Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر هلند در واکنش به اعتراضات، آشوب ها و ناآرامی های ایجاد شده در سه شب اخیر از طرف معترضان به محدودیت های کرونایی آن ها را احمق خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس شاو" آلمان، چندین شب متوالی است که اعتراضات گسترده و خشونت باری علیه محدودیت های جدید اعمال شده از طرف دولت هلند برای مهار کرونا برگزار می شود که به درگیری هایی بین پلیس و معترضان منجر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا "مارک روته"، نخست وزیر هلند در سخنانی این شورش ها و ناآرامی ها را "انفجار خشونت خالص" و معترضان و آشوبگران را احمق نامیده است.

وی شورش ها و ناآرامی های شب های اخیر در کشورش را کاملا محکوم کرده و طی سخنانی در لاهه اعلام کرد : این انفجار خالص خشونت در پوشش تظاهرات بوده است.

نخست وزیر هلند اعلام کرد که پلیس و قوه قضائیه همه اقدامات لازم را انجام می دهند تا به جرم مجرمان رسیدگی کند.

در سه شب گذشته اعتراضات و شورش هایی علیه محدودیت های جدید ایجاد شده برای مهار کرونا در این کشور برگزار شد. برخی معترضان مواد آتش زا به سمت نیروهای پلیس پرتاب کرده و اقدام به تخریب اموال عمومی کردند. پلیس در جریان این اعتراضات 140 نفررا دستگیر کرد.

نخست وزیر هلند در بخش دیگری از سخنان امروز خود اعلام کرد: حق اعتراض یک دارایی ارزشمند است، اما من هرگز نمی پذیرم که احمق ها از خشونت صرف علیه نیروهای پلیس و امدادی به این بهانه که ما ناراضی هستیم استفاده کنند.

در هلند حدود یک هفته است که به دلیل شرایط حاد کرونایی قرنطینه بخشی برقرار شده است.

تداوم شورش و ناآرامی برای سومین شب متوالی در هلنددومین شب ناآرام در سراسر هلند

تعداد موارد ابتلا به کرونا در هلند طی روزهای گذشته افزایش چشمگیری داشته است. میانگین موارد روزانه ابتلا به کرونا در هلند طی هفته گذشته 18 هزار نفر بوده است.

دولت هلند در پی وخامت اوضاع کرونایی اعلام کرده که طی سه هفته آینده، رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز تجاری باید ساعت 8 شب تعطیل شوند؛ مراکز تجمعی دیگر به‌ویژه مکان‌های تفریحی، فرهنگی و ورزشی هم باید ساعت 6 عصر به کار خود پایان دهند. حضور افراد در محل کار، به‌جز موارد ویژه و با نظارت کارفرما،‌ مشروط به ارائه گذرنامه سلامت است. کسانی که این گذرنامه را نداشته باشند، از امکان استفاده از کافه‌ها و رستوران‌ها محروم می‌شوند.

بر اساس محدودیت جدید، شهروندان هلند تنها در صورت واکسیناسیون کامل یا بهبود یافتن از کرونا می‌توانند به اماکن عمومی مراجعه کنند و گواهی سلامت افرادی که فقط تست منفی کرونا دارند، فاقد اعتبار خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا نخست وزیر هلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، به دنبال تجمع مجدد هواداران مردم مظلوم فلسطین در دانشگاه سوربن واقع در فرانسه، پلیس این کشور تلاش کرد با دانشجویان برخورد کرده و تجمع مسالمت آمیزشان را متفرق کند.

بر این اساس، یکی از دانشجویان حاضر در تجمع اعتراض آمیز در این باره خبر داد که پلیس تلاش کرد تا تجمع اعتراضی دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه را برهم بزند.

خبرگزاری اسپوتنیک تصاویری را در این ارتباط به نماش درآورد که نشان دهنده خشونت به کار رفته از سوی پلیس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین است.

برخورد خشن پلیس فرانسه با دانشجویان دانشگاه سوربن که در حمایت از فلسطین چادر اعتراضی برپا کرده بودند در تصاویر ارسالی به وضوح مشخص است.

کد خبر 6092426

دیگر خبرها

  • معترضان به جنگ غزه سخنرانی وزیر دفاع آمریکا را قطع کردند
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • گسترش موج اعتراضات دانشجویان حامی غزه در آمریکا و جهان
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • ۹۷دانشجوی دانشگاه ویرجینیا و تگزاس آمریکا هم بازداشت شدند
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند