Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خط و نشان یک نماینده برای مخالفان ورود قرص کرونا

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام در مجلس توئیت هشدارآمیزی را خطاب به مخالفان ورود قرص درمانی کرونا منتشر کرد.جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام و تایباد در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:«خط و نشان کشیدن های برخی مسئولان و مافیای داروی کشور برای ممانعت از ورود قرص درمانی کرونا به کشور شروع شده! باید هر فردی که مانع دسترسی مردم به دارو و واکسن کرونا شود را به دلیل ارتکاب «جنایت علیه بشریت» و «قتل عمد»تحت تعقیب داخلی و بین المللی قرار داد تا بدانند ملت بی پناه نیست.»گفتنی است که جدیدترین قرص‌ خوراکی تولیدشده کرونا با اثربخشی ۸۹ درصدی در مبتلانشدن به نوع حاد و مرگ بر اثر این بیماری، پاکسلوید «Paxlovid» تولیدی شرکت فایزر آمریکاست که با هدف دسترسی گسترده در دنیا، خط تولید آن قرار است از سوی نهاد عام‌المنفعه MPP سازمان ملل متحد به ۹۵ کشور جهان از جمله ایران واگذار شود اما ایران برای راه‌اندازی خط تولید آن چندین شرط دارد.به گفته یک مقام مسئول در وزارت بهداشت راه‌اندازی خط تولید و دسترسی به قرص فایزر ایرانی نیاز به چهار شرط دارد؛ تأیید کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو، بر هم نخوردن نظام دارویی کشور، جمع‌بندی حقوق مالکیت فکری و ثبت در فهرست دارویی کشور.

احمدی‌نژاد و روحانی را باید محاکمه کرد؟

این روزها که بحث رسیدگی به ترک فعل مسئولان داغ است، برخی پرونده احمدی‌نژاد را هم باز کرده و خواستار رسیدگی به عملکرد او در یک دادگاه عادلانه و منصفانه هستند. مثلا حجت ‌الاسلام نقویان، روحانی منتقد در یک مصاحبه ویدئویی دوران احمدی‌نژاد را دوران پایه گذاری یک سری ناراستی‌ها و کجی‌ها می‌داند و می‌گوید: «نزدیکترین نزدیکان او محاکمه شده و در زندان هستند. خودش را هم اگر محاکمه کنند خواهند دید که جنایاتی کرده است. باید در یک دادگاه رسمی محاکمه علنی شود و قطعا جرم او سنگین است».محسن کوهکن، نماینده ادوار مجلس نیز از جمله کسانی است که اخیرا از درخواست برخی برای محاکمه روحانی و احمدی نژاد استقبال کرده است. او می‌گوید: « اگر احمدی‌نژاد و روحانی را محاکمه کردند، برای متنبه‌شدن دیگران است که آنان دیگر راه رؤسای‌ جمهور پیشین را نروند».همینطور که مشخص است این روزها بحث درخواست محاکمه احمدی‌نژاد داغ است. حالا یکی خواستار محاکمه او می‌شود تا مسائلی مثل شکایت از روحانی و رسیدگی به عملکرد دولت قبل به حاشیه برود، یکی مثل نقویان او را متهم می‌کند به جنایت کردن و یکی هم مثل کوهکن محاکمه او یا دیگر روسای جمهور قبلی را در جهت متنبه کردن روسای جمهور بعدی می‌داند.

اظهارات قزوه درباره شعر جنجالی؛ من حامی دولت هستم

علیرضا قزوه، نویسنده و شاعر انقلاب چندی پیش یک رباعی سرود و آن را در انتقاد از انتصابات فامیلی دولت در فضای مجازی (توییتر) منتشر کرد. او در این شعر با انتقاد گفته: «شد صورت خلق سرخ از سیلی‌تان/کو تجربه‌؟ کو مدرک تحصیلی‌تان؟/ این دولت انقلاب اسلامی ماست/ نه دولت انقلاب فامیلی‌تان!»

انتشار این شعر در فضای مجازی واکنش‌های بسیاری در پی داشت. برخی رسانه‌های مخالف و معاند جمهوری اسلامی ایران از این شعر به نحوی که خود می‌خواستند، استفاده کردند و حتی شاعر انقلابی را به نوعی مخالف دولت فعلی جلوه دادند. علیرضا قزوه درباره اینکه چه شد این شعر را سرود؟ به «ایران» می‌گوید: «شعری که گفتم یک رباعی فی‌البداهه بود. جزو شعرهای بدیهیاتی است که در فضای مجازی منتشر کردم. اگر بخواهم انتقادهای تندتری کنم از این هم بیشتر می‌توانم انتقاد کنم. این قدرت شعر فارسی است نه شاعر. ما میراث‌دار بزرگان شعر فارسی همچون حافظ، سعدی، صائب، بیدل و... هستیم که همه به نوعی مصلح اجتماعی هستند و منتقد بوده‌اند.»او درباره واکنش‌های مخالف دولت در فضای مجازی تأکید کرد: «از شما می‌خواهم که این شعر را وارد جریانات سیاسی نکنید. من بحث کلی کردم. بعضی‌ها که خیلی وابسته به دولت قبلی بودند، از این شعر سوءاستفاده کردند. اگر این حرف را زدم بیشتر انتصابات فامیلی مقاماتی را مدنظر داشتم که خارج از فضای دولت جدید است. این دولت که پنج ماه است روی کار آمده. قبلاً این اتفاقات افتاده است. اینها وابسته به یک جریان هم نیستند.»قزوه در ادامه تصریح کرد: «افراد خوب هم در جریان چپ داریم و هم راست. و در کل من دولت آقای رئیسی را به‌عنوان یک دولت پاک قبول دارم و به این دولت احترام می‌گذارم. در این دولت احساس وظیفه بیشتری می‌کنم. البته انتقاد هم خواهم کرد. اگر انسان خود را با دولت خویشاوند بداند بیشتر دلواپس و نگرانش است. من نگرانی زیادی احساس می‌کنم و دلم نمی‌آید که زحمات و دلسوزی‌های آقای رئیسی را بعضی‌ها بخواهند نادیده بگیرند.»

دیپلمات سابق: دولت رئیسی می داند به جز برجام راه دیگری ندارد

سفیر اسبق ایران در انگلیس گفت: دولت رئیسی می داند به جز برجام راه دیگری ندارد اما برنامه اش هم برای مذاکرات نامشخص و سردرگم است.روزنامه «آرمان ملی» با دکتر سیدجلال ساداتیان تحلیلگر روابط بین الملل و سفیر اسبق ایران در انگلیس درباره تداوم مذاکرات برجام گفت وگو کرده است. او می گوید:*دولت رئیسی سردرگم است و نمی‌داند به دنبال چه هدفی است.به هر حال دولت رئیسی برخاسته از جریانی است که با برجام مخالف بود و امروز نیز قصد دارد به برجام بازگردد چون راه حل دیگری برای مشکلات اقتصادی کشور ندارد.*دولت پس از سه ماه که از عمر دولتش می‌گذرد به این نتیجه رسیده که باید به برجام بازگردد. دولت در این زمینه طرح و برنامه‌ای ارائه نکرده است. به‌همین دلیل نیز هم در داخل و هم در خارج از کشور تحت فشار قرار دارد.*آمریکا به دنبال این است که با رویکرد توافق موقت بتواند به برجام بازگردد و از وضعیت مذاکره غیرمستقیم دور شود تا دست آمریکا برای برخوردی که با ایران خواهد داشت بازتر از گذشته شود.

واکنش عبدی به برگزاری دادگاه هواپیمای اوکراینی

سیاستمدار اصلاح طلب به برگزاری دادگاه هواپیمای اوکراینی واکنش نشان داد.

عبدی در توئیتی نوشت:

ادعای حاجی دلیگانی: خسارت پرونده کرسنت به اندازه بودجه دو سال کشور است

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه خسارت پرونده کرسنت به اندازه بودجه دو سال کشور است گفت: قوه قضائیه خویشتنداری را کنار گذاشته و با متهمان این پرونده با جدیت برخورد کند.حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده کرسنت، مدعی شد: در این پرونده وزیر، معاونان وزیر و مدیران چه بر اثر جهل و نادانی و چه بر اثر سودجویی و فساد کشور را متحمل خسارت‌های سنگینی کردند و امروز هم دادگاه به نفع شرکت کرسنت رأی داده است و ما محکوم به پرداخت دو میلیارد و 400 میلیون دلار شده‌ایم.عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: اینها در حالی است که وقتی متهم پرونده باید در دادگاه حاضر شود عنوان می‌کند که من به دادگاه نمی‌آیم، بلکه به صدا و سیما می‌آیم و توضیحاتم را ارائه می‌کنم که در پاسخ به این آقا باید گفت جای متهم دادگاه است نه رسانه ملی.حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: مردم نگاه مثبتی نسبت به قوه قضائیه دارند و آقای اژه‌ای هم فردی فسادستیز، کوشا و جدی در امور مربوط به حوزه قضایی است.وی افزود: از قوه قضائیه می‌خواهم خویشتنداری را کنار بگذارد و با متهمان پرونده کرسنت با قاطعیت برخورد کند و احکامی متناسب با جرم صورت‌گرفته برای متهمین صادر و این احکام را اجرایی کند.

نظر رئیس صدا و سیما در مورد بازگشت فردوسی پور به رسانه ملی

رئیس سازمان صدا و سیما گفت با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت ها در این صدا و سیما درباره بازگشت فردوسی پور به رسانه ملی گفت: پاسخ همان است که از قبل اعلام کرده‌ام.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در مورد سلیقه مخاطبان برای بازگشت چهره‌های محبوب به رسانه ملی گفت: از ضوابط حرفه‌ای و قانونی رسانه ملی است که از تمام ظرفیت‌ها و قدرت آنتن برای جلب اعتماد و جذب نظر مخاطبان استفاده کند و هیچ گونه ظرفیتی را نباید نادیده بگیرد.رییس سازمان صدا و سیما تاکید کرد: استفاده بهینه از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها از ضوابط و معیارهای اساسی سازمان است، در دوره جدید ما سعی می‌کنیم از هیچ ظرفیتی در حوزه توانمندی، استعداد، محتوا، ژانرهای برنامه سازی در حوزه نیروی انسانی غافل نشویم و همه را به رسمیت شناخته و از تک تک آنها صیانت کنیم.جبلی در مورد بازگشت چهره‌های محبوبی همچون فردوسی پور به آنتن رسانه ملی گفت: پاسخ همان است که از قبل اعلام کرده‌ام.گفتنی است رئیس رسانه ملی در اولین سفر کاری به خوزستان، در جمع خبرنگاران بیان داشت عادل فردوسی‌پور می‌تواند دوباره در قاب رسانه ملی فعالیت کند.

معاون رئیسی: بدهی‌های دولت روحانی را می‌دهیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: بدهی‌های بسیار زیادی از دولت سابق به ما رسیده است و علیرغم این مشکلات، دولت عزم جدی برای رفع مشکلات کشور دارد.سید محمد حسینی در واکنش به اظهارات اخیر برخی از اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه رئیسی باید گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت را ارائه دهد، گفت: دولت برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات کشور دارد.وی بیان کرد: ما باید عملکرد هشت ساله دولت روحانی را مدنظر قرار دهیم و علیرغم اینکه آن‌ها وعده‌های زیادی دادند، همه دیدیم که نتیجه چه شد. الان بدهی‌های بسیار زیادی به دولت سیزدهم رسیده است و هر ماه دولت مبالغ زیادی را برای تسویه بدهی‌های دولت سابق پرداخت می‌کند.معاون پارلمانی رئیس‌جمهور متذکر شد: باید این مسئله را هم مورد توجه قرار داد که وزرا از سوم شهریور آغاز به کار کردند و باید به دولت فرصت داده شود تا همه مسئولان اجرایی خود به ویژه در استان‌ها را مستقر کند که این کار تا حدی زمانبر است.حسینی تاکید کرد: دولت در همین مدت کوتاه کارنامه موفقی داشته است. همه دیدیم که دولت در بحث واکسیناسیون عمومی و گشایش‌های اقتصادی اقدامات خوبی را انجام داده و همه بخش‌های دولت در این زمینه فعال هستند.

رئیس سابق موساد: حصول توافق با ایران ممکن نیست

رئیس سابق موساد با غیرممکن دانستن توافق آمریکا و ایران برای احیای برجام، مدعی شد تل‌آویو اجازه نمی‌دهد ایران به توانایی اتمی نظامی دست یابد.کوهن روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه «هاآرتص» درباره اینکه تعدادی از پیشینیان وی، از تلاش‌های کابینه سابق اسرائیل برای متقاعد کردن واشنگتن جهت خروج از توافق انتقاد کرده‌اند مدعی شد: «ما به آمریکایی‌ها و جهان نشان دادیم که ایران تا پایان توافق دروغ می‌گفت. ایران در مورد بسیاری از مسائلی که از جهان پنهان مانده بود شفاف‌سازی نمی‌کرد».وی ضمن تکرار ادعای انجام شدن عملیات‌های موساد داخل ایران در زمان حضور او در این سازمان، اظهار داشت: «شما می‌توانید به توانایی‌های آن‌ها آسیب بزنید و آن را کاهش دهید. طبق گزارش مطبوعات خارجی، هر کاری که ما در ایران انجام دادیم این بود که از نظر توانایی فاصله کافی را حفظ کنیم.»رئیس سابق آژانس جاسوسی رژیم صهیونیستی، با متهم کردن مسئولان دولتی ایران به داشتن نیاتی که با فعالیت‌های مخفیانه موساد قابل تغییر نیست، ادعا کرد: «شک دارم که از مذاکراتی که قرار است در وین آغاز شود، توافقی حاصل شود».به نوشته وبگاه «عاروتص شوع» به نقل از این مصاحبه، کوهن مذاکرات وین را به عنوان «حرکتی با احساسات زیاد» توصیف کرد که شانس کمی برای موفقیت واقعی آن ارزیابی می‌کند.

وعده وزیرخارجه به ایرانیان خارج از کشور

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایرانیان دوتابعیتی موضوعی است که یکبار برای همیشه باید حل و‌ روند قانونی آن در مجلس طی شود، در اینستاگرام نوشت: ایرانیان خارج از کشور می توانند با آرامش و بدون نگرانی به کشور سفر کنند و بازگردند.حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به نشست روز گذشته روسای کارگروه های شوری عالی ایرانیان خارج از کشور که به ریاست وی در وزارت امور خارجه برگزار شد، در اینستاگرام نوشت: در نشست روسای کارگروه های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تاکید کردم که بحث ایرانیان دوتابعیتی موضوعی است که یکبار برای همیشه باید حل و‌ روند قانونی آن در مجلس طی شود.وزیر خارجه خاطرنشان کرد: بنده از همه روسای کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور خواسته‌‌‌ام که در تک‌تک کارگروه‌ها بر موضوع ضرورت تدوین قانون جامع ایرانیان تمرکز کنند.وی افزود: رسانه های معاند در ایران هراسی بر روی جامعه ایرانیان و انتشار اخبار جعلی تمرکز کرده اند. ایرانیان خارج از کشور می توانند با آرامش و بدون نگرانی به کشور سفر کنند و بازگردند.

قالیباف: فاصلۀ تأثیر تفکر ’می‌توانیم‘ تا ’نمی‌توانیم‘ عرض بزرگراه تهران‌کرج است

محمدباقر قالیباف‌، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، در هفتمین اجلاسیۀ کنگرۀ ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی گفت: برخی مدیران نیز به «ما می‌توانیم» باور ندارند.وی افزود: در مراسم سالروز شهادت شهید طهرانی‌مقدم گفتم «فاصلۀ تأثیر تفکر ’می‌توانیم‘ تا ’نمی‌توانیم‘ عرض بزرگراه تهران‌کرج است: در قسمت ابتدایی آن توان سنگین و تکنولوژی و به‌روز دیده می‌شود که بدون شک در حوزۀ صنایع نظامی و بخش‌های پیچیدۀ هوافضا و الکترونیک بین ۵ کشور اول دنیا هستیم. اما چند کیلومتر آن طرف‌تر در ابتدایی‌ترین صنایع دچار ’ما نمی‌توانیم‘ شده‌ایم.

تایید حضور چینی‌ها برای صید ترال در خلیج‌فارس

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در مجلس گفت: اسناد متقنی دارم که سهام برخی شرکت‌هایی که مبادرت به صید ترال می‌کنند متعلق به چینی‌هاست ولی مجلس اجازه نمی‌دهد که خلیج فارس و دریای عمان آماج هجوم شرکت‌های چینی شود تا آنها به صید ترال بپردازند. به گفته این نمایده مجلس چینی‌ها ۴۹ درصد سهام شرکت‌هابی صید‌ترال را در اختیار دارند.وی ادامه داد: متأسفانه در کارویژه مرز شورایعالی امنیت ملی مصوب شده که یکسری مجوزها به برخی کشتی‌ها برای صید ترال داده شود و آیین نامه اجرایی نحوه عمل برای صید ترال هم تعریف کرده‌اند، اما من کماکان معتقدم بایستی توافق صورت گرفته بین آقای خاوازی وزیر وقت جهاد کشاورزی با مجلس شورای اسلامی مبنی بر توقف 2 ساله صید ترال اجرایی شود. هر چند که این توافق سال بعد پایان می‌پذیرد.

حضور زنگنه در برنامه «جهان آرا» لغو شد

با اعلام مدیر شبکه ی افق حضور زنگنه در برنامه «جهان آرا» لغو شد.زنگنه وزیر سابق نفت پیش از این اعلام کرده بود که امشب در برنامه جهان‌ آرای شبکه افق برای پاسخگویی به اتهامات درباره پرونده کرسنت حضور پیدا خواهد کرد.

گروسی: امیدوارم فعالیت‌های راستی‌ آزمایی آژانس در ایران از سر گرفته شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص سفرش به تهران گفت امیدوار است نتیجه این سفر ایجاد کانال گفت‌وگوی مستقیم برای ازسرگیری فعالیت‌های راستی‌آزمایی ضروری این نهاد در ایران باشد.«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در توییتی درباره سفرش به تهران توضیحاتی ارائه داد.وی در این خصوص نوشت: امروز به تهران سفر می‌کنم تا با مقامات ایرانی دیدار کنم و به سؤالات مهم در ایران بپردازم. امیدوارم بتوانم یک کانال ثمربخش و مشارکتی گفت‌وگوی مستقیم ایجاد کنم تا آژانس بتواند فعالیت‌های راستی آزمایی ضروری را در این کشور از سر بگیرد.«سعید خطیب‌زاده» سخنگوزی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤالی درباره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اینکه اگر اقدام منفی صورت گیرد و قطعنامه‌ای صادر شود و تاثیر آن بر مذاکرات وین گفت: امشب سفر گروسی را به تهران داریم. همواره سعی شده روابط ایران و آژانس فنی و در چارچوب پادمان و اساسنامه و رویه‌های آژانس باشد. امیدواریم این سفر همچون قبل سازنده باشد.سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همواره به آژانس توصیه‌ کرده‌ایم در مسیر همکار‌ی‌های فنی باقی بماند و اجازه ندهد برخی کشورها اغراض سیاسی خود را به نام آژانس جلو ببرند. در چارچوب تحولات و براساس شرایط تصمیم لازم را اتخاذ می‌کنیم.

ادعای صادرات قطعه‌سازان ایرانی به بنز و بی‌ام و

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه وزارت صمت سازوکار نظارتی برای واردات خودرو تدوین می کند گفت: می توان با صادرات قطعه و خودرو تا ۲۰۰ میلیون دلار ارز به دست آورد و در مقابل خودرو وارد کرد. علی جدی در گفت و گو در مورد اینکه آیا کشور تا این اندازه توان صادرات قطعه و خودرو دارد که بتواند در مقابل خودروی خارجی وارد کند، اظهار کرد: در حال حاضر میلیاردها دلار صادرات داریم و قطعه سازان داخلی به برندهای خارجی و اروپایی صادرات انجام می دهند؛ حتی برخی از شرکت های بخش خصوصی در حوزه قطعه سازی و نیرو محرکه به کشور آلمان و شرکت هایی همچون بنز و بی ام و صادرات انجام می دهند.

مهاجرت ۴ هزار پزشک و ۳۰۰ هزار نفر با مدارک فوق لیسانس و دکترا از ایران طی ۳ سال گذشته

قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مجلس: تصریح کرد: متاسفانه طی سه سال گذشته حدود ۴ هزار نفر پزشک و حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت دانشگاهی که مدارک آنها فوق لیسانس و دکترا بوده، از کشور مهاجرت کردند. قاضی‌زاده هاشمی، افزود: وقتی جمعیت وسیع نخبگانی میل به مهاجرت پیدا کرده و یا شرایط آن را پیدا کرده، نشان‌دهنده آن است که در کشور نیازمند مؤلفه‌های امیدآفرینی هستیم. وی متذکر شد: زمانی که انجمن‌های صنفی، تخصصی و دانشگاهی نتوانند دایره نفوذ خود را به معنای جذب و نگهداری افراد جهت مشارکت در توسعه و آبادانی کشور حفظ و صیانت کنند، گریز از مرکز شکل می‌گیرد.

نبویان: نباید از صدور قطعنامه‌های جدید واهمه داشته باشیم

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان: زمانی گفته می‌شد که برجام باعث شد دیگر علیه ایران قطعنامه صادر نشود. اگر واقعاً این اتفاق افتاده است، پس چرا تحریم‌های ایران پابرجاست؟ بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها دقیقاً پس از برجام علیه کشورمان اعمال شد. مسئولان کشور ما نباید از این تهدیدات واهمه داشته باشند و باید به این مسئله واقف باشند که الان کشور در بدترین شرایط از لحاظ تحریمی قرار دارد و حتی آنان تحریم دارویی را هم علیه کشورمان اعمال کردند. نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران نباید واهمه‌ای داشته باشند که نکند پرونده ایران به شورای امنیت برود و قطعنامه‌های تحریمی بازگردد. الان همه تحریم‌ها پابرجاست و فشارهای حداکثری کشورهای غربی علیه ایران ادامه دارد و آنان دیگر بیشتر از این نمی‌توانند کاری انجام دهند. نبویان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورتی که شورای حکام قطعنامه‌ای را علیه ایران صادر کند، ما باید چه موضعی در مذاکرات آینده داشته باشیم؟ گفت: تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران باید قاطعانه بایستند و نباید هیچ‌گونه توجهی به چنین قطعنامه‌هایی که قبلاً هم علیه کشورمان صادر شده است، داشته باشند.

واکنش صداوسیما به متن جنجالی یکی از عوامل سریال روزگار جوانی

متن توهین آمیز منتشرشده در حساب کاربری یکی از عوامل سریال های صداوسیما، در ساعات اخیر واکنش بخش هایی از این رسانه را به همراه داشته است. ضمن اینکه اعلام شده است، سازمان صداوسیما در حال پیگیری اقدامات قانونی لازم در این خصوص است. ساعتی پس از انتشار متن توهین آمیز منتسب به یکی از عوامل سریال «روزگار جوانی ۲» در شبکه اجتماعی اینستاگرام و بازنشر آن توسط برخی رسانه های بیگانه، شبکه پنج سیما با انتشار اطلاعیه ای و انتخاب این بیت که «آنجا که عقاب پر بریزد / از پشه لاغری چه خیزد»، این اتفاق را به هک کردن گوشی فرد مذکور نسبت داد و خطاب به مخاطبان خود چنین نوشت: «اخیرا با هک گوشی همراه یکی از عوامل غیرمستقیم سریال روزگار جوانی ۲ مطلبی موهن منتشر شد که نشان از ضعف شدید دشمن در مقابل چهره درخشان بزرگترین قهرمان ملی این سرزمین، سردار دلها، دارد.» ساعاتی بعد و در پی این اظهار نظر از سوی شبکه پخش کننده سریال «روزگار جوانی ۲»، روابط عمومی صداوسیما هم درباره این متن موهن اطلاعیه‌ای صادر کرد که از زاویه ای دیگر به موضوع پرداخته و در آن تاکید شده بود، «فرد یادشده هیچگونه رابطه استخدامی‌ با سازمان صداوسیما ندارد».

ما که نمی‌توانیم کاسه داغ‌تر از آش شویم

عباس‌زاده، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره اینکه آیا ایران تصمیمی برای حمایت از گروه‌های مقاومت مردم افغانستان دربرابر طالبان دارد، بیان کرد: «اولویت مردم افغانستان است. بالاخره ما که نمی‌توانیم کاسه داغ‌تر از آش شویم. باید ببینیم مصلحت مردم چیست و در جهت مصلحتی که خود مردم افغانستان پیگیری می‌کنند ما هم کمک می‌کنیم. کار ما بستگی به درخواست و انتظارات آنان بوده است.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان ایرانیان خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی فضای مجازی فردوسی پور روزگار جوانی پرونده کرسنت رسانه ملی یکی از عوامل احمدی نژاد کارگروه ها سازمان صدا بین المللی دولت رئیسی صدا و سیما صید ترال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۴۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در نامه ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی،‌ توضیحاتی را در پاسخ به اظهارات قالیباف درباره مدیریت اقتصادی و بازار ارز ارائه داد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

متن نامه معاون پارلمانی رئیس جمهور به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی ایران
سلام علیکم؛

پیرو جلسات ارزی برگزار شده در دفتر جنابعالی با حضور تعدادی از نمایندگان محترم مجلس و بیانات جنابعالی پس از برگزاری جلسه و ابراز انتقاداتی در خصوص مدیریت اقتصادی و بازار ارز، موارد ذیل را به استحضار می‌رساند:

۱. دیدگاه‌های مجلس شورای اسلامی در خصوص ارز و سیاستهای اقتصادی در چارچوب قوانین دایمی، قانون بودجه و برنامه هفتم لحاظ شده است. بدیهی است این مصوبات به عنوان قوانین بالادستی در اعمال سیاستهای اقتصادی و ارزی دولت مدنظر قرار گرفته است.

۲. سیاستهای اقتصادی و ارزی سال ۱۴۰۳ در چارچوب شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم"، با همکاری سه دستگاه اصلی اقتصادی (وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه) تهیه شده و در حال نهایی شدن در دولت می‌باشد.

۳. در سال ۱۴۰۲، سیاست‌های اقتصادی و ارزی در چارچوب اسناد بالادستی کشور تهیه و اجرا شد. این سیاستها موفق شدند نرخ رشد نقدینگی را از ۳۳.۱ درصد در فروردین به ۲۴.۳ درصد در اسفند ماه، تورم تولیدکننده را از ۴۴.۷ درصد به ۲۴.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه مصرف کننده را از ۵۵.۵ درصد به ۳۲.۳ درصد کاهش دهند. در سال ۱۴۰۲، بر اساس برآورد بانک مرکزی، تراز تجاری برابر ۲۰.۵ میلیارد دلار مثبت بوده است. تحقق این موفقیت‌ها در کنار تحقق نرخ رشد ۶ درصدی برای سال۱۴۰۲ (رشد ۹ماهه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶.۷ درصد) بوده است. طبق گزارشات بین المللی، در سال گذشته میلادی، ایران توانست بالاترین نرخ رشد اقتصادی را در منطقه داشته باشد و جزو بالاترین نرخ های رشد کشورهای جهان بوده است.

۴. در سال ۱۴۰۲، معادل ۶۹ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، مواد اولیه و تجهیزات سرمایه‌ای با نرخ مصوب به موقع تامین شده است که ۳۰ درصد بیشتر از متوسط آن طی۴ سال قبل بوده است. بخش عمده این ارزها به کالاهای سرمایه و مواد اولیه کارخانجات تولیدی اختصاص یافت. از طرف دیگر، اختصاص ارز ترجیحی به دارو معادل ۲۶ درصد افزایش یافت و تلاش شد ارز کلیه کالاهای اساسی به سرعت تخصیص و تأمین گردد به گونه ای که هیچ وقفه ای در بارگیری و تخلیه کشتی‌ها صورت نپذیرد.

۵. به منظور بهبود نظام توزیع کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی تأمین می‌شوند از طرح کالابرگ استفاده شد و در حال حاضر بالغ بر ۶۰ میلیون نفر (۷ دهک درآمدی) از این طرح استفاده می‌کنند که طبق آن ۱۱ قلم کالای ضروری به قیمت سال ۱۴۰۱ عرضه می شود.

۶. علاوه بر این، بسیاری از نیازهای تأمین نشده در دهه ۹۰ از جمله واردات خودرو، سفر حج عمره، واردات کامیون و تاکسی های برقی در دستور کار دولت در سال ۱۴۰۲ قرار داشت و در سال جاری شاهد نتایج آن خواهیم بود.

۷. قانون جدید بانک مرکزی در خرداد ماه سال جاری، اجرایی خواهد شد. در حال حاضر، بانک مرکزی در چارچوب قانون قبلی در حال فعالیت است و هیچ اختیار جدیدی به این نهاد واگذار نشده است. مهم ترین محور قانون جدید، افزایش استقلال بانک مرکزی در سیاستگذاری پولی و ارزی است که با موارد ذکر شده مغایر است.

۸. یکی از دلایل اصلی آرامش بازارها پس از اجرای عملیات موفق "وعده صادق" و عدم تحقق برنامه دشمنان برای ایجاد اختلال در بازار ارز و کالا، بسترسازی مناسب ارزی و اقدامات انجام شده در بازار کالا بوده است. دشمنان پس از شکست خوردن در این حوزه با تقویت تحریم ها و اقدامات رسانه ای، به دنبال تشدید
انتظارات تورمی و اختلال در حوزه های اقتصادی بویژه بازارهای ارز و کالا می باشند. امیدواریم مجلس شورای اسلامی با درایت و زمان شناسی مناسب همیشگی، دولت را در تحقق شعار سال یاری نماید.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228508 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • فیلم اظهارات عجیب سخنگوی شورای شهر تهران | مشکلات تقصیر گرگ‌های رسانه‌ای افتاد!
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • در ۸ سال دولت احمدی‌نژاد، قیمت نان ۳۲ برابر شد!
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مومنی، اقتصاددان: در هشت سال دولت احمدی نژاد، قیمت نان 32 برابر شد!
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • اظهارات جنجالی دختر کیومرث پوراحمد: پدرم خودکشی نکرد! / پرونده باز است
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد