Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پویا محمودیان افزود: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر انقلاب اسلامی به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است، تلاش شد تا موانع موجود در این حوزه برطرف شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در راستای مانع زدایی در بخش صنایع دستی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت، ابلاغ معافیت مالیات بر ارزش افزوده بود که خوشبختانه در ماه‌های گذشته ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یکی دیگر از مشکلات را در صدور مجوزها دانست و اظهار کرد: چندین سال، تمامی مجوزهای صادره در صنایع دستی کشور، فقط تک‌رشته‌ای و تک‌استانی بود، اما برای جذب سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در این حوزه، مجوزهای چندرشته‌ای متمرکز و غیر متمرکز اجرایی شد.

محمودیان افزود: با اجرای این طرح، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان می‌توانند در چند استان و چند رشته، مجوزهای تولیدی دریافت کنند.

وی به نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دو وزیر نفت و نیرو مبنی بر استفاده هنرمندان صنایع دستی از تعرفه‌های صنعتی اشاره و عنوان کرد: با موافقت دو وزارتخانه نفت و نیرو با این درخواست، افرادی که دارای مجوز تولید صنایع دستی هستند، در صورت درخواست و موافقت وزارت میراث فرهنگی، کلیه تعرفه‌های آب، برق و گاز آن‌ها از تجاری به صنعتی تغییر پیدا می‌کند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: در طول مدت شیوع ویروس کرونا در کشور کلیه بازارچه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌ها و رویدادهایی که تجمع هنرمندان را به دنبال داشت هیچکدام برگزار نشد، زیرا جان و سلامت هنرمندان برای ما حائز اهمیت است.

محمودیان افزود: خوشبختانه از روزهای بحرانی کرونا فاصله گرفته‌ایم و مجدد می‌توانیم برنامه‌های توسعه‌ای و مهم معاونت صنایع دستی را در دستور کار قرار دهیم. تمامی دغدغه‌ها معطوف به این است که بتوانیم کسب و کارها را نگهداری و از ضرر و زیان و همچنین بیکاری هنرمندان جلوگیری کنیم.

کد خبر 639001 برچسب‌ها مالیات صنایع دستی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مالیات صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۶۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود