Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر پیشین ایران در جمهوری‌آذربایجان با اشاره به اینکه تهران و باکو در حوزه تجارت، دارای اقتصاد مکمل هستند، گفت: ایران کالاهای غیر نفتی به آذربایجان صادر می‌کند و آنها نیز برخی از فرآورده‌های صنعتی را صادر می‌کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، محسن پاک آیین سفیر اسبق ایران در جمهور‌ی آذربایجان در گفتگو با رادیو گفتگو با بیان اینکه موتور پیشران همکاری های اقتصادی بین کشورها، اراده سیاسی دو کشور است، گفت: دشمنان روابط کشورها، معمولاً این موضوع را هدف می گیرند و سعی دارند از طریق رسانه ها، تبلیغات و شانتاژ، اراده سیاسی بین کشورها را کاهش دهند تا همکاری های اقتصادی صورت نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برنامه هایی که دشمنان برای کاهش روابط ایران و جمهوری آذربایجان اجرا کرده اند گفت و تصریح کرد: در این زمینه رسانه های رژیم صهیونیستی پیش قراول هستند.

سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به حضور معاون نخست وزیر آذربایجان در تهران بیان کرد: معاون نخست وزیر آذریجان علاقه بسیار زیادی به توسعه روابط با ایران دارد و از مسائل اقتصادی دو کشور مطلع است. این حضور نماد و نشانه اراده سیاسی امروز ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه روابط است.

وی با تصریح بر اینکه روابط ایران و آذربایجان نقشه های دشمنان را خنثی می کند، اظهار کرد: ایران و آذربایجان دو کشور همسایه هستند و ممکن است بین دو کشور همسایه سوء تفاهماتی پیش بیاید که در چنین شرایطی با گفتگو و مراقبت از روابط خود، این مشکلات را رفع می کنند.

پاک آیین سفر معاون نخست وزیر آذربایجان را اقدامی بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: در 3 حوزه تجارت، ترانزیت و انرژی می توانیم همکاری های دو کشور را تداوم بخشیم؛ بخصوص آنکه وی در یک زمان رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان بود و در حوزه اقتصادی و تجارت تخصص دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران و آذربایجان در حوزه تجارت، دارای اقتصاد مکمل هستند، عنوان کرد: ایران کالاهای غیر نفتی به آذربایجان صادر می کند و آنها نیز برخی از فرآورده های صنعتی را صادر می کنند. همواره تراز تجاری بین دو کشور به نفع ایران مثبت بوده و امروز نیز می توانیم با رفع برخی از موانع گمرکی و کاهش تعرفه ها، روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را توسعه دهیم.

سفیر اسبق ایران در جمهوری آذربایجان بیان کرد: در بخش ترانزیت، در خصوص احداث خط آهن رشت به آستارا گفتگو خواهد شد زیرا این خط آهن اهمیت زیادی دارد و حلقه اتصال شمال به جنوب، ایران به دریای سیاه و آذربایجان به خلیج فارس و دریای عمان است.

ایران و آذربایجان به‌دنبال توسعه مشترک میادین نفت و گاز دریای خزردیدار معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان با امیرعبداللهیان

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار جمهوری آذربایجان اخبار جمهوری آذربایجان ایران و آذربایجان جمهوری آذربایجان معاون نخست وزیر دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری علم و فناوری آنا، میترا امین لو، مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در یک مصاحبه رادیویی اظهار كرد: مالكیت فكری در دنیا از دو قرن پیش بر اساس مسئله اقتصاد شكل گرفته و بنابراین ارزش اقتصادی دارد.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تحولات جدی كه در حوزه فناوری و نوآوری ایجاد شده توجه فناوران و دانشگاهیان را به این موضوع جلب كرده اما گاهی در برخی حوزه‌ها توجه به این بخش بیش از حد شده و جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است.

این مقام مسئول خاطرنشان كرد: مالكیت فكری در سال‌های اخیر فقط به سمت اختراعات حركت كرده و در اختراعات هم فقط به موضوع ثبت توجه شده است.

امین لو با اشاره به اینكه قانون مالكیت صنعتی هنوز بعد از ۱۶ سال در مجلس به تصویب نرسیده است افزود: با الحاق قانون جامع کپی‌رایت به قانون مالكیت صنعتی، روند كار به‌شدت كند شد و متأسفانه قانون کپی‌رایت نیز به‌طور كامل متوقف شد.

وی در این باره افزود:  ما در حال حاضر در یك سری حوزه‌ها از جمله انیمیشن و فیلم و نشر ادبی مزیت‌های رقابتی جدی پیدا كردیم و این در حالی است كه نه تنها قانون ملی پاسخگو نیست بلكه هیچ به روزرسانی هم صورت نگرفته است.

مدیر كانون مدیریت دارایی‌های فكری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: بحث مالكیت فكری، قوانین سرزمینی دارد یعنی همه كشورها قانون ملی خودشان را دارند اما یك سری كنوانسیون‌ها هم شكل گرفته تا همگرایی را زیاد كنند و به همین دلیل برخی كشورها به كنوانسیون‌های بین‌المللی پیوستند.

امین لو با بیان اینكه تقریباً همه كشورهای دنیا به كنوانسیون برن پیوستند افزود: در حال حاضر فقط ایران و چند كشور معدود به این كنوانسیون نپیوستند و این در شرایطی است كه بستر فضای مجازی هم ایجاد شده و آثار به‌صورت برخط در فضای مجازی وجود دارد و فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی و بلاكچین نیز قوانین حقوق کپی‌رایت و مالكیت صنعتی را تغییر داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی