Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@21:40:48 GMT

نقاشیخط را در گالری نقش‌خانه ببینید

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۷۹۰۵

نقاشیخط را در گالری نقش‌خانه ببینید

نمایشگاهی از آثار نقاشیخط «الینا کیانی» در گالری نقش‌خانه حوزه هنری اصفهان برپا شده است.

الینا کیانی درباره این نمایشگاه به خبرنگار ایمنا گفت: موضوع نقاشی‌های این نمایشگاه، نقاشیخط است که از حروف مقوا و ماکت، برش داده شده و به صورت چاب بر روی رنگ و بوم استفاده شده است.

وی باییان اینکه دلیل برگزاری این نمایشگاه، آشنایی بیشتر مردم با هنر نقاشیخط به‌عنوان یک هنر مدرن است، افزود: نقاشیژخط ترکیب نقاشی و خوش نویسی است که در آن از تکرار حروف و کلمات استفاده شده و فرم و عنصر بصری ایجاد می‌کند که این موضوع یکی از خصوصیات هنر مدرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هنرمند اضافه کرد: نقاشیخط از دهه سی تا چهل شمسی توسط بعضی از خوشنویسان و نقاشان ایرانی شکل گرفت که از آن جمله می‌توان به هنرمندانی مانند رضامافی، حسین زنده رودی، نصرالله افجه ای و محمد احصایی در پیدایش و پیشبرد این هنر اشاره کرد.

کیانی گفت: تعداد آثار ارائه شده در نمایشگاه ۲۳ اثر است که از تکنیک‌های رنگ و روغن، جسو، مرکب و اکرولیک استفاده شده و همه این متریال را می‌توان روی چوب، مقوا و بوم اجرا کرد اما من از بوم‌های کتانی استفاده کرده ام.

وی ادامه داد: این آثار از سال ۹۵ خلق شده اند اما عمده‌ی آن‌ها در سال ۱۳۹۹و ۱۴۰۰ کار شده اند.

به گزارش ایمنا، الینا کیانی متولد سال ۶۹ است و در رشته نقاشی تحصیل کرده و نقاشیخط را از سال ۹۵ زیرنظر شروع کرده است. وی تا کنون در چهار نمایشگاه گروهی شرکت کردم و نمایشگاه گالری نقش‌خانه، اولین نمایشگاه انفرادی او است.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشیخط الینا کیانی می‌توانند تا سوم آذرماه ساعت ۱۶ تا ۱۹ به گالری نقش‌خانه، واقع در گذر فرهنگی چهارباغ، ابتدای خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی، ساختمان سوره حوزه هنری مراجعه کنند.

کد خبر 537184

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نمایشگاه نقاشی خط حوزه هنری حوزه هنری استان اصفهان گالری نقش خانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق گالری نقش خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری

 به نقل از اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛ روز دوم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴  با شرکت بیش از ۳۰۰ ورزشکار از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین برگزار شد و ملی‌پوشان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در بخش تالوی بانوان و در فرم چیانگ‌شو، زهرا کیانی با نمره ۹.۶۸ به مقام قهرمانی رسید و صاحب نشان طلا شد.

بیشتر بخوانید

چهارمحال و بختیاری قطب جوجیتسو کشور در اِستایل‌فِایت است

نماینده سنگاپور با نمره ۹.۵۳ دوم و ورزشکاری از اندونزی با امتیاز ۹.۴۴ سوم شدند.

زهرا کیانی پیش از این به مدال طلای فرم چانگ‌چوان دست یافته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • نشان طلای رقابت‌های جام جهانی در دستان دختر چهارمحال و بختیاری
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • این دختر باز هم طلای جهانی گرفت
  • کیانی برای دومین بار مدل طلا را کسب کرد
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • انتخابی جام جهانی| زهرا کیانی باز هم طلا گرفت
  • کیانی دومین طلا را کسب کرد
  • دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران/ زهرا کیانی بازهم قهرمان شد
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو