Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال شیبه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه ایجاد مراکز نیکوکاری باعث هم افزایی در خدمت رسانی به نیازمندان می‌شود، گفت: تاکنون ۲۵۰ مرکز نیکوکاری در استان دایر شده است که برخی از این مراکز به صورت تخصصی فعالیت دارند.

او با اشاره به اینکه این مراکز نیکوکاری تخصصی در حوزه اشتغال، مسکن و حقوقی با همکاری حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد در استان ایجاد شده اند، افزود: تشکیل مراکز تخصصی با هدف نظامند کردن ارائه خدمات اشتغال و کارآفرینی و کمک به رفع موانع، مشکلات و تنگنا‌های فضای کسب و کار مددجویان به واسطه امکانات و توانمندی‌های کارآفرینان نیکوکار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیبه هدف از تاسیس و گسترش این مراکز را واگذاری کار مردم به مردم عنوان کرد و اظهار داشت: این مرکز با امکان معرفی نیازمندان از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد برای بهره مندی از مزایای ویژه فعالیت می‌کنند که میزان درآمد این مراکز در نیمه نخست امسال ۹۰ میلیارد تومان بوده که به نسبت پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این مراکز با امکان معرفی نیازمند و مددجو از سوی مرکز نیکوکاری به کمیته امداد در نوبت تحت حمایت قرارگرفتن و بهره مندی از مزایای ویژه اعم از کمک‌های درمانی، تامین مسکن و اجاره بها، کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه، هزینه تحصیلی، سبد کالا افتتاح می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با عناوین محله‌ای و تخصصی در زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی و زکات و بر اساس نوع نیاز‌های مددجویان در حال فعالیت هستند، ادامه داد: در نظر داریم بزودی مرکز نیکوکاری متنوع و متفاوتی ویژه خانوار‌های نیازمند راه‌اندازی کنیم.

او بیان داشت: تلاش داریم در همه محله‌ها به‌خصوص مناطق محروم، مراکز نیکوکاری تخصصی متناسب نیاز هر منطقه با مشارکت مردم را راه‌اندازی کنیم تا ضمن رفع مشکلات نیازمندان، به رونق اقتصادی این مناطق نیز کمک شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمکهای مردمی مرکز نیکوکاری کمیته امداد مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حمید قویدل عصر شنبه در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمدهای استانی اشاره کرد و گفت: در بحث های عمرانی اقدامات خوبی در سال های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه های استان اردبیل یکی از داروخانه های فعال کشور به شمار می رود.

وی همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه ها و تیم های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

کد خبر 6090394

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی