Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها- مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه‌ای ویژه‌ای به سلامت دانش‌آموزان شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اعظم گودرزی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ظهر امروز در آئین افتتاحییه  سفیران سلامت که در اردوگاه سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های انجام شده در حوزه سلامت در این چند سال اخیر اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اقدامات خوب حوزه سلامت آموزش و پرورش کردستان نتیجه تلاش‌های مراقبان سلامت و متولیان این حوزه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای داشتن جامعه‌ای سالم بایدبه همه ابعاد سلامت جسمی و روانی به ویژه در شرایط حاضر بیماری کرونا توجه ویژه شود چراکه سلامتی و امنیت از نعمت‌های بزرگ خداوند است.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش برای حفظ سلامت دانش‌آموزان یک نوع سرمایه‌گذاری برای نسل‌های آینده است، که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه‌ای ویژه‌ای به آن شده است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها از آموزش حضوری استقبال می‌کنند، اذعان کرد: کودکان و نوجوانان آینده‌سازان مملکت هستند و توجه به جنبه‌های سلامت آنها تضمین‌کننده کل آینده جامعه است پس باید در این شرایط حساس در حوزه سلامت، انرژی بیشتری گذاشته شود.

گودرزی اظهار کرد: شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن تغییر در شیوه زندگی جامعه از جمله مشکلاتی بوده که در این روزها سلامت بیتشر افراد را مورد تهدید قرار داده و بسیاری از این معضلات از طریق آموزش‌های مداوم و اقدامات حمایتی در حوزه وزارتخانه، استان، شهرستان و مدارس باید برای پیشگیری انجام شود.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت عاملان قدرتمند تغییر و نسل آینده مراقبان دانشمندان، پزشکان و مدیران آینده کشور هستند، خاطر نشان کرد: افتخار می کنیم در این شرایط علی‌رغم کمبود ظرفیت‌ها و مشکلات نیروی انسانی، این دانش‌آموزان سفیر سلامت در حوزه آموزش به همسالان خود خوب اقدام کرده و نقش به سزایی در کنترل ابتلای بیماری جامعه داشته‌اند.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از 41 هزار دانش‌آموز سفیر سلامت وجود دارد، گفت: در این شرایط کمبود نیرو، این ظرفیت خوبی برای استان است که می‌توان از ظرفیت آنان در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده کرد.

گودرزی گفت: در سال تحصیلی جدید مسئولیت مدیران، برنامه ریزان و مراقبین مدارس در ترویج فرهنگ سطح زندگی جدید با توجه به بازگشایی مدارس در جهت ارتقای سلامت دانش‌آموزان و کنترل تبعات و پیامدهای منفی تاشی از قرنطینه خانگی بسیار حائز اهمیت است.

اختیار نحوه برگزاری کلاس‌ها در استان کرمانشاه به شورای مدرسه واگذار شد650 مدرسه غیراستاندارد در استان فارس نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است

افشین خوشگوار، معاون  تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز در  این مراسم با بیان اینکه این برنامه یکی از طرح‌های محوری حوزه سلامت و بهداشت است، اظهار داشت: هسته اصلی طرح آموزش و سفیر سلامت دانش‌آموزی در سطح مدارس به صورت حضوری و غیر حضوری عملیاتی می‌شود.

وی با بیان اینکه  وجه غالب و قابل ارزش سفیران سلامت آموزش برای همسالان انجام می‌گیرد، افزود:  یکی از روش‌های به روز و مؤثر در میان روش‌های آموزشی دنیا است، در مرحله اول با انتخاب سفیران دوستان و هم‌سالان خود را مورد آموزش مفاهیم اصلی پایه حوزه سلامت قرار می‌دهند.

معاون  تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته 40 هزار نفر دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در مجموعه 300 هزار نفری دانش‌آموزان استان فعالیت داشت، گفت: هدف ما آموزش 41 هزار نفر از دانش‌آموزان در قالب سفیران سلامت است چراکه بحث خود مراقبتی کلید واژه اصلی سفیران سلامت است و اگر بتوانیم پایه حوزه سلامت را به دانش‌آموزان آموزش و در زندگی روزمره آنها فراهم شود، حدود 70 تا 80 درصد بحث تامین سلامت جسمی و روحی و روانی دانش‌آموزان تامین خواهد شد.

وی اعلام کرد: حدود 3هزار محتوای الکترونیکی توسط مراقبان سلامت و مدیران مدارس تهیه و در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت، رویدادها و جشنواره‌های تشویقی، ترغیبی، انگیزشی در محتواهای عملیاتی اجرا و همه مخاطبان را در این چارچوب فرایند بحث سلامت و بهداشت نگه داشته شد.

خوشگوار خاطر نشان کرد: امسال با بازگشایی تدریجی مدارس تمام تمهیدات، شرایط، امکانات و ظرفیت‌ها به کار گرفته شده تا دغدغه‌ها و نگرانی خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان به حداقل برسد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به آمار واکسیناسیون این حوزه پرداخت و اعلام کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون 91 درصد فرهنگیان استان واکسن دوز اول و دوم را دریافت کرده و 108 هزار نفر از دانش‌آموزان معادل 84 درصد دوز اول و حدود 50 درصد دوز دوم را دریافت کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان با عنوان اینکه اقلام بهداشتی برای استفاده دانش‌آموزان در مدارس فراهم شده است، تأکید کرد: باید اصول اولیه و بحث‌های خود مراقبتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محیط مدارس رعایت شود که طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی در این راستا، بسیار مؤثر است.

وی بیان کرد: تهدید کرونا فرصتی شد که جایگاه و نحوه عملکرد مراقبان سلامت در مدارس در حفظ سلامت دانش‌آموزان جدی و بیشتر شود.

در پایان این مراسم از کارشناسان و مراقبان حوزه سلامت و سفیران سلامت دانش‌آموزی در استان کردستان تقدیر شد.

انتهای پیام/484/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سلامت آموزش و پرورش کردستان سلامت دانش آموزان سفیران سلامت حوزه سلامت سفیر سلامت خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، سلامت دهان و دندان را موجب تقویت سلامتی در قسمت‌های مختلف بدن دانست و از برگزاری پویش سلامت دهان و دندان با اهداف آموزش عمومی خبر داد.

به گزارش ایسنا، زهرا سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه ها و رده های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان  مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می شود، گفت: در این سه روز برنامه های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن