Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران  و به نقل از فیز، طبق اعلام حراجی کریستیز (Christie's)، تخمین زده می‌شود که این دست‌نوشته که حاوی کارهای ابتدایی اینشتین در جهت رسیدن به دستاوردی کلیدی درباره‌ی نظریه نسبیت است، بین دو تا سه میلیون یورو به فروش برسد.



کریستیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بی‌شک این با ارزش‌ترین دست‌نوشته‌ی اینشتین است که تا کنون به حراج گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دست‌نوشته‌ی ۵۴ صفحه‌ای در سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۱۴ توسط اینشتین و همکار و دوست نزدیکش، میکله بسو (Michele Besso) که مهندسی سوئیسی بود در زوریخ، سوئیس نوشته شده است.



کریستیز افزود: به لطف "بسو: این دست‌نوشته‌ها برای آیندگان حفظ شد. این مانند یک معجزه است، زیرا بعید بود که این نابغه آلمانی برای حفظ نوشته‌هایی که آن‌ها را متونی ساده می‌دانست، تلاشی بکند.

اکنون، این نوشته‌ها راهی برای سفر به اعماق ذهن بزرگ‌ترین دانشمند قرن بیستم هستند.



آلبرت اینشتین در سال ۱۹۵۵ هنگامی که ۷۶ ساله بود، در گذشت. او یکی از بزرگ‌ترین فیزیکدانان تاریخ است که با نظریه نسبیت خود، فیزیک را متحول کرد و نقش بزرگی در شکل‌گیری نظریه مکانیک کوانتوم ایفا کرد.

او در سال ۱۹۲۱ موفق به دریافت نوبل فیزیک شد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آلبرت انیشتن حراج نسخه خطی پاریس دست نوشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دفتر یادداشت روزانه یک نویسنده» نوشته فئودور داستایوفسکی با ترجمه ابراهیم یونسی به‌تازگی توسط انتشارات معین به چاپ سوم رسیده است. این‌کتاب در قالب یک‌مجموعه‌ سه‌جلدی در سال ۱۳۹۳ به چاپ رسید و سال ۱۴۰۰ نسخه‌های چاپ دومش عرضه شدند.

این‌کتاب، مجموعه‌ای از نوشته‌های داستانی و غیر داستانی داستایوفسکی است و یادداشت‌هایی با موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و شخصی را از این‌نویسنده شامل می‌شود. داستایوفسکی در نوشته‌هایی که در این‌مجموعه چاپ شده‌اند، مسایل سیاسی روز، ماجراهای تبعیدش به سیبری، حوادث روزمره و کتاب‌هایی را که مشغول نگارش آن‌ها بود و همچنین نگاهش به مذهب و جامعه را ثبت و ضبط کرده ‌است.

چاپ سوم این‌مجموعه در آستانه سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شده است.

کد خبر 6092866 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • لامبورگینی اوروس؛ نسخه منصوری (عکس)
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • مجموعه دفتر یادداشت روزانه داستایوفسکی به چاپ سوم رسید
  • فیلم مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق و نوشته‌های روی موشک‌ها
  • ببینید | اولین تصاویر از مرحل آماده کردن موشک‌های سپاه برای حمله به اسرائیل؛ نوشته‌های خاص بر روی موشک‌ها
  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • اولین تصاویر تلسکوپ فضایی اینشتین پروب چین منتشر شد
  • حکمرانی ولایی، نظریه جدید در مدل حکمرانی