Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@08:21:13 GMT

منطقه آزاد سیستان برآمده از مطالعه‌ای اساسی است

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۸۷۷۹

منطقه آزاد سیستان برآمده از مطالعه‌ای اساسی است

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم کردی روز دوشنبه در آیین افتتاح دفتر اجرایی منطقه آزاد سیستان اظهارداشت: پیگیری تصویب طرح منطقه آزاد سیستان سابقه‌ای طولانی دارد و دوستان خیلی زیادی زحمت کشیدند در سال‌های گذشته که از همه آنان قدردانی و تشکر می‌کنیم. 
وی افزود: امروز شاهد به ثمر نشستن فرصت و بارقه امید برای مردم سیستان هستیم در واقع نوع نگاه، توجه به برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها برای راه‌اندازی منطقه آزاد سیستان در تحقق امیدهای مردم نقش مهم، موثر و راهبردی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: تجربه ۳۰ ساله از مناطق آزاد در کشور وجود دارد و در نسل اول مناطق آزاد صحیح و خطاهای زیادی انجام شده و آزمون‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم و امروز شاهد یک تجربه برآمده از آسیب‌شناسی اساسی و دقیق در این مناطق هستیم. 
وی اظهارداشت: در گام دوم انقلاب وارد فصل جدیدی از مناطق آزاد شدیم و انتظارات و توقعات از این مناطق آزاد تغییر کرده و بر این مبنا سیاستگذاری‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای آن نیز متناسب با سیاست‌های نظام است. 
کردی خاطرنشان کرد: از زمانی که منطقه آزاد چابهار فعالیت خود را شروع کرده افغانستانی ها با باور به اینکه اکسیژن این کشور چابهار است تلاش داشتند تا یک نقطه اتصال را در مرزهای ورودی ایران برای خود ایجاد کنند. 

وی بیان کرد: اولین اقدامی که برای شروع فعالیت یک منطقه آزاد دارای اهمیت است تهیه طرح جامع  و  تامین زیرساخت‌ها  بوده  بعد از آن اجازه ساختار و تشکیلات برای شروع عملیات افتتاح داده می‌شود. 

به گزارش ایرنا منطقه آزاد چابهار معین منطقه آزاد سیستان معرفی شده است. در ابلاغیه‌ای از سوی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد با توجه به نزدیکی و همچنین شباهت‌های منطقه از لحاظ اقدامات و ظرفیت‌های تعریف شده به عنوان معین مناطق آزاد معرفی شدند.

با رأی اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام  ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران در استان ایلام، سیستان در استان سیستان و بلوچستان، بانه ـ مریوان در استان کردستان، بوشهر در استان بوشهر، قصر شیرین در استان کرمانشاه، اردبیل در استان اردبیل و اینچه برون در استان گلستان به تصویب رسید.  

منطقه آزاد سیستان در شمال استان سیستان و بلوچستان قرار دارد و بخش هایی از شهرستانهای زابل، هامون، زهک، هیرمند و نیمروز را در بر می گیرد. 

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار زابل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار زابل سیستان و بلوچستان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار زابل منطقه آزاد سیستان مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از توقیف یک دستگاه خودروی قاچاق به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیارد ریال در شهرستان چابهار خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی‌های قضائی اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که خودرو مذکور فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودرو کشف شده 120 میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی به پارکینگ منتقل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • آماده پرتاب ماهواره برای دیگر کشورها هستیم/ پایگاه جدید فضایی ایران در چابهار دسترسی به مدارهای متوعی را فراهم می‌کند
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد