Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی ۱۵۷۰ در آموزش و پرورش استان خبر داد.

محمدعلی واقعی، امروز دوشنبه یکم آذر در آیین افتتاح این طرح خدمات مشاوره‌ای، اظهار کرد: ارتقاء سلامت روان ومصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی رسالت مهم خادمین نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بدین منظور خط تلفن نماد با شماره ۱۵۷۰به عنوان اورژانس اجتماعی با ظرفیت‌های تخصصی مشاوره و روانشناسی با هدف کیفیت بخشی به خدمات مشاوره ای و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آ»وزان و با بهره گیری از مشاوران آموزش دیده در مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی راه اندازی و آماده ارائه خدمات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که خط ۱۵۷۰ همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان، اولیا و آحاد مردم است، تصریح کرد: در این پایگاه خدماتی نظیر فوریت های روانی اجتماعی، راهنمایی و مشاوره تلفنی و مددکاری اجتماعی به متقاضیان ارائه می‌شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان اینکه محافظت همه جانبه ازکودکان و نوجوانان در برابرمخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر ارائه آموزش‌های ارتقایی و خودمراقبتی به آمادگی برای واکنش سریع و مداخله به موقع و موثر نیز نیازمند است، اظهار کرد: دسترسی سریع و رایگان به متخصصان در زمینه راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و همچنین اتخاذ رویکردی همدلانه ونوآورانه در ارائه خدمات، اهمیت بسزایی در کاهش نرخ خطرپذیری کودکان و نوجوانان ایفا می‌کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ظرفیت سازی برای تسهیل و تسریع در پاسخ گویی به نیازهای دانش آموزان بر اساس طرح ملی نماد، بیان کرد: لازمه تحقق این مهم شبکه سازی، ایجاد یکپارچگی و توسعه نظام ارجاع بین سازمانی برای ارائه خدمت بهنگام و موثر با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین ارتباطی و دیجیتالی است.

واقعی یادآور شد: ارائه چنین خدماتی،ازسویی زمینه سازپیشگیری از بروز و گسترش اختلال‌های سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان شده و از سوی دیگر، موجب نجات آنان در فوریت‌های روانی و اجتماعی و رویدادهای ناگوار در شرایط سخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اورژانس اجتماعی دانش آموزان پرورش خراسان جنوبی آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر فرزین رضازاده رئیس اورژانس آذربایجان غربی ظهر دوشنبه در آئین افتتاح این مرکز افزود: استفاده از دستگاه‌های موتور آمبولانس در کشور و در شهرهای پرترافیک در راستای کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار توسط کارشناسان اورژانس راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در تلاشیم با استفاده از موتورلانس ها در شهرستان‌های پرترافیک استان و در ساعات پیک ترافیک، شاخص زمانی رسیدن بر بالین بیمار را کاهش دهیم.

مدیر حوادث دانشگاه ادامه داد: موتورلانس ها در شرایط بدی آب و هوا اعم از باران و برف به دلیل احتمال حادثه برای کارشناسان موتورلانس فعالیت نداشته و در شیفت‌های صبح و عصر فعال هستند.

این پایگاه، اولین پایگاه موتورلانسی در جنوب استان و شهرستان مهاباد و چهارمین پایگاه موتورلانسی فعال در استان آذربایجان غربی است.

پیش از این ۳ پایگاه موتورلانس در ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی فعال شده است.

شهرستان مهاباد با دارا بودن ۱۰ پایگاه اورژانس شامل ۴ پایگاه شهری، ۵ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه موتورلانس بصورت شبانه روزی خدمات اورژانسی را به مددجویان و مصدومین ارائه می‌دهد.

کد خبر 6092159

دیگر خبرها

  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد