Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@13:01:37 GMT

تولید کنسانتره آهن به مرز ۳۰ میلیون تن رسید

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۸۰۰۲

تولید کنسانتره آهن به مرز ۳۰ میلیون تن رسید

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، سنگ‌آهن ماده خام تولید فولاد است. برای تبدیل سنگ‌آهن به فولاد، آن را ابتدا به کنسانتره، گندله و سپس فولاد تبدیل می‌کنند. کنسانتره پودری است که از سنگ‌آهن استحصال می‌کنند. این محصول کاملا سیاه و در صنایع ذوب‌آهن کاربرد دارد و برای تولید انواع گندله آهن،  آهن اسفنجی یا سایر محصولات فلزی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی عملکرد شرکت‌های سنگ آهن جلال‌آباد (فکور صنعت)، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر، توسعه معدن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، معدنی و صنعتی گل‌گهر، صنایع معدنی فولاد سنگان، سنگ‌آهن چادرملو، سنگ‌آهن مرکزی و صبانور در مهر ماه ۱۴۰۰ نیز حاکی از روند رو به رشد شرکت‌ها و ثبت رشد پنج درصدی در هم‌سنجی با مهر ماه ۹۹ است.

شرکت‌های یاد شده در مهر ماه امسال چهار میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۵۱ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه گل‌گهر با تولید ۹ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۶۴۴ تن و ثبت رشد سه درصدی رکورد دار شد و پس از آن شرکت‌های چادرملو با هفت میلیون و ۱۴۵ هزار و ۳۸ تن (رشد ۱۰ درصدی) و میدکو با سه میلیون و ۳۷۸ هزار و ۷۱۵ تن (افت ۱۱ درصدی)، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

بیشترین رشد تولید در این مدت در بین شرکت‌ها مربوط به سنگ‌آهن جلال‌آباد با ۱۱ درصد و بیشترین افت تولید مربوط به صبانور با ۱۵ درصد بود.

در مهرماه امسال نیز گل‌گهر با یک میلیون و ۴۶۲ هزار و ۱۷۳ تن، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داد و بیشترین رشد تولید در این ماه متعلق به میدکو با ۳۴ درصد بود.

به گزارش ایرنا،  امروز در زنجیره فولاد نزدیک به ۳۶ میلیون تن آهن اسفنجی، ۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله و ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کنسانتره آهن ظرفیت نصب شده وجود دارد، اما در عین حال با مشکلاتی در تامین مواد اولیه مواجه هستیم.  

مسوولان بخش معدنی کشور پیش‌بینی می‌کنند ظرفیت ۵۵ میلیون تن شمش فولادی در افق ۱۴۰۴ محقق شود که تا امروز ۴۰ میلیون تن آن محقق شده و هفت میلیون تن دیگر در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها فولاد آهن اسفنجی معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت مواد معدنی معدن سنگ آهن شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد آهن اسفنجی فولاد آهن اسفنجی مواد معدنی معدن سنگ آهن شرکت معدنی و صنعتی گل گهر میلیون تن مهر ماه سنگ آهن گل گهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی، تفاهم‌نامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس با امضای آرش رنجبران رئیس دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و حمید قاطع مدیرعامل شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف راه‌اندازی مرکز تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی با محور سکوی «ست» منعقد شده است.

همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی - آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی متخصص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت از موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در ۱۴ ماده و به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • ماجرای دعوای هند و شرکت مهندسی توسعه گاز چه بود؟
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بر نقش کلیدی طبقه کارگر در رونق اقتصادی تاکید کرد
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی