Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر راه با اشاره به وضع نامناسب ناوگان حمل و نقل باری کشور گفت: طرح جامعی برای نوسازی ناوگان کشور تهیه شده و در حال ارائه به دولت و مجلس است. امیدوارم بتوانیم در سال آینده از طرق‌ مختلف، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را در دستور کار قرار دهیم که این اقدام قطعا می‌تواند در کاهش حادثه‌ها موثر باشد.

به گزارش برنا، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات راهداری زمستانه و در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک هفته بسیج گفت:  امیدواریم امسال زمستان پرباران و پربرفی داشته باشیم و این به آن معنی است که دستگاه‌های مربوطه باید آمادگی کامل برای این شرایط داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شده است و باقی حوزه‌ها چون هلال احمر و آتش‌نشانی نیز آماده هستند.

وی ادامه داد: در حوزه راهداری بیش از ۳۰ هزار نفر راهدار و بیش از ۱۰ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری در راهدارخانه‌‌های مختلف در سراسر کشور مستقر شده‌اند. امیدوارم امسال زمستانی کم حادثه برای مردم عزیز داشته باشیم.

قاسمی افزود: نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد. بخشی از این نقاط در سال‌های گذشته برطرف شده و ما برنامه‌ای تنظیم که این نقاط را به صفر برسانیم. امیدوارم در یکی دو سال آینده در این زمینه به نتیجه برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به وضعیت راهداران گفت: راهدارهای کشور واقعا مظلوم‌ترین افرادی هستند که خدمت می‌کنند. همواره در نقاط دور و پر حادثه در حال خدمت هستند و سالانه نزدیک به ۳۰ نفر شهید از میان راهداران تقدیم کشور می‌شود. بنابراین حتما باید توجه ویژه‌ای به این قشر شود و برای بهبود معیشت راهداران برنامه داریم. 

قاسمی سپس به وضعیت ناوگان حمل‌ونقل کشور پرداخت و افزود: بیش از ۳۶۰ هزار کامیون در کشور وجود دارد که سن اکثر این کامیون‌ها بالا است. ناوگان ریلی نیز وضع خوبی ندارد و به خصوص عمر لکوموتیو‌ها زیاد است و در بخش هوایی هم وضعیت به همین شکل است. بنابراین طرح جامعی برای نوسازی ناوگان کشور تهیه شده و در حال ارائه به دولت و مجلس است. امیدوارم بتوانیم در سال آینده از طرق‌ مختلف، نوسازی ناوگان حمل‌ونقل را در دستور کار قرار دهیم که این اقدام قطعا می‌تواند در کاهش حادثه‌ها موثر باشد. 

این عضو کابینه سیزدهم با اشاره به آغاز محدودیت‌های هوشمند کرونایی در حمل‌ونقل عمومی ادامه داد: از امروز کسانی که می‌خواهند با وسایل نقلیه عمومی مسافرت کنند حتما باید دو دوز واکسن تزریق کرده باشند. 

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت هواپیما نیز گفت: نزدیک به دو سال است که کرونا در کشور وجود دارد و در این مدت هواپیماها مجاز به پذیرش مسافر به اندازه ۶۰ درصد ظرفیت بوده‌اند. امسال قبل از آغاز کار دولت سیزدهم افزایش قیمتی در قیمت بلیت هواپیما رخ داد که البته آنطور که اعلام شده به خاطر تورم سالانه بوده است. به هر حال در شورای عالی هواپیمایی کشور تصمیم گرفتیم که قیمت بلیت از اول آذر ۱۵ درصد کاهش یابد.

وی ادامه داد: در برنامه آینده وزارت راه و شهرسازی به روز رسانی گاردریل‌ها وجود دارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی بسیج زمستان فرمانده نیروی انتظامی هلال احمر راه و شهرسازی دولت و مجلس وسایل نقلیه هواپیما دولت قیمت بلیت هواپیما تورم وزارت راه و شهرسازی بسیج جاده دولت و مجلس ناوگان حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نوسازی ناوگان راه و شهرسازی ناوگان حمل حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تحقق ۱۰۰ درصدی نوسازی پلاک‌های بافت فرسوده در شرق تهران
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است