Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدها هزار نفر از مردم «صنعاء» (پایتخت یمن) امروز همانند دیگر شهرهای این کشور به خیابان‌ها آمده و انزجار خود را از سیاست‌ها و اقدامات ایالات متحده آمریکا اعلام کردند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو شواری عالی سیاسی این کشور در سخنانی در این راهپیمایی گفت که آمریکا دشمن یمن و امت اسلامی بوده و خواهد بود و آمریکا همان شیطان است و در اصل این آمریکاست که تجاوز علیه یمن را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تأکید کرد: «هر گلوله، خمپاره، موشک و بمبی که بر سر مردم یمن شلیک می‌شود، آمریکایی است. سعودی‌ها حتی نمی‌توانند هواپیمای کاغذی بسازند، چه برسد اینکه جنگنده اف-15 و اف-16 تولید کنند.»

محمد علی الحوثی سپس دولت واشنگتن را به دورویی و نیرنگ متهم کرد و گفت که این کشور همزمان که ادعای آزادی و حمایت از دموکراسی دارد، اقدام به مسدود کردن وبگاههای خبری از جمله المسیره و دیگر سایت‌های مقاومت یمن می‌کند.»

او خطاب به کشورهای متجاوز به یمن گفت: «چرا مانع رسیدن کشتی‌ها به بندر الحدیده می‌شوید و فرودگاه صنعاء را بسته و مانع تبادلات نقدی و ارزی می‌شوید؟ هر تحریم و محاصره‌ای که علیه ما اعمال کنید نتیجه نخواهد داد.»

این مقام عالی یمنی همچنین تأکید کرد که اگر آمریکا نبود، تجاوزی نیز علیه یمن صورت نمی‌گرفت و این آمریکا بود که از روز اول با بیرون بردن سفارت خود از صنعاء دیگر کشورها را نیز تشویق به این کار کرد و این آمریکاست که مردم یمن را می‌کشد و در هفت سال گذشته اقدام به نابودی زیرساخت‌های این کشور کرده است و اگر حمایت ایالات متحده نبود، کشورهای متجاوز نمی‌توانستند هیچ اقدامی بکنند.

محمد علی الحوثی با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه دولت صنعاء و مقامات انصارالله یمن گفت که مقامات هیچ دارایی و ساختمانی در ترکیه و مصر و دیگر کشورها ندارند و از این رو تحریم‌ها هیچ اثری ندارند، چرا که مسئولان فعلی یمن از خود چیزی ندارند که ترس از دست دادنشان را داشته باشند. او تأکید کرد: «ما حتی در صنعاء نیز هیچ دارایی نداریم که بخواهیم نگرانش باشیم. محاصره دریایی و هوایی و زمینی فقط مردم عادی را هدف قرار داده است، چرا که ما چیزی در خارج از یمن نداریم.»

این عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن، سپس گفت که کشتی‌ها و ناوهای آمریکایی نقش فعالی در محاصره دریایی یمن دارند، اما مردم یمن ترسی از فریادها و عصبانیت آمریکا ندارند و در موضع خود ثابت هستند.

او در ادامه ائتلاف سعودی و آمریکا را به عدم جدیت در مذاکره و گفت‌‌وگو متهم کرد و گفت که آن‌ها فقط به دنبال گفت و‌گوهای نمایشی هستند.

در پایان این راهپیمایی گسترده نیز بیانیه‌ای در محکومیت نقش‌آفرینی آمریکا در جنگ یمن صادر شد.

چندی پیش نیز اندیشکده آمریکایی «کوئینسی» در گزارشی به قلم «مارکوس استنلی» نوشت که تهاجم دولت عربستان سعودی به یمن بدون حمایت ایالات متحده آمریکا نمی‌تواند به شکل فعالی ادامه یابد؛ به خصوص اینکه واشنگتن از ابتدای جنگ نقش محوری در این یورش داشت. از سوی دیگر بمباران و محاصره یمن و ممانعت از ورود سوخت به این کشور نیز بدون کمک لجستیکی آمریکا به نیروی هوایی سعودی امکان‌پذیر نیست./فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: الحوثی پایتخت یمن مردم یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!