Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@12:19:42 GMT

خبر مهم یک نماینده درباره مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۷۸۶۵

خبر مهم یک نماینده درباره مذاکرات وین

حیدری نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره روند مذاکرات برجام گفت: در برجام سه مرحله بر کشور گذشت، مرحله اول مذاکره، مرحله دوم نیل به سمت نتیجه و مرحله سوم به نتیجه رسیدن بخش هایی از توافق برجام.

حیدری با اشاره به خروج آمریکا از این توافق تصریح کرد که با این خروج، کل برجام و برنامه هایی که بر سر آن توافق شده بود به هم ریخت و دوباره جلساتی در قالب احیای برجام بدون حضور این کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش آمریکا برای خروج از برجام برنامه‌ای بود که دونالد ترامپ از زمان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سر داشت. در نهایت در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ دولت ایالات متحدهٔ آمریکا رسماً از برجام خارج و بازگشت تحریم‌ها به صورت گذشته را اعلام کرد.

حیدری همچنین ضمن تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی و حاکمیت در برجام که رفع کلیه تحریم ها است می گوید که تاکنون مرحله چهارم برجام در همین چارچوب با دولت آمریکا ادامه پیدا می کند، ولی این مذاکرات زمان بر نیست، زیرا سیاست فعلی کشور این است که مذاکرات زمان بر نباشد و صرفا برای حصول به نتیجه باشد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تاکید بر اجرای این سیاست گفت که طرف های خارجی یا این شرط ایران را می پذیرند و ما به برجام برمی گردیم و یا نمی پذیرند و ما به اقدامات خودمان ادامه می دهیم، ولی در این شرایط اقدامات خود را مشمول مرور زمان نمی کنیم.

در جلسه اخیر که با طرف های خارجی برگزار شود سقف زمانی برای مذاکرات تعیین خواهد شد؛ این خبری است که شهریار حیدری این جمله را می گوید.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان، در صفحه توئیتر خود درباره تاریخ شروع دور جدید مذاکرات برجامی نوشته بود که در تماس تلفنی با آقای انریکه مورا، آغاز مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی، در روز ۸ آذرماه در وین مورد موافقت قرار گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید می کند که سیاست نظام قطع به یقین نتیجه گیری در مذاکرات برجام است و با توجه به بحث های کارشناسی گذشته، هم اکنون زمان حصول به نتیجه است و امیدواریم با حاکمیت جدید این مذاکرات نتیجه بخش باشد./باشگاه خبرنگاران

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴ در سالن روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار می‌شود.

تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتور تبریز، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندر انزلی، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و هوادار تهران از لیگ برتر و تیم چادرملوی اردکان، از لیگ یک به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بازی شش امتیازی نماینده قم در لیگ دسته اول فوتسال
  • اعلام زمان قرعه کشی یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است