Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: هم‌اینک میزان مبادلات مرزی شرق کشور به افغانستان و پاکستان یک و نیم میلیارد دلار است که در نظر داریم سقف مبادلات تجاری را به 5 میلیارد دلار در سال برسانیم.

به گزارش ایسنا- سعید محمد در بدو ورود به فرودگاه بین المللی زاهدان در جمع خبرنگاران افزود: یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران افزایش مبادلات مرزی با کشورهای منطقه شرقی همچون افغانستان و پاکستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: ما در سیستان و بلوچستان برای مبادلات تجاری مرز ریمدان را به صورت رسمی و زمینی، مرز آبی چابهار را برای توسعه صادرات و در حوزه سیستان منطقه آزاد واقع در شهر جدید رامشار را داریم که اخیرا به تصویب رسیده است.

مشاور رییس جمهوری گفت: ما امروز می‌خواهیم برنامه‌ریزی رسمی برای شروع بکار منطقه آزاد سیستان را انجام دهیم و در این راستا  منطقه آزاد چابهار به صورت معین به منطقه آزاد سیستان کمک خواهد کرد تا هر چه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: وجود  یک سری زیرساخت‌ها همچون فرودگاه زابل و راه‌آهن در حال ساخت چابهار به زاهدان که انتهای آن تا مرز میلک می‌رسد می‌تواند فرصت مناسبی را برای توسعه تجارت مرزی فراهم کند.

محمد بیان کرد: شهر جدید رامشار به دلیل موقعیت مکانی خوبی که در ارتباط با تجارت با افغانستان دارد فرصت مناسبی برای افزایش صادرات است که ما این منطقه را برای ایجاد منطقه آزاد در نظر گرفتیم

وی تصریح کرد: ما در حال تدوین سند جامع منطقه آزاد سیستان هستیم و بعد از اتمام طرح جامع به توسعه زیرساخت‌ها می‌پردازیم.

مشاور رییس جمهوری به منظور افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان با هدف پیگیری مقدمات و ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد به شهر جدید رامشار در شمال سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه آزاد سیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۵۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسم آغاز پروژه ساخت جاده هرات-غور اظهار داشت ساخت بزرگراه‌ها نقش مهمی در توسعه تجارت و ترانزیت افغانستان با کشورهای منطقه‌ دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان در مراسمی با حضور والی هرات، والی غور، فرمانده سپاه 207 الفاروق و مسئولین حکومتی و نظامی غور و هرات پروژه ساخت جاده هرات-غور را افتتاح کرد.

ملا برادر در این مراسم گفت: بخش حمل و نقل نقش مهمی در رشد اقتصادی افغانستان دارد و با توجه به این اهمیت، امارت اسلامی این بخش را در اولویت‌های خود قرار داده است که نشست‌های پی‌درپی با کشورهای همسایه و منطقه به منظور توسعه و سازندگی اساسی آن ادامه دارد.

وی افزود: این جاده یکی از پروژه‌های مهم و ملی افغانستان است که ولایت‌های هرات، غور، بامیان، دایکندی و میدان وردک را از طریق حمل و نقل زمینی به کابل وصل می‌کند.

معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان پیش از این گفته بود جاده‌‎ای در شهرستان «واخان» ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان درحال ساخت است که با تکمیل آن مسیر جدیدی میان افغانستان و چین ایجاد می‌شود.

وی افزود این جاده که افغانستان و چین را به هم وصل می‌کند، می‌تواند مسیری برای تردد و انتقال کالاهای تجاری دو کشور باشد.

هیئت اقتصادی افغانستان در راه تهران؛ «ملابرادر» عازم ایران شدمعاون نخست وزیر افغانستان خطاب به تاجران ترک: برای سرمایه گذاری زمینه خوبی فراهم شده استانتقاد ملابرادر از سکوت جامعه جهانی درباره توقیف دارایی‌های افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • ببینید | دعوای ایران و افغانستان بر سر آب؛ مگر سیلاب به داد مردم سیستان برسد