Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار فارس گفت: شورای مشورتی جامعی مربوط به حوزه بانوان تشکیل شود که این شورا وظیفه تصمیم‌سازی، مشورت، اندیشه‌ورزی و تفکر را برعهده داشته باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در آئین تکریم و معارفه مدیران‌کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس، با تاکید بر‌اینکه بانوان محور خانواده‌ها، جامعه و کشور هستند، اظهار داشت: عملکرد هر یک از بانوان علاوه بر خود او بر همسر و فرزندانش نیز اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه می‌توان بانوان را مدیران جامعه دانست از مدیر‌کل جدید امور بانوان و خانواده خواست با همکاری مدیر پیشین شورای مشورتی جامعی مربوط به حوزه بانوان تشکیل شود که این شورا وظیفه تصمیم‌سازی، مشورت، اندیشه‌ورزی و تفکر را بر‌عهده داشته باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه امروز بسیاری از افراد توانمند در پست‌های مدیریتی درگیر امور اجرایی می‌شوند، اظهار داشت: این مدیران فرصتی برای تفکر و تصمیم‌سازی ندارند؛ از این رو ناچار به‌گرفتن تصمیمات ناگهانی و روزمره و فاقد پشتوانه تفکری می‌شوند. همه ادارات و سازمان‌ها مکلف هستند پیوست امور بانوان داشته باشند و فردی توانمند و قوی به‌عنوان مشاور امور بانوان در کنار مدیر آن اداره انتخاب شود. 

ایمانیه با تاکید بر‌اینکه نباید همیشه منتظر صدور مصوبات و بخشنامه‌های مرکز برای اجرا باشیم، خاطرنشان کرد: فارس بر‌اساس توانمندی بانوان باید پیشتاز اقدامات و گام‌های بزرگ در کشور باشد.

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان: طرح کسب و کار‌های پایدار "خانواده‌محور" به زودی رونمایی می‌شودورود فرهنگ دینی به خانواده، مزیت تخصصی حوزه‌های علمیه خواهران استنماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با خانواده شهدای مدافع امنیت دیدار کرد+تصویر

نماینده عالی دولت در استان فارس همچنین بر لزوم ارتباط قوی‌تر مدیریت امور بانوان و خانواده با دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه علمیه داشته باشد چرا‌که عجین‌شدن با محیط‌های علمی سبب اتخاذ تصمیم‌ها و تدوین و اجرای برنامه‌های قوی‌تر و پخته‌تر خواهد شد.

استاندار فارس بیان کرد: طرح خانواده متعالی به‌عنوان طرحی اثر‌گذار باید همچنان ادامه یابد و اجرایی شود. 

ایمانیه از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خواست، همکاری با اداره‌کل امور اجتماعی استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه‌های فرهنگی بسیج  را قوی‌تر از گذشته در دستور کار قرار دهند. شهرستان‌های استان فارس نیز باید هم‌گام با شیراز در امور بانوان و خانواده مد‌نظر قرار گیرند.

وی با یادآوری اینکه برش استانی سند توسعه فرهنگی برای نخستین بار در فارس رونمایی شده است عنوان کرد: باید خود را متعهد به حرکت در این مسیر بدانیم. پیشنهاد دورکاری برای بانوان کارمند را به معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری و رئیس‌جمهور ارائه داده‌ایم و این پیشنهاد مورد استقبال آیت‌الله رئیسی قرار گرفته است. اجرای این طرح‌ باید با در نظر گرفتن زوایای مختلف در دستور کار قرار گیرد.

ایمانیه همچنین خواستار تشکیل کارگروه رفاه خواهران کارمند استان فارس شد و افزود: تشکیل یک کارگروه اثر گذار به همفکری و مشورت نیاز دارد.

توجه به امور همسران و دختران شهدا و جانبازان، مادران سالمند، دختران جوان‌، ارتباط با رسانه‌ها و استفاده از توان آنها در انعکاس فعالیت‌ها و بهره گرفتن از نظرات اهالی رسانه از دیگر مواردی بود که استاندار فارس از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خواست در برنامه‌های مدیریتی مد نظر قرار داده شود. از این پس عملکرد دستگاه‌ها و سازمان‌ها در حوزه امور بانوان باید در ارزیابی سالانه این ادارات مد نظر قرار گیرد.

ایمانیه همچنین از راه اندازی یک میز خدمت قوی برای اجرای قانون جوان‌سازی جمعیت استقبال کرد.

استاندار فارس در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های معصومه دستغیب، مدیرکل پیشین امور بانوان و خانواده استانداری فارس ابراز امیدواری کرد زهرا یقطین، مدیر‌کل جدید این مجموعه گام‌های موثری و تحول آفرینی در این حوزه انجام دهد.

انتهای پیام/424/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امور بانوان و خانواده استانداری فارس استاندار فارس استان فارس کل امور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای ششم شهر اصفهان سعی کردیم رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان محقق شود.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: روز شوراها را به همه کسانی که در این حوضه فعالیت می‌کنند تبریک می‌گویم؛ کار در نهاد شورا مسئولیتی است که فراتر از جایگاه آن، گوش شنوایی برای شنیدن مشکلات شهروندان و تجلی اراده آن‌ها در حکمرانی و مشارکت در اداره شهر است.

وی افزود: با توجه به اینکه به دلیل مشغله زیاد سایر کمیسیون‌ها، بر مسائل مربوط به بانوان کمتر تمرکز می‌شد، در کمیسیون خانواده رونق بوستان‌های خانواده‌محور که در چند منطقه وجود دارد، همچنین بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان پیگیری شد، همچنین سعی کردیم بتوانیم در زمینه‌های تفریح کارهای بهتری انجام دهیم.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل بیشترین برنامه‌ریزی در شورای ششم انجام شده است، چراکه هوای اصفهان آلوده است و باید برای افزایش زیست‌پذیری آن تا تحقق شهر زندگی تلاش می‌کردیم.

کلاهدوزان بیان کرد: یکی از دستاوردهای شورای ششم اصفهان تشکیل کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان است که برای نخستین‌بار شکل گرفت و امیدواریم به اهداف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به بهترین روز کاری خود در طول فعالیت شورای اسلامی شهر عنوان کرد: زمانی که ۱۰۰ اتوبوس هم‌زمان باهم وارد خطوط حمل‌ونقل عمومی شهر اصفهان شد و همه راننده‌ها و اتوبوس‌ها در کنار هم قرار داشتند، صحنه زیبایی را ایفا کردند و خاطره‌ای خوش در ذهن من نقش بست.

کد خبر 747889

دیگر خبرها

  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • تشکیل هیئتی مشورتی در حوزه امنیت هوش مصنوعی
  • تسهیلات خاص برای خانواده‌های دارای فرزند چندقلو
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان در شورای ششم اصفهان
  • تلاش برای بهسازی و توسعه باغ‌های بانوان اصفهان در شورای ششم