Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@12:58:36 GMT

طرح خانواده متعالی در فارس تداوم یابد

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۸۹۴۰

طرح خانواده متعالی در فارس تداوم یابد

ایسنا/فارس استاندار فارس با بیان اینکه اجرای طرح خانواده متعالی به عنوان طرحی اثرگذار باید همچنان ادامه یابد، اعلام کرد که پیشنهاد دورکاری برای بانوان کارمند را به معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس جمهور ارائه داده‌ایم.

محمدهادی ایمانیه دوشنبه یکم آذرماه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری فارس با تأکید بر اینکه بانوان محور خانواده‌ها، جامعه و کشور هستند، گفت: عملکرد هر یک از بانوان علاوه بر خود او بر همسر و فرزندانش نیز اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه می‌توان بانوان را مدیران جامعه دانست، از مدیرکل جدید امور بانوان و خانواده خواست با همکاری مدیر پیشین شورای مشورتی جامعی مربوط به حوزه بانوان تشکیل شود که این شورا وظیفه تصمیم‌سازی، مشورت، اندیشه‌ورزی و تفکر را بر عهده داشته باشد.

استاندار فارس با تصریح اینکه امروز بسیاری از افراد توانمند در پست‌های مدیریتی درگیر امور اجرایی می‌شوند، اظهار کرد: این مدیران فرصتی برای تفکر و تصمیم‌سازی ندارند؛ از این‌رو ناچار به گرفتن تصمیمات ناگهانی و روزمره و فاقد پشتوانه تفکری می‌شوند.

ایمانیه تأکید کرد: همه ادارات و سازمان‌ها مکلف هستند پیوست امور بانوان داشته باشند و فردی توانمند و قوی به عنوان مشاور امور بانوان در کنار مدیر آن اداره انتخاب شود.

او با تأکید بر اینکه نباید همیشه منتظر صدور مصوبات و بخشنامه‌های مرکز برای اجرا باشیم، گفت: فارس بر اساس توانمندی بانوان باید پیشتاز اقدامات و گام‌های بزرگ در کشور باشد.

استاندار فارس همچنین بر لزوم ارتباط قوی‌تر مدیریت امور بانوان و خانواده با دانشگاه، آموزش و پرورش و حوزه علمیه داشته باشد چرا که عجین شدن با محیط های علمی سبب اتخاذ تصمیم‌ها و تدوین و اجرای برنامه‌های قوی‌تر و پخته‌تر خواهد شد.

ایمانیه با بیان اینکه طرح خانواده متعالی به عنوان طرحی اثرگذار باید همچنان ادامه یابد و اجرایی شود، از مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خواست، همکاری با اداره‌کل امور اجتماعی استانداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی شهرداری شیراز، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه‌های فرهنگی بسیج  را قوی‌تر از گذشته در دستور کار قرار دهند.

استاندار فارس همچنین تاکید کرد: شهرستان‎‌های استان فارس نیز باید هم گام با شیراز در امور بانوان و خانواده مد‎نظر قرار گیرند.

ایمانیه با یادآوری اینکه برش استانی سند توسعه فرهنگی برای اولین بار در فارس رونمایی شده است، گفت: باید خود را متعهد به حرکت در این مسیر بدانیم.

او همچنین بیان کرد: پیشنهاد دورکاری برای بانوان کارمند را به معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و رئیس جمهور ارائه داده‌ایم و این پیشنهاد مورد استقبال آیت‌الله رییسی قرار گرفته است. اجرای این طرح‌ باید با در نظر گرفتن زوایای مختلف در دستور کار قرار گیرد.

استاندار فارس همچنین خواستار تشکیل کارگروه رفاه بانوان کارمند استان فارس شد و افزود: تشکیل یک کارگروه اثرگذار به همفکری و مشورت نیاز دارد.

همچنین ایمانیه در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش‌های معصومه دستغیب، مدیرکل پیشین امور بانوان و خانواده استانداری فارس، ابراز امیدواری کرد: زهرا یقطین، مدیر کل جدید این مجموعه گام‌های موثری و تحول‌آفرینی در این حوزه انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی استانداری فارس حوزه هنري سند توسعه فرهنگی حوزه علمیه امور بانوان امور بانوان و خانواده استاندار فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • تداوم تظاهرات خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • برگزاری ماراتن کنکور در کرمانشاه با پیشتازی بانوان
  • علت عمده «سقط جنین» چیست؟
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند