Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار رحیم جهانبخش، روز دوشنبه در مراسم آغاز رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانی پلیس که با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و شماری از مسوولان این استان در محوطه ستاد نیروی انتظامی برگزار شد با بیان اینکه پارسال میزان تلفات جاده ای استان با توجه به اقدامات پلیس ۳۸ درصد کاهش داشت، افزود: امید است با شروع طرح زمستانی پلیس و با تلاش شبانه روزی نیروهای مشارکت کننده در این طرح، بتوانیم افزایش میزان حوادث رانندگی در سطح مسیرهای ارتباطی این استان را طی مدت یاد شده مهار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: با اجرای طرح انتظامی و ترافیکی زمستانی پلیس، حضور عوامل پلیس راه در سطح جاده‌های ارتباطی استان زنجان، بیشتر و پررنگ‌تر شده و مسافران و رانندگان، احساس ایمنی، امنیت و آرامش بیشتری را می توانند داشته باشند. 

سردار جهانبخش با بیان اینکه در این رزمایش، فقط گوشه ای از توانمندی ها و ظرفیت ها و مشارکت دستگاه های امدادرسان به نمایش گذاشته شده است، افزود: ۶۸ تیم از پلیس راه، یک فروند بالگرد به همراه ۱۱ پایگاه و ۲۲ واحد گشتی از هلال احمر،  ۳۹ پایگاه و ۵۸ دستگاه آمبولانس از اورژانس، ۵۰۰ نیرو در ۳۱ راهدارخانه با ۲۸۰ دستگاه ماشین آلات و ۱۵۰ اکیپ از راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای اجرای این طرح زمستانی با پلیس زنجان مشارکت دارند.

وی، اظهار داشت: امسال پلیس زنجان کمترین فشار را در اعمال قانون داشت و هرچند انضباط ترافیکی و احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از اصول اساسی ما است اما با این وجود پلیس تلاش کرد با دادن تذکر و مدیریت رفتارها، ناهنجاری ها را در این حوزه کاهش دهد.

سردار جهانبخش تصریح کرد: بیشترین تلفات جاده ای این استان در سطح مسیرهای فرعی و مواصلاتی بین استانی اتفاق می افتد که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و بیشترین میزان تصادفات نیز در مسیر ارتباطی خدابنده - ابهر رخ می دهد که با ایجاد این ۲ پاسگاه مصوب شده، پلیس استان می تواند در کاهش حوادث رانندگی در زنجان تاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: پوشش پلیس در مسیر ارتباطی خدابنده - ابهر و خدابنده - همدان به لحاظ نبود پاسگاه پلیس راه در حداقل قرار گرفته است و تصادفات رخ داده در این مسیرهای ارتباطی نشان می دهد که حضور پلیس می تواند بخشی از تلفات جاده ای را کاهش دهد که امید است در این خصوص اقدام عاجل شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: باید ۱۵ درصد از جرایم رانندگی ناشی از اعمال قانون که سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان می شود به استان عودت داده شود که این می تواند در بحث آشکارسازی نقاط حادثه خیز و ایمن سازی که با مشکل مواجه هستیم مورد استفاده قرار گیرد و از استانداری درخواست داریم که کمک کند تا این مبالغ مشخص شده در قانون را اخذ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز گفت: اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای بسیار نقش آفرین و موثر است و پلیس زنجان در این خصوص تلاش وافر دارد تا دردها ایجاد نشود.

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: این رزمایش، اعلام آمادگی برای خدمت رسانی به هموطنان و شهروندان استان است و پلیس تلاش دارد با اجرای این طرح در روزهای سخت زمستان به خاطر ایمنی و آرامش رانندگان و مسافران و کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده ای به یاری جامعه هدف بشتابد.

وی، اظهار داشت: شانیت ما خدمت به جامعه و مردم بوده و خداوند متعال و قادر، این توفیق را داده است تا در خدمت نظام و ملت باشیم که خدمات و تلاش خدمتگزاران نظام مقدس ازجمله نیروی انتظامی در این راستا، قابل تحسین و تقدیر است.

حجت اسلام خاتمی در سخنان خود گریزی نیز به هفته بسیج زد و ضمن تبریک این هفته، افزود: کار بسیجی خالصانه و مخلصانه است و هرکس دل در گرو انقلاب دارد به عنوان بسیجی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، طرح زمستانی زمستان ۱۴۰۰، صبح امروز دوشنبه /۱ آذر ماه جاری/ با مشارکت سایر دستگاه های امدادی و خدمات رسان، به منظور افزایش انضباط ترافیکی، تسهیل در عبور و مرور و ایمنی وسایل نقلیه در سطح جاده ها، در محوطه ستاد فرماندهی انتظامی استان واقع در بزرگراه ۲۲ بهمن با رژه خودرویی دستگاه های مختلف امدادی و با رمز "یا زهرا" شروع شد و تا ۲۳ اسفند ماه سالجاری نیز ادامه خواهد داشت.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر جاده دارد که ۲۰۰ کیلومتر آن آزادراه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی و روستایی است.

  

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا انتظامی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا انتظامی زنجان پلیس راهور ناجا انتظامی زنجان حوادث رانندگی تلفات جاده ای پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • تلاش ها برای بهبود ایمنی جاده ها کارساز است
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان