Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نظرسنجی انجام شده توسط اتلتیک، بخشی از هواداران منچستریونایتد معتقدند باید یک سرمربی روی کار بیاید که بتواند آینده تیم را بسازد و برای رسیدن به موفقیت صبور بود اما بخشی دیگر اعتقاد دارند باید هر چه سریع تر به موفقیت برسند و یک سرمربی باتجربه باید سکان کار را در دست گیرد

منچستریونایتد باید چه کسی را به عنوان سرمربی آینده اش استخدام کند؟ در نظرسنجی اتلتیک میان 4 هزار هوادار منچستریونایتد، این سوال مطرح شد: در صورت جدایی اوله گونار سولسشر، منچستریونایتد باید چه سرمربی ای داشته باشد؟ یک سرمربی تیم ساز که صبر کردن برایش جهت رسیدن به موفقیت ارزش داشته باشد یا یک سرمربی باتجربه که بتواند تیم را سریعا موفق کند؟

طرفداری | به گزارش اتلتیک، منچستریونایتد پس از جدایی سرالکس فرگوسن، دیوید مویس را به عنوان جانشین او منصوب کرد و امیدوار بود این سرمربی اسکاتلندی بتواند دورانی همچون فرگوسن داشته باشد اما این طور نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس آن ها سراغ یک سرمربی امتحان پس داده به نام لوئیس فن خال رفتند؛ فن خال تجربه قهرمانی با باشگاه های بزرگ را داشت اما سبک فوتبال او برای هواداران یونایتد خسته کننده بود و تنها دو فصل در اولدترافورد دوام آورد. پس از فن خال، ژوزه مورینیویی روی کار آمد که حمایت 85 درصدی هواداران شیاطین سرخ را با خود داشت و ضامن موفقیت شناخته می شد. مورینیو در اولین فصل حضورش در منچستریونایتد توانست جام حذفی، لیگ کاپ و لیگ اروپا را فتح کند اما در فصل دوم، هواداران منچستریونایتد در خصوص سبک بازی تیم مورینیو و رقابت نکردن برای قهرمانی ها گلایه داشتند اما این در حالی بود که تیم مورینیو در لیگ برتر انگلیس نایب قهرمان شد. در فصل سوم، مورینیو فقط چهار ماه روی نیمکت منچستریونایتد دوام آورد و خودش هم پذیرفت که باید اخراج می شد. در نهایت سولسشر هدایت منچستریونایتد را به دست گرفت. چند هفته پیش از اخراج مورینیو، مشخص بود که اوله گونار سولسشر جانشین احتمالی او خواهد بود اما این بار پس از اخراج سولسشر، مشخص نیست چه کسی جانشین او می شود چون منچستریونایتد برای جانشینی سرمربی ای که چهار ماه پیش با او قرارداد سه ساله جدیدی بسته بود، آمادگی نداشت.

منچستریونایتد الان به چه سرمربی ای نیاز دارد؟

دو رویکردی که در ابتدای یادداشت ذکر شد، مزایا و معایب خود را دارد؛ هواداران دوست دارند صبور شناخته شوند و معمولا اکثر هواداران یونایتد صبور هستند اما در عین حال این تیم با این بازیکنان باید خیلی بیشتر از عملکردی که تاکنون داشته، بتواند بهتر کار کند. منچستریونایتد الان پس از اخراج سولسشر در وضعیت بهتری نسبت به زمان استخدام او قرار دارد و مسلما جانشین او، پایه های تیمی قدرتمندی در اختیار خواهد داشت. از این رو منچستریونایتد می تواند یک سرمربی را روی کار بیاورد که به جای درخواست شش خرید جدید همچون تمام سرمربیان پسا فرگوسن، بتواند فصل را در رده های بالای جدول به پایان برساند و کار نیمه تمام سولسشر را تمام کند. تغییرات توماس توخل در چلسی و تیمی که از فرانک لمپارد تحویل گرفت، نشان می دهد این راه حل می تواند کارساز واقع شود اما در حال حاضر منچستریونایتد خیلی با صدر جدول فاصله دارد.

به دنبال تغییرات ساختاری در بخش های آکادمی و همچنین استخدام جان مرتاف به عنوان مدیر بخش فوتبال و درن فلچر به عنوان مدیر فنی، منچستریونایتد از نظر ساختاری هم نسبت به سه سال پیش خیلی قدرتمندتر است. الان برنامه بازسازی هفت ساله مویس یا برنامه خریدهای داغ فن خال که بعدا دردسرساز شدند، ضروری نخواهد بود و باشگاه امیدوار است دوره گذار به کوتاه ترین شکل طی شود. اگر فلچر و مرتاف اختیارات کافی را در بخش مدیریت فوتبال داشته باشند، این را می توانیم درست تلقی کنیم اما این دو نفر تصمیمات سرنوشت ساز را می گیرند؟

به نظر می رسد منچستریونایتد در این فصل فاقد هویت لازم است اما باشگاه دوست دارد فکر کند که چنین هویتی وجود دارد و هواداران هم همین عقیده را دارند: فوتبال تهاجمی و استفاده از ترکیب بومی و ستارگان خریداری شده. یکی از بزرگ ترین منچستریونایتدهای تاریخ نیز چنین ویژگی هایی داشت؛ رایان گیگز و پل اسکولز از آکادمی در کنار روی کین و پل اینس که به عنوان ستاره به اولدترافورد آمدند. آکادمی منچستریونایتد، بازیکنان خوبی را طی سال های اخیر ساخته؛ میسون گرینوود و مارکوس رشفورد مثال های خوبی در این مورد هستند اما دور از ذهن است که یک باشگاه بزرگ بتواند در مدتی کوتاه، ستارگان بزرگی را خودش بسازد. سولسشر در دوران حضور خود به 16 بازیکن محصول آکادمی یونایتد بازی داد که روی هم رفته از انتخاب های مویس، فن خال و مورینیو در این زمینه بیشتر بود اما چند نفر از آن ها می توانند به یارهای ثابت تبدیل شوند؟ یک نفر؟ دو نفر؟ فرگوسن در سال 1989 سعی کرد روی بازی دادن به جوانان تکیه کند و سپس برای دوره ای کوتاه به جوانان موسوم به "جوجه های فرگی" بازی داد اما سه سال بعد دوباره به سیستم هزینه برای جذب ستارگان برگشت. 

اوله گونار سولسشر نتوانست از ترکیب جوانان آکادمی و ستاره های بزرگ استفاده بهینه ای ببردفرم فعلی منچستریونایتد: یک تیم در منطقه سقوط!

به نظر می رسد از آن دیدار منچستریونایتد و نیوکاسل که اولین بازی کریستیانو رونالدو پس از بازگشت بود، مدت زمان زیادی گذشته است. نتایج ضعیف به این معنا بود که حمایت بازیکنان اصلی از سولسشر کاهش یافته، اگرچه در طول مسابقات نام او را در استادیوم صدا می زدند. با این حال رفته رفته این احساس به وجود آمد که سولسشر فرد مناسبی برای هدایت یونایتد نیست چرا که الان این تیم تفاضل گل منفی دارد و گل های بیشتری نسبت به تیم برنلی که از آخر در رده سوم قرار دارد، دریافت کرده است. پس از نتایج ضعیف، چندین ایجنت با باشگاه تماس گرفتند و موکلان خود را به آن ها پیشنهاد کردند اما همگی پاسخ مشابهی دریافت کردند: متشکریم، اما همچنان به اوله اعتماد داریم اما نتایج ما باید تغییر کند. شکست روز شنبه مقابل واتفورد نشان می داد چیزی تغییر نکرده است. منچستریونایتد در 13 بازی اخیرش، هفت بار شکست خورده است؛ این یعنی باشگاهی که مدل کسب و کار آن بر پایه حضور در لیگ قهرمانان اروپا بنا شده، در حال حاضر فرم یک تیم در منطقه سقوط را دارد.

حس و حال پرواز اعضای منچستریونایتد از لندن به منچستر، همان اندازه بد بود که احتمالا تصور می کنید. بازیکنان یکشنبه صبح به تمرین برگشتند و امروز (دوشنبه) به شهر ویارئال سفر می کنند تا در بازی سرنوشت سازشان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف تیم اونای امری بروند. در ادامه منچستریونایتد به لندن بر می گردد تا در یک یکشنبه ترسناک به مصاف چلسی برود. در این دو بازی بزرگ، منچستریونایتد دو مدافع اصلی خود را در اختیار نخواهد داشت؛ رافائل واران هنوز مصدوم است و هری مگوایر به علت کارت قرمزی که برابر واتفورد گرفت، نمی تواند در استمفوردبریج بازی کند. در این وضعیت مایکل کریک تا پیش از انتصاب سرمربی موقت تا پایان فصل، به عنوان مسئول فنی موقت فعالیت می کند. این روش نسبتا عجیب است اما مایکل کریک اکنون باید همان کاری را انجام دهد که سولسشر در سال 2018 انجام داده بود. تماشای منچستر اوله در چهار ماه ابتدایی بسیار دلپذیر بود اما پس از آن افت شروع شد. 

سرمربی موقت چه چالش های مهمی پیش رو دارد؟

رونالدو پس از 12 سال حضور در رئال مادرید و یوونتوس، دوباره به منچستریونایتد برگشته اما زیر نظر یک کادرفنی ناکارآمد به کار پرداخت. از طرف دیگر رونالدو هفته گذشته و قبل از باخت به واتفورد سعی کرد اوضاع تیم را رو به راه کند و برای هم تیمی هایش که خودشان را باخته بودند، سخنان قاطعی گفت. سخنان رونالدو احساسی نبود بلکه در خصوص لزوم تمرکز، اتحاد و مسئولیت پذیری به جای سرزنش خود بودند. از طرف دیگر برونو فرناندز پس از شکست در وایکارج رود گفت مسئولیت شکست برعهده بازیکنان است، نه مربی اما همیشه اخراج کردن یک نفر نسبت به کل تیمی که پایین تر از حد انتظار ظاهر می شود، آسان تر است.

برای هر سرمربی که به منچستریونایتد بیاید، کنار آمدن با رونالدو و سایر نام های بزرگ ترکیب، یک چالش بزرگ خواهد بود. کریک، رونالدو را به خوبی می شناسد چرا که سال ها با او هم تیمی بوده است، مایک فیلان هم همین طور. گفته می شود کیران مک کنا یک مربی آینده دار و نوآور است و مسئول جلسات تمرینی است اما او آن وزن و اقتدار لازم میان بازیکنان را ندارد. سرمربی موقت باید تا پایان فصل، بتواند نتیجه بگیرد زیرا آن ها باید حتما در فصل آینده در لیگ قهرمانان باشند. با این حال چه کسی حاضر است این مسئولیت را قبول کند؟ زیرا فرد مورد نظر می داند فقط شش ماه قرار است سرمربی منچستریونایتد باشد و چرا باید برای تیمی که متعلق به خودش نیست، چنین فشاری را تحمل کند؟ منچستریونایتد الان کسی را می خواهد که فرم دو ماه پیش را برگرداند و شاید الان آرزو داشتند آنتونیو کونته در دسترس باشد. کونته الان سرمربی تاتنهام است، اگرچه یونایتد در خصوص انتصاب این سرمربی ایتالیایی تردیدهایی داشت.

سوال بزرگ این جاست؛ چه کسی باید سرمربی موقت منچستریونایتد باشد؟

رالف رانگنیک

شاید این شغل برای رالف رانگنیک، سرمربی 63 ساله آلمانی که بسیاری از سرمربیان آلمانی کنونی از او تاثیر گرفته اند، بسیار عالی باشد. رانگنیک در لایپزیش بسیار موفق بود و به تکامل مفهوم "گگن پرسینگ" کمک کرد. آیا رونالدو می تواند در چنین تیمی حضور داشته باشد؟ آیا رانگنیک پس از چند ماه، قرارداد سه ساله اش به عنوان مدیر بخش توسعه لوکوموتیو مسکو را زیر پا می گذارد؟ برای استخدام رانگنیک، مطمئننا باید قراردادی فراتر از فصل 22-2021 برای استخدام او پیشنهاد کرد.

رالف رانگنیک هم اکنون با باشگاه لوکوموتیو مسکو همکاری می کند لوسین فاوره و ارنستو والورده

لوسین فاوره یک سرمربی باتجربه دیگر است که الان از دسامبر 2020 تاکنون بیکار است. فاوره در آلمان نامی برای خود دست و پا کرد و بروسیا دورتموند آخرین تیمی بوده او هدایتش را برعهده داشته است. ارنستو والورده در اسپانیا عالی کار کرده بود، به خصوص در اتلتیک بیلبائو. او در مسابقات لیگ معمولا موفق کار کرده است؛ پیش از دو قهرمانی لالیگا با بارسلونا، او با المپیاکوس یونان سه مرتبه قهرمان لیگ شده بود.

لوران بلان

لوران بلان 56 ساله، یک سرمربی باتجربه است که پس از چهار سال دوری از فوتبال، الان در الریان قطر سرمربیگری می کند. پیش تر او سه سال به عنوان سرمربی پاری سن ژرمن و دو سال به عنوان سرمربی تیم ملی فرانسه فعالیت داشت. بلان حدود دو دهه پیش، دو فصل برای منچستریونایتد بازی کرد و باشگاه را می شناسد اما جذب او می تواند هزینه بر باشد و این سرمربی فرانسوی قطعا مایل است قراردادش پس از دوران موقت، دائمی شود.

رودی گارسیا

رودی گارسیا 57 ساله که با المپیک لیون توانسته بود منچسترسیتی را از لیگ قهرمانان حذف کند، می تواند یک گزینه در دسترس برای منچستریونایتد باشد. او به رشد بسیاری از بازیکنان جوان لیون و البته ممفیس دیپای کمک کرده است. تیم های گارسیا فوتبالی تهاجمی بازی می کنند؛ لیل اولین دوگانه خود را با رودی گارسیا کسب کرد و سپس او توانست دو سال پیاپی با آاس رم نایب قهرمان سری آ شود. گارسیا یک سرمربی جنگجو است و در تیم هایی که قرار بوده خوب کار کنند اما انتظارها را برآورده نکرده اند، سابقه خوبی دارد. گارسیا وقتی سرمربی لیون شد که این تیم در رده چهاردهم لیگ فرانسه بود. او توانست این تیم را به فینال جام حذفی فرانسه برساند و با حذف یوونتوس و منچسترسیتی، لیون را به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رساند.

دیگر چه کسانی گزینه هستند؟

یافته های اتلتیک نشان می دهد استیو بروس، کاپیتان اسبق منچستریونایتد که اخیرا از نیوکاسل جدا شد، مشتاق است سرمربی موقت شیاطین سرخ شود و او باور دارد می تواند به باثبات کردن رختکن منچستریونایتد کمک کند. غیر از نام هایی که می توانند موقت باشند، نام های اریک تن هاخ، مائوریسیو پوچتینو، زین الدین زیدان و برندن راجرز به عنوان سرمربی دائمی پیرامون منچستریونایتد مطرح می شود. تن هاخ اعلام کرده قصد ندارد در میانه فصل، آژاکس را ترک کند اما بند فسخ قرارداد او در تابستان، ناچیز است. پوچتینو آماده است به لیگ برتر انگلیس برگردد. زیدان گزینه محتملی نیست و راجرز شاید بیش از حد گران باشد.

اریک تن هاخ مایل است در تابستان سرمربی یونایتد شود

اگرچه خولن لوپتگی که در نیمه نهایی لیگ اروپای فصل 21-2020 توانست سویا را پس از حذف منچستریونایتد به فینال برساند را نباید از یاد برد. منچستریونایتد می داند که گرفتن سرمربیان بزرگ در میانه فصل، کار خیلی سختی است اما فوتبال خیلی سریع تغییر می کند. تن هاخ که میان افراد ذکر شده شاید مشتاق ترین فرد برای قبول هدایت یونایتد باشد، در مارس 2019 نزدیک بود شغلش را از دست دهد اما تیم جوان او توانست شکست 4-1 را به رئال مادرید تحمیل کند و نامی برای خودش دست و پا کرد. 

53% مخاطبان یونایتدیِ اتلتیک، خواستار صبر بیشتر برای رسیدن به موفقیت هستند

سوال ابتدای متن را به خاطر بیاوریم؛ 53% افراد نظرسنجی خواستار استخدام یک سرمربی آینده نگر و تیم ساز هستند. این 53% با انتظار کشیدن برای کسب موفقیت مشکل ندارند اما 47% معتقدند یک سرمربی باتجربه که بتواند تیم را سریعا موفق کند باید هدایت شیاطین سرخ را به دست گیرد. سولسشر امیدوار بود که بتواند به تدریج تیمی قدرتمند بسازد؛ هواداران هم صبور بودند و حمایت کردند اما در فصلی که آن ها انتظار داشتند یونایتد برای قهرمانی بجنگد، همه چیز بد پیش رفت. اکثر هواداران منچستریونایتد از این بابت که سولسشر کارش را از دست داده، ناراحت هستند اما در عین حال معتقدند که باید این اتفاق می افتاد. هر سرمربی که جانشین سولسشر شود مطمئننا مخالفانی خواهد داشت، البته تا قبل از زمانی که روند بردهای تیم را آغاز کند. 

به قلم اندی میتن از اتلتیک

اخبار داغ 

فیلم ادرار خانم خواننده روی طرفدارش در کنسرت! / زشت ترین اقدام در جهان! استقبال پوچتینو و تن هاخ از پیوستن به منچستریونایتد در پایان فصل واکنش نامزد متئو گابیا به توهین هواداران میلان تاریخ سازی فیروزجا با گذر از رکورد کارلسن؛ صعود علیرضا به رده دوم جهان گل زیبای مهدی قائدی به النصر (شباب الاهلی - النصر)

منبع: طرفداری

کلیدواژه: یک سرمربی باتجربه عنوان سرمربی لیگ قهرمانان سرمربی موقت سرمربی ای تن هاخ چه کسی فن خال سه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای کریستین فالک؛ اریک تن هاخ سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد

آیا شاهد برگشت دوباره هانسی فلیک به آلیانتس آرنا خواهیم بود؟

طرفداری | باشگاه بایرن مونیخ به دنبال جذب سرمربی هلندی منچستریونایتد نیست و آنها حالا به سوی گزینه محبوب هواداران چرخش پیدا کرده‌اند.

به گزارش کریستین فالک از بیلد، در باشگاه بایرن مونیخ این اجماع به وجود آمده که با توجه به نتایج ضعیف اریک تن هاخ با منچستریونایتد او دیگر از جمع نامزدهای هدایت بایرن خارج شده است. بدین‌ترتیب اریک تن هاخ سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد و سران بایرن دیگر برای این مربی هلندی اقدامی نمی‌کنند. با حذف نام تن هاخ حالا هانسی فلیک به گزینه داغ نیمکت بایرن مونیخ تبدیل شده است.

سرمربی موفق سابق بایرن مونیخ که با این تیم آلمانی موفق به کسب شش‌گانه شده است حالا جزو گزینه‌های مطرح باواریایی‌هاست و باید دید در ادامه بحث و گفتگوها بین او و سران این تیم آلمانی به چه سمت و سویی خواهد رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

مجری آرسنالی خطاب به سرمربی منچستریونایتد: حالا آرامبخش بخور! سوپرگل شهاب زاهدی در جی لیگ چطور به ثمر رسید؟ (فیلم) اریک تن باخت؛ رکورد بیشترین شکست منچستریونایتد شکسته شد خشم اسطوره منچستریونایتد: شب بخیر!

دیگر خبرها

  • ادین ترزیچ، هواداری که دورتموند را به فینال لیگ قهرمانان رساند / عکس
  • ادین ترزیچ سومین سرمربی که دورتموند را به فینال لیگ قهرمانان اروپا می‌رساند
  • ادعای کریستین فالک؛ اریک تن هاخ سرمربی بایرن مونیخ نخواهد شد
  • حضور الساندرو دل پیرو در کلاس‌های مربیگری مکس الگری / عکس
  • 10 سرمربی با بیشترین حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • ژوزه مورینیو می‌خواهد دوباره سرمربی منچستریونایتد شود
  • یک حقیقت؛ منچستریونایتد سرمربی مناسبی ندارد
  • اریک تن هاخ مورد تحسین بایرن مونیخ؛ چرا باواریایی‌ها به مربی هلندی علاقه دارند؟
  • اریک تن هاخ: قطعا سرمربی مناسبی برای منچستریونایتد هستم
  • دستیابی به دانش چاپگر سه بعدی دندانپزشکی