Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهرام عسکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به خشکسالی‌های مکرر و وسعت اراضی دیم در سراسر استان طرح افزایش و تنوع تولید در دیم زار‌ها در دستور کار قرار گرفت.   او با بیان اینکه به منظور اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها تفاهمنامه‌ای بین جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام در پارسال منعقد شد، اضافه کرد: این طرح پارسال در شش استان کشور به صورت پایلوت و امسال به صورت گسترده در ۱۵ استان به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عسکری سهم استان از طرح جهش تولید را ۳۰ هزار هکتار از مزارع دیم اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای اجرای این طرح؛ دوره‌های آموزشی برای کشاورزان دیم کار در سطح استان برگزار می‌شود.   خبر دیگر اینکه دوره آموزشی طرح جهش تولید در دیم زار‌ها برای کشاورزان دربخش سوق برگزار شد؛ در این دوره یک روزه که در سالن بخشداری سوق برگزار شد.   غفار گنجی مسئول اداره تولیدات گیاهی اداره جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: سهم شهرستان کهگیلویه از طرح جهش تولید در استان ۱۰ هزار هکتار است که از این میزان سطح زیر کشت دو هزار به بخش سوق اختصاص داده شده است. انتهای پيام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی طرح جهش تولید تولید در دیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیر صدور مجوزهای نظام مهندسی گفت: در ۵ سال گذشته حدود ۳۰ درصد کل درخواست مجوزها به بحث حرایم و فواصل بهداشتی رد شده است.

زمانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر ضرورت بازنگری فواصل بهداشتی در حوزه کشاورزی و دامداری افزود: با عنایت به مطالبات مردمی که طی این سال‌ها داشته‌ایم، تقاضای رو به رشد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، وجود واحدهای فعال که دارای سابقه تولید هستند و بدون مجوز، تولید می‌کنند و مهم‌تر از همه با عنایت به این که بعد از یک دهه از آخرین ابلاغیه مربوط به فواصل بهداشتی گذشته، ضروری است که برای افزایش تولید، بازنگری در فواصل و حرایم بهداشتی، که اماکن دامی با یکدیگر دارند، انجام شود.

وی تصریح کرد: بعد از آخرین ابلاغیه که در خصوص فواصل بهداشتی داشته‌ایم، هم اکنون با وجود افزایش تکنولوژی و افزایش سطح بهداشت، مسئولان سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی نیز احتمالاً راغب هستند که این فواصل را به نفع تولیدکننده کاهش دهند.

زمانی در ادامه تاکید کرد: ما نیز به عنوان متصدی بخش صدور مجوز و تسهیل در بخش صدور مجوز، ضروری است که فاصله بین واحدهای تولیدی را کم کنیم. به همین منظور باید اجرای این روند را به عوامل دیگری محول کنیم، از جمله استفاده از موازین بهداشتی، فنی و تکنولوژی‌های جدید و نیروهای انسانی که دامپزشک‌ها هستند در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی و مسئولان فنی بهداشتی که ما در مزارع تولیدی داریم، همه باید دست به دست هم بدهند و بتوانند بهره برداران، متقاضیان طعم شیرین این تعدیل و کاهش فواصل را بچشند و مهم‌تر از همه ما بتوانیم این تغییر را حداقل بر روی سفره‌های مردم بیشتر حس کنیم، چون مطمئناً این تغییر منجر به افزایش تولید خواهد شد.

‌بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، این فاصله‌ها با هدف جذب سرمایه در بخش کشاورزی و استفاده بهینه از منابع تولیدی بخش کشاورزی، تعدیل می‌شود.

فواصل بهداشتی متراژ معینی بین واحدهای تولید محصولات کشاورزی است که گرفتن مجوز را برای برخی‌ها سخت‌تر کرده است.

دستورالعمل مربوط به این فواصل نخستین بار در سال ۱۳۵۰ تدوین شد، اما بازنگری آن اجرایی نشد.

کد خبر 6096815

دیگر خبرها

  • این رژیم غذایی سبب از بین رفتن تنوع زیست محیطی می‌شود
  • تنوع نرخ ارز ام الفساد است
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • احداث باغ در پایاب چاه‌های قزوین، ممنوع
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد