Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:17:00 GMT

اعزام های سازمان یافته به عتبات سرعت خواهد گرفت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۹۲۷۲

اعزام های سازمان یافته به عتبات سرعت خواهد گرفت

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامورحج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

دراین جلسه علی رضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به آغاز اعزام کاروان های زیارتی به عتبات عالیات از هفته گذشته ، تصریح کرد: اعزام زائرانی ایرانی به عراق به شکل سازمان یافته و با سرعت بیشترادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به اقدامات صورت گرفته برای همراهی هرچه بیشتر دفاتر خدمات زیارتی در رویکرد جدید با هدف تسهیل زیارت برای اقشار مردم با سلایق و ظرفیت های مالی مختلف اشاره و ابراز امیدواری کرد که در این رویکرد، زمینه ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به زائران فراهم شود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به پیگیری های انجام شده برای اعزام زمینی زائران به عتبات اشاره کرد و در خصوص اعزام کاروان های زیارتی به سوریه نیز گفت: در مرحله اول اعزام مشتاقان زیارت حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) و حضرت رقیه (علیها السلام) از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران انجام خواهد شد و در آینده گسترش خواهد یافت . 

این گزارش حاکیست، درادامه این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین نواب ازدست اندرکاران حوزه عتبات سازمان حج و زیارت خواست به نحوی برنامه ریزی کنند که درماههای رجب و شعبان اوج اعزام زائران به عتبات عالیات تحقق یابد. 

وی افزود: در خصوص تغییرات صورت گرفته دراعزام کاروان های زیارتی به عتبات مقدسه نیز هرچه سریعتر اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

این جلسه با گزارش داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه‌های۲۰ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی درحوزه حج و زیارت در باره اقدامات صورت گرفته برای تهیه و تدوین کتاب فعالیت این کارگروه ها ادامه یافت و آن را سندی بروز و قابل اتکاء برای کارگزارانی دانست که می خواهند دراین حوزه فعالیت کنند.   

در ادامه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص تکمیل فرآیند تدوین این کتاب توصیه هایی ارائه و تصریح کرد: این سند اجرایی باید به نحوی تهیه شود که در مقاطع زمانی آنچه را مورد نیاز کارگزاران است دراختیارشان قرار دهد.

برپایه این گزارش، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین نواب درسخنانی فرارسیدن هفته بسیج و پنجم آذر؛ سالروز تشکیل بسیج مستضعفان را تبریک گفت و با بیان روایتی از امیر مومنان حضرت علی (ع) ، مظهر اخلاص را روحیه بسیجی  دانست.

وی گفت: بسیجی ها بندگان مخلص و بی ادعائی هستند که اعمالشان را خالصانه برای خدا انجام می دهند و به هیچ وجه دنبال مطرح کردن خود نبوده و نیستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: بسیج یک روحیه است روحیه ای  که در هر انسانی و در هر صحنه ای حضور و وجود داشته باشد تاثیر و اثر خود را دارد.

وی با اشاره به اینکه این روحیه  در رفتار فرماندهان ارتش و سپاه همچون بابائی، صیاد شیرازی و حاج قاسم سلیمانی و همت کاملا ملموس بود، افزود: این افراد انسان های پاک و آزاده ای بودند که از همه چیز خود در راه خدا گذشتند. 

این روحیه را در بازسازی های زلزله و سیل، مبارزه با کرونا، صنعت و کشاورزی، سلولهای بنیادی، غنی سازی اورانیوم، در حوزه و دانشگاه می توان مشاهده کرد.

برچسب‌ها علیرضا رشیدیان سازمان حج و زیارت ستاد بازسازی عتبات عالیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا رشیدیان سازمان حج و زیارت ستاد بازسازی عتبات عالیات علیرضا رشیدیان سازمان حج و زیارت ستاد بازسازی عتبات عالیات سازمان حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم امدادرسانی درپی سیلاب و آب‌گرفتگی دزفول

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، روح الله بهشتی فرد افزود: روند امداد رسانی به خودروهای گرفتار شده در معابر شهری و تخلیه آب منازل مسکونی برای دومین روز پیاپی در پی بارش‌های اخیر توسط آتش نشانان ادامه داشت.

وی ادامه داد: تماس‌های متعددی از گرفتار شدن خودروها در سطح شهر و آبگرفتگی منازل مسکونی به سامانه ۱۲۵ این سازمان اطلاع رسانی شد که بلافاصله تیم‌های امداد و نجات از پنج ایستگاه عملیاتی به محل‌های گزارش شده اعزام شدند و به شهروندان امدادرسانی کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول به ۲ مورد آتش سوزی کنتور برق سه فاز و ریزش ساختمان قدیمی بدون مصدوم اشاره و بیان کرد: بلافاصله تیم‌های عملیاتی به محل‌های گزارش اعزام و رفع خطر کردند.

وی افزود: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی دزفول همچون روز گذشته در مرکز فرماندهی عملیات آتش نشانی حضور داشتند و برای رفع مشکلات بوجود آمده چاره اندیشی کردند.

به گزارش ایرنا بارش بیش از ۱۷۵ میلیمتر باران طی روزهای پنجشنبه و جمعه باعث آبگرفتگی معابر و وارد آمدن خسارت به زیرساخت‌های عمرانی و کشاورزی شهرستان دزفول شد.

در پی این بارش‌های سیل آسا دبی خروجی سد دز افزایش یافت و دبی رودخانه دز در مقطع شهر دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده است از این رو بوستان‌های ساحلی شهر دزفول تعطیل شدند.

دیگر خبرها

  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • گردهمایی بزرگ حجاج در استادیوم آزادی ‌/ بایدها ‌و نبایدهای حجاج
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • تشریح جزئیات اعزام کاروان‌های حج تمتع استان تهران
  • تداوم امدادرسانی درپی سیلاب و آب‌گرفتگی دزفول
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • اعزام دانشجویان عمره گزار به عمره مفرده