Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به اخلال در توزیع نهاده‌های دامی اظهارداشت: دولت باید مابه‌‌التفاوت حذف ارز 4200 تومانی که پیش از این برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته می‌شد را به ذی‌نفعان نهایی آنها برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی ارز 4200 تومانی حذف شود قطعاً کالاهای مشمول آن در حلقه کالاهای عرضه 25 هزار تومانی قرار می‌گیرند و عملاً جهش قیمت رخ می‌دهد. 

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: 30 درصد نهاده‌های دامی فقط با ارز 4200 تومانی تأمین شده و به دامدار می‌رسد اما این مقدار کافی نیست زیرا دامدار باید 70 درصد نهاده‌های دامی مورد نیاز را از بازار آزاد تهیه کند.

محبی‌نجم آبادی گفت:‌ با پایش صورت گرفته در برخی مناطق متوجه شدیم حدود 20 تا 30 درصد تخلف در توزیع نهاده‌های دامی وجود دارد به طوری که حتی دامی هم وجود نداشته و ماهانه سهمیه‌ نهاده‌های خود را دریافت می‌کردند و سپس آن را در بازار آزاد به فروش می‌رساندند. به طور مثال یک دامدار اعلام کرده که 700 رأس گوسفند دارد اما وقتی به وی مراجعه کردیم متوجه شدیم که اصلاً دامی وجود ندارد و او هر ماه برای 700 گوسفند نهاده‌ دریافت می‌کرده است.

وی افزود: باید به کمک بسیج و نیروهای مردمی تخلفات در توزیع نهاده‌های دامی را با کامل کردن نظارت‌ها کاهش دهیم و همه دام‌ها در ایران پلاکدار و شناسنامه‌دار باشند تا بتوانیم دقیقاً آنها را رصد کنیم چرا که بایستی نهاده به دام واقعی داد نه به آمار و ارقام.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهاده دامی گوسفند دلال ارز 4200 نهاده های دامی 4200 تومانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه

قیمت رمزارز‌ها در اولین روز از ماه می‌میلادی و در بحبوحه فروش گسترده‌تر بازار به شدت کاهش یافت. افزایش نگرانی‌ها در آستانه تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره و همچنین دستگیری مدیرعامل صرافی بایننس، دو علت این ریزش دست‌جمعی رمزارز‌ها بود.

به گزارش اکوایران، سومین روز متوالی افت بیت‌کوین در حالی به ثبت رسیده که این رمزارز در ماه آوریل بدترین عملکرد ماهانه خود را از اواخر سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند. بازدهی منفی ۱۸ درصدی بیت‌‎کوین در یک ماه اخیر موجب شده تا میزان رشد قیمت آن از ابتدای سال ۲۰۲۴ به کمتر از ۳۵ درصد برسد. این در حالی است که بازار‌ها در انتظار تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره و داده‌های کلیدی بازار کار ایالات متحده هستند.

ارزش پرمعامله‌ترین ارز رمزنگاری شده جهان در یک هفته اخیر نزدیک به ۱۵ درصد کاهش یافته، چرا سرمایه‌گذاران بعد از صعود دیوانه‌وار بیت‌کوین به بالای ۷۰ هزار دلار اقدام به سیو سود و فروش آن کردند.

در حال حاضر بیت‌کوین در کانال ۵۶ هزار دلاری معامله می‌شود که حدود ۱۰ درصد کمتر از قیمت روز گذشته آن است. این کمترین قیمت از اواخر فوریه است. البته این افت قیمت تنها محدود به بیت‌کوین نبود و اتریوم هم با بیش از ۸ درصد کاهش نسبت به روز گذشته ۲۸۴۰ دلار در حال معامله است. در حال حاضر ارزش جهانی بازار رمزارز‌ها ۲ هزار و ۱۳۰ میلیارد دلار است که افتی ۹ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته داشته است. با این حال حجم معاملات ۲۴ ساعته بیش از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

بنابر عقیده تحلیلگران، انتظار نمی‌رود فدرال رزرو بعداً تغییری در نرخ بهره ایجاد کند، اما این دیدگاه در بین سرمایه گذاران ریشه دوانده است که بانک مرکزی ممکن است به هیچ وجه نرخ بهره را در سال جاری کاهش ندهد و ضربه‌ای به دارایی‌های حساس به نرخ بهره مانند ارز‌های دیجیتال، سهام و اوراق قرضه یا حتی کالا‌های اساسی وارد کند.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • جهش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت پژ، دنا، سمند، شاهین، تارا و کوییک + جدول
  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • بازار خودرو روی دور تند ارزانی افتاد
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول