستگاه سی تی اسکن دیگر برای بیماران سرطانی و قلب و عروق با کمک دولت تأمین شده است.

او افزود: در دولت سیزدهم همچنین ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی تکمیل شده و علاوه بر طرح‌های توسعه بیمارستان‌های بشرویه، درمیان و سرایان، برای قاین، نهبندان، زیرکوه و طبس هم طرح فعال است.

موسوی میرزایی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۱ دستیار تخصصی پزشک در هشت رشته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مشغول به تحصیلند اظهار کرد: هم اکنون ۶۵ کد رشته در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند فعال است و علاوه بر آن ۲۱۱ دانشجوی تحصیلات تکمیلی هم در رشته‌های مختلف از جمله مغز و اعصاب، جراحی اعصاب، بیماری‌های داخلی، قلب، رادیولوژی و جراحی عمومی در حال تحصیلند تا به جمع جامعه‌ پزشکی بپیوندند.

بیشتر بخوانید

 بیش از هزار نفر از خدمات بانک امانات هلال احمر بهره‌مند شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: ۴۳ مرکز سلامت شهری، ۶۱ مرکز سلامت روستایی، ۷۱ پایگاه بهداشتی، ۳۲۶ خانه بهداشت، ۸۵ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲ پایگاه امداد هوایی در خراسان جنوبی خدمات بهداشتی ارائه می‌کنند.

او گفت: افزایش کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی در بخش خصوصی و دولتی مهمترین هدفگذاری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است که هم اکنون حدود ۹ هزار پرسنل دانشگاه، برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ادغام ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ
  • رشته‌های پزشکی براساس نیاز کشور و تعداد داوطلبین ساماندهی می‌شود
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • ۲۴۰ رشته محل دانشگاه آزاد در واحدهای بزرگ ادغام شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند