Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:37:18 GMT

برگزاری همایش ملی انجمن دیرینه‌شناسی ایران

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۷۸۸۳

برگزاری همایش ملی انجمن دیرینه‌شناسی ایران

همایش ملی انجمن دیرینه‌شناسی ایران به میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته برگزار شد.

به گزارش ایسنا، آئین افتتاح چهاردهمین همایش ملی انجمن دیرینه‌شناسی ایران با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و رئیس انجمن دیرینه‌شناسی ایران و جمعی از متخصصین و اندیشمندان حوزه دیرینه‌شناسی و فسیل‌شناسی، به میزبانی دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته به‌صورت آنلاین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر امین باقی زاده، رئیس پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی، در آئین افتتاح چهاردهمین همایش ملی انجمن دیرینه‌شناسی ایران اظهار کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی از لحاظ ساختاری در سه حوزه آموزش، پژوهش و فناوری فعالیت می کند.

وی افزود: حوزه آموزشی دانشگاه در قالب پنج دانشکده در حوزه‌های علوم و فناوری‌های نوین، شیمی و مهندسی شیمی، مهندسی عمران و نقشه برداری، مهندسی برق وکامپیوتر و مهندسی مکانیک و مواد، در امر تربیت دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی، فعالیت دارد.

باقی زاده افزود: پژوهشگاه علوم و تکنولوژی پیشرفته و علوم محیطی با داشتن پژوهشکده‌های علوم محیطی، فوتونیک، مواد، انرژی و فناوری اطلاعات و کامپیوتر و دارا بودن آزمایشگاه‌های تخصصی در امر پژوهش بازوی توانمندی برای مجموعه محسوب می‌شود.

رئیس پژوهشگاه در ادامه تأکید کرد: پارک علم و فناوری نیز در کنار دو حوزه آموزش و پژوهش نقش بسزایی در امر تولیدفناوری و تبدیل علم به ثروت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: این همایش که حاصل هم‌فکری متخصصان دیرینه‌شناسی و فسیل‌شناسی است بتواند زمینه را برای رفع موانع اساسی موجود در این حوزه میسر کند.

در ادامه این آئین دکتر حامد عامری، دبیر علمی همایش اظهار کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم، دبیرخانه همایش با ارائه فراخوان و راه‌اندازی وب‌سایت و سامانه ثبت‌نام و دریافت مقالات از اردیبهشت‌ماه سال جاری آغاز به کار کرد و با اتمام فرصت ارسال مقالات، ۶۸ مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت و در فرایند داوری قرارگرفت.

وی افزود: هر مقاله توسط حداقل دو داور ارزیابی شد و نهایتاً پس از بررسی نهایی نتایج، توسط کمیته علمی همایش، ۴۶ مقاله مورد پذیرش قرارگرفت.

دبیر علمی چهاردهمین همایش ملی انجمن دیرینه‌شناسی ایران اضافه کرد: از این تعداد ۳۱ عنوان مقاله به‌صورت ارائه شفاهی و ۱۵ مقاله به صورت پوستر ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده؛ این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC، نمایه شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، در حاشیه این همایش از کتاب زمین شناسی تاریخی تالیف دکتر حسین غلامعلیان از انتشارات جهاد دانشگاهی هرمزگان توسط هیات داوران به عنوان کتاب سال انجمن دیرینه شناسی رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیرینه شناسی تحصیلات تکمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • همایش «ادزآپ» در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • برگزاری دوی نمادین با بزرگسالان اتیسم در تهران، رشت و ماهشهر