Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:36:13 GMT

افزایش ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای امسال در زنجان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۷۴۹۰

افزایش ۱۸ درصدی تلفات جاده‌ای امسال در زنجان

ایسنا/زنجان فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: امسال تاکنون میزان تلفات جاده‌ای در زنجان ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد.

سردار رحیم جهانبخش پیش از ظهر امروز (اول آذرماه) در مراسم آغاز رزمایش طرح انتظامی ترافیکی زمستانی پلیس که با حضور نماینده ولی‌فقیه و شماری از مسئولان این استان در محوطه ستاد نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: با اجرای طرح انتظامی و ترافیکی زمستانی پلیس، حضور عوامل پلیس‌راه در سطح جاده‌های ارتباطی استان زنجان، بیشتر و پررنگ‌تر شده و مسافران و رانندگان می‌توانند احساس ایمنی، امنیت و آرامش بیشتری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: پارسال میزان تلفات جاده‌ای استان با توجه به اقدامات پلیس ۳۸ درصد کاهش داشت و امیدواریم امسال نیز با تلاش‌های به‌ عمل آمده با شروع طرح زمستانی پلیس و با تلاش شبانه‌روزی نیروهای مشارکت‌کننده در این طرح، شرایط را بهبود ببخشیم.

جهانبخش در ادامه افزود: ۶۸ تیم از پلیس‌راه، یک فروند بالگرد به همراه ۱۱ پایگاه و ۲۲ واحد گشتی از هلال‌احمر، ۳۹ پایگاه و ۵۸ دستگاه آمبولانس از اورژانس، ۵۰۰ نیرو در ۳۱ راهدارخانه با ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۵۰ اکیپ از راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای اجرای این طرح زمستانی با پلیس زنجان مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تلفات جاده‌ای این استان در سطح مسیرهای فرعی و مواصلاتی بین استانی اتفاق می‌افتد، گفت: بیشترین میزان تصادفات نیز در مسیر ارتباطی خدابنده - ابهر رخ می‌دهد که با ایجاد این دو پاسگاه مصوب‌شده، پلیس استان می‌تواند در کاهش حوادث رانندگی در زنجان تاثیرگذار باشد.

این مقام انتظامی یادآور شد: پوشش پلیس در مسیر ارتباطی خدابنده - ابهر و خدابنده - همدان به لحاظ نبود پاسگاه پلیس‌راه در حداقل قرار گرفته است و تصادفات رخ داده در این مسیرهای ارتباطی نشان می‌دهد که حضور پلیس می‌تواند بخشی از تلفات جاده‌ای را کاهش دهد که امید است در این خصوص اقدام عاجل شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: باید ۱۵ درصد از جرایم رانندگی ناشی از اعمال قانون که سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان می‌شود به استان عودت داده شود که این می‌تواند در بحث آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی که با مشکل مواجه هستیم، مورد استفاده قرار گیرد و از استانداری درخواست داریم که کمک کند تا این مبالغ مشخص شده در قانون را اخذ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این مراسم گفت: اقدامات پیشگیرانه در کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای بسیار نقش‌آفرین و موثر است و پلیس زنجان در این‌خصوص تلاش وافر دارد تا دردها ایجاد نشود.

آیت‌الله علی خاتمی افزود: این رزمایش، اعلام آمادگی برای خدمت‌رسانی به هم‌وطنان و شهروندان استان است و پلیس تلاش دارد با اجرای این طرح در روزهای سخت زمستان به خاطر ایمنی و آرامش رانندگان و مسافران و نیز کاهش حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای به یاری جامعه هدف بشتابد.

وی خاطرنشان کرد: شانیت ما خدمت به جامعه و مردم بوده و خداوند متعال و قادر، این توفیق را داده است تا در خدمت نظام و ملت باشیم که خدمات و تلاش خدمت‌گزاران نظام مقدس، از جمله نیروی انتظامی در این راستا، قابل تحسین و تقدیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان طرح زمستانی پلیس فرمانده انتظامی استان زنجان تلفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌

ایسنا/زنجان مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: از تعداد فوت‌های ثبت شده در سال گذشته، ۵۷.۶ درصد مرد و ۴۲.۴ درصد زن بوده‌اند.

مهدی ژاله‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۶ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن در زنجان فوت شده‌ است.

وی تصریح کرد: براساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۴۲۰ واقعه فوت به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۹ درصد افزایش داشته است.

ژاله‌چیان با اشاره به اهمیت ثبت به‌موقع وقایع حیاتی در استان برای داشتن داده‌های به‌روز، افزود: با تلاش‌های انجام شده و همکاری بین‌بخشی بیش از ۹۸.۳ درصد از وقایع فوت در استان در مهلت قانونی به ثبت می‌رسد که تلاش داریم این عدد را ارتقا دهیم.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به ثبت بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در استان در مهلت قانونی نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده در استان و استقرار نیرو در بیمارستان‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب نزدیک به ۱۰۰ درصد از ولادت‌ها در استان در موعد اعلامی ثبت می‌شود و تلاش داریم درصد اندک باقی مانده نیز در زمان مورد نظر به ثبت برسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت فوت مردان ‌در استان زنجان بیشتر از زنان بوده است‌
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • رشد ۱۹ درصدی میزان بارش‌ها در خراسان شمالی طی امسال
  • تعداد سامانه‌های ثبت تخلفات در جاده‌های زنجان به ۴۱ دستگاه افزایش می‌یابد
  • مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها، حاصل تلاش ۹۰ روانشناس در پلیس اصفهان است
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران