Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سی و پنجمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد نظامیان جهان (سیزم) از روز گذشته در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران آغاز شد و امروز (یکشنبه) با شناخت نفرات و تیم‌های برتر به پایان می‌رسد.

در پایان مبارزه‌های پنج وزن نخست، مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان در اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، احمد محمدنژاد جوان و فریبرز بابایی در اوزان ۵۷ و ۷۴ کیلوگرم به مدال نقره و هادی وفایی پور در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم روسیه با ۱۱۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد و تیم ایران با ۱۰۵ امتیاز دوم است.

مسعود مصطفی‌جوکار امروز (دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با توجه به اینکه مسابقات المپیک، جهانی بزرگسالان و امیدها در یک‌سال برگزار شد، کشورهای زیادی در پیکارهای نظامیان جهان حضور پیدا نکردند با این وجود ایران، روسیه، ارمنستان و اوکراین تیم‌های خوبی در این مسابقات دارند و اکنون رقابت اصلی ما برای قهرمانی با تیم روسیه است.

وی ادامه داد: دیروز «احمد محمدنژاد جوان» آزادکار وزن ۵۷ کیلوگرم در مبارزه نخست و بر اثر یک اشتباه مبارزه را به عظمت توسکایف دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا از روسیه واگذار کرد و این در حالی است که این توانایی را داشت او را شکست دهد و در همین میدان‌ها و مبارزه‌ها است که کشتی‌گیران با شکست مقابل حریفان باید تجربه کسب کنند.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ۲۰۰۴ آتن ادامه داد: فریبرز بابایی در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز در مبارزه فینال برابر ماگومد قربان علی‌اف دارنده مدال طلای جهان از روسیه، کاملا برتر بود و فکر می‌کنم داوری که گذاشتند می‌توانست بهتر عمل کند چرا که در ۴۰ ثانیه تا آخر مبارزه حتی می‌توانستند ۲ پوئن اخطار به آزادکار با تجربه روسی بدهند. مرتضی قیاسی و محمدحسین محمدیان آزادکاران وزن‌های ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشورمان نیز که کشتی‌های خوبی گرفتند و امیدوارم امروز بتوانیم با کشتی‌های خوب نمایندگان کشورمان از روسیه سبقت بگیریم و پرچم قهرمانی را در کشورمان به اهتزاز درآوریم.

وی همچنین گفت: با آمدن علیرضا دبیر و تلاش مضاعفی که فدراسیون کشتی دارد و با برنامه‌ریزی برای جوانگرایی و اعتماد به مربیان به وجود آمده، کشتی اکنون روند رو به رشدی دارد و از سوی دیگر موفقیت‌های نمایندگان کشورمان در المپیک، پیکارهای جهانی بزرگسالان در نروژ و امیدهای جهان در صربستان شور و شعفی را در کشور ایجاد کرده است و امیدوارم این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

آزادکار اسبق تیم ملی در خصوص چرخه انتخابی تیم ملی نیز یادآور شد: با چرخه‌ای که قرار است گذاشته شود به طور قطع کشتی‌گیران به حق خودشان خواهند رسید و کسی به ناحق صاحب دوبنده تیم ملی نخواهد شد.

جوکار ادامه داد: کشتی رشته‌ای است که همواره جور سایر رشته‌ها را در میادینی همچون المپیک کشیده و امیدوارم که وزیر ورزش نگاه ویژه‌ای به این رشته و قهرمانان آن داشته باشد. کشتی ورزش ملی و سنتی کشورمان است و همواره باعث شادی مردم شده است.

برچسب‌ها سیزم کشتی کشتی آزاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیزم کشتی کشتی آزاد سیزم کشتی کشتی آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور

کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمد در مسابقات قهرمانی کشور به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز در جایگاه ششم تیمی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان، رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی کشور روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت در سالن شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد و در پایان این رقابت‌ها کشتی‌گیران کهگیلویه و بویراحمد موفق به کسب دو مدال طلا و دو مدال برنز شدند.

در روز نخست این مسابقات علی اصغر صبوری‌زاده در وزن ۳۵ کیلوگرم با غلبه بر کشتی‌گیرانی از اصفهان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان رضوی و خوزستان به فینال مسابقات راه پیدا کرد.

صبوری‌زاده در دیدار نهایی در یک کشتی بسیار خوب و هوشمندانه با نتیجه ۹ بر یک کشتی‌گیری از اروند را مغلوب کرد و با اقتدار مدال خوش‌رنگ طلا را برگردن آویخت و بر سکوی قهرمانی کشتی ایران ایستاد.

در روز دوم این مسابقات محمد پورابراهیمی دارنده مدال نقره استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد، در وزن ۳۸ کیلوگرم در فینال این مسابقات و در دیدار نهایی برابر کشتی‌گیری از خوزستان قرار گرفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۶ به برتری رسید و صاحب مدال طلای قهرمانی نونهالان فرنگی کشور شد.

پورابراهیمی پیش‌از فینال بر حریفانی از استان‌های اروند، اردبیل، خراسان رضوی و کردستان با اقتدار غلبه کرده بود.

آرمین قاسمی دیگر نماینده استان در وزن ۶۲ کیلوگرم و دارنده مدال برنز استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ مشهد توانست با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های زنجان، آذربایجان‌غربی، توابع تهران، مازندران و گیلان و با شکست مقابل کشتی‌گیری از اروند بر سکوی سوم این مسابقات قرار گیرد و صاحب مدال برنز شود.

ایلیا خردمند واعظ نماینده وزن ۱۰۰ کیلوگرم استان و دارنده مدال طلای استعدادهای برتر کشور در سال ۱۴۰۲ در شهرمشهد مقدس در این مسابقات با غلبه بر کشتی‌گیرانی از استان‌های تهران، ایلام، البرز و خوزستان و شکست ناباورانه مقابل کشتی‌گیری از لرستان صاحب مدال برنز شد و بر سکوی سوم ایستاد.

در پایان این رقابت‌ها تیم منتخب کشتی نونهالان فرنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با کسب دو مدال طلا و دو برنز بعد از استان‌های مازندران، خوزستان، لرستان، اصفهان و فارس در مکان ششم تیمی قرار گرفت.

کد خبر 749699

دیگر خبرها

  • درخشش بوکسور‌های جوان کردستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور
  • کسب ۵ مدال نقره و برنز بوکسورهای کردستانی در رقابت‌های کشوری
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت
  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • کشتی‌گیر شیروانی مدال برنز قهرمانی کشور را کسب کرد
  • محمد نخودی اردوی تیم ملی کشتی را ترک کرد
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • لرستان مقام سوم مسابقات کشتی فرنگی نونهالان کشور را از آن خود کرد