Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،مجیدی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوهبنان گفت: واحد تولیدی خوراک دام هیدروپونیک در منطقه سلمانشهر بخش طغرالجرد از دی ماه ۱۳۹۹ با سرمایه اولیه ۱۳۵ میلیون تومان و اشتغالزایی ۴ نفر در فضایی به وسعت ۷۲ متر مربع شروع به کار کرده است.

او با اشاره به اینکه عمده کشت محصولات این واحد تولیدی گندم و جو است افزود: در کشت هیدروپونیک به طور معمول، دانه در یک کانال بلند و مرطوب نگه داشته می­ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول چند روز جوانه زده و در یک هفته یا بیشتر اندازه آن به ۱۲.۵ تا ۲۰ سانتیمتر می­رسد. وقتی که اندازه علوفه به مقدار مورد نظر رسید از سطح برش داده می­ شود و از شاخ و برگ سبز برای تغذیه حیوانات استفاده می ­شود.

مجیدی افزود: از مزایای رشد علوفه به این روش، این است که نیازی به زمین بزرگ نداشته و شما می­ توانید با کمترین مصرف مواد مغذی علوفه تازه را تولید کنید.

مجیدی تصریح کرد: تولید علوفه هیدروپونیک یک مزیت برای کشاورزانی است که خاک آن‌ها سنگلاخ و نابارور است. این یک فناوری مناسب برای دامداران بدون زمین برای تولید علوفه است. علوفه‌هایی از جمله ذرت، جو، جو دوسر، سورگوم، چاودار، یونجه و تریتیکاله می‌توانند در روش هیدروپونیک تولید شوند.

او ادامه داد: مواد مغذی هیدروپونیک برای استفاده بی خطر هستند. بر خلاف روش‌های رشد طبیعی، گیاهان هیدروپونیک در معرض آفت کش ها، مواد شیمیایی، بیماری‌ها و عوامل بیماری زا نیستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خوراک دام جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با استفاده از روش علمی، موفق به تولید بیشتر توت فرنگی شدند.

آنها با راهنمایی‌های دکتر حدادی نژاد از اساتید این دانشگاه متوجه شدند برای افزایش تولید، اگر از مواد زیستی استفاده کنند این مواد می‌تواند نیاز گیاه را تامین کند و مقدار تولید بالا برود.

در این روش در دو مزرعه در بهنمیر با پوشش تونلی و پلاستیکی، هم آفت و هم علف هرز کمتر در تولید توت فرنگی استفاده می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از برداشت توت فرنگی در سطح ۱۷ هزار هکتار از مزارع استان مازندران خبر داد.

به گفته ملایی پیش بینی می‌شود ۱۷ هزار تن انواع توت فرنگی در این مزارع تولید و روانه بازار شود. مازندران در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد.

وی با اشاره به تغییر کشت از سنتی به روش‌های نوین افزود: در روش‌های جدید، با استفاده از عملیات تقویت خاک و پوشش پلاستیکی، موجب زودرس کردن برداشت و کیفیت تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • فرصت ویژه جواد نکونام برای شکستن رکورد فرهاد مجیدی
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • ماموریت سخت نکونام در تبریز: دبل کردن تراکتور
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تولید بیشتر توت فرنگی با روش علمی