Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:15:10 GMT

رونمایی از سردیس ۲ تن از مشاهیر گیلان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۴۹۴۸۰

رونمایی از سردیس ۲ تن از مشاهیر گیلان

ایسنا/گیلان از سردیس استاد احمد سمیعی گیلانی و پروفسور مجید سمیعی که توسط دانش آموختگان دانشکده هنر و معماری دانشگاه گیلان ساخته شده است، رونمایی شد.

احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان در مراسم رونمایی از سردیس دو تن از مشاهیر و مفاخر گیلان، ضمن تشکر از حضور استاد احمد سمیعی گیلانی، وی را از مفاخر کشور و از چهره های ماندگار علمی و فرهنگی کشور دانست و گفت: استاد احمد سمیعی زندگی خود را وقف پژوهش، تالیف و ترجمه کرده و به عنوان پدر ویراستاری ایران شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن یادآوری سابقه تدریس استاد سمیعی در گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه گیلان، تعهد اجتماعی، دقت نظر و فروتنی را از خصوصیات اخلاقی بارز این استاد دانست و ابراز امیدواری کرد تا پیشنهاد انجمن صنفی ویراستاران درخصوص تعیین روز تولد استاد احمد سمیعی به عنوان روز ویراستار و ثبت آن در تقویم ملی ایران به زودی محقق شود.

استاد احمد سمیعی گیلانی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشگاهیان استان گیلان، دانشجویان را به استفاده از دوران جوانی و فراگیری زبان انگلیسی توصیه کرد و گفت: اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث سرعت و شکوفایی روزافزون علم و دانش شده و دانشجویان به استفاده از این ظرفیت اهتمام داشته باشند.

در این مراسم مهندس شهنام شفیعی، ناظر هنری پروژه ساخت سردیس ها نیز توضیحاتی پیرامون چگونگی ساخت سردیس ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، دو سردیس دکتر آذر اندامی، پزشک و باکتری شناس و دکتر محمدجعفر جعفری لنگروی، حقوقدان و فقیه نیز در آیندها ی نزدیک در محوطه دانشگاه نصب خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی احمد سمیعی گیلانی مجيد سميعي سردیس مشاهیر استاد احمد سمیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از دهلی نو، در مراسمی با حضور سفیر، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از اساتید دانشگاه های هند از دهها جلد کتاب حاوی اسناد تاریخی خلیج فارس در آرشیو ملی هند رونمایی شد.
سه هزار کیلومتر آنطرف تر از خلیج فارس ایران در آرشیو ملی هند اسنادی نگهداری می‌شود به قدمت تاریخ و به زبان فارسی.
آرشیو ملی هند با نگهداری بیش از ۱.۴ میلیون سند فارسی، یکی از مهم‌ترین مراکز اسناد فارسی در هند به شمار می‌رود.
در میان این اسناد، مجموعه اسناد خلیج فارس از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اطلاعات ارزشمندی را از تاریخ، سیاست و روابط منطقه در دوران حضور بریتانیا ارائه می‌دهد.
برخی اساتید دانشگاه های هند معتقدند جذابیت های گردشگری، منابع بزرگ نفت و گاز و اهمیت بسیار زیاد موقعیت جغرافیایی خلیج فارس باعث شده است که قدرت‌های فرا منطقه‌ای برای چپاول ثروت کشورهای حوزه خلیج فارس نقشه هایی برای تداوم حضورشان طراحی کنند.
از جمله اهداف رونمایی از مجموعه اسناد آرشیو ملی هند درباره خلیج فارس، ماندگاری بیشتر و در دسترس بودن این اسناد چاپی و دیجیتالی در مراکز تحقیقاتی جهان برای پژوهشگران و علاقه مندان است.
تعداد اسناد خلیج فارس در آرشیو ملی هند ۳۹۰ هزار فقره است که در قالب ۳۵۰ جلد به صورت چاپ همانند به همراه فهرست اجمالی گردآوری شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اظهارات :
محمد بهزادی - کارشناس اسناد مرکز بین المللی میکرو فیلم نور
آصف نواز - استاد دانشگاه همدرد دهلی
انیس الرحمن - استاد دانشگاه ملی اسلامی هند

دیگر خبرها

  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • واکنش وزیر کشور به آتش‌سوزی مهیب در روستای توریستی | حادثه سنگینی بود اما...
  • رونمایی کتاب دنیای کسی را عوض کرده ای در ارومیه
  • رونمایی از ۴۰۰ هزار سند خلیج فارس در آرشیو ملی هند
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • پاسداشت سعید امیرسلیمانی به بهانه رونمایی از مستند «دیدار در سنگلج» + تیزر مستند
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟