Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:35:44 GMT

شاهد پرونده فساد: نتانیاهو عاشق رسانه‌ها بود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۰۵۷۸

شاهد پرونده فساد: نتانیاهو عاشق رسانه‌ها بود

معاون نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اظهار کرد: نتانیاهو عاشق و شیفته حضور در رسانه و پوشش رسانه‌ای بود. این اظهارات او در برابر دادگاه ویژه رسیدگی به فساد بنیامین نتانیاهو مطرح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آسوشیتدپرس، نیر حیفتس، سخنگوی سابق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در دادگاه مرکزی در قدس شرقی اشغالی حاضر شد و گفت: اگر اصطلاح "شیفته قدرت" را استفاده کنیم او بسیار فراتر از آن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به حدی عاشق و شیفته پوشش خبری بود که همیشه اصرار داشت تاکتیک‌های رسانه‌ها در جریان نشست‌های امنیت داخلی استفاده شوند.

او افزود: تسلط او در امور رسانه و شبکه‌های خصوصی و شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد است.

سخنگوی سابق نتانیاهو در جلسه استماع در دادگاه قدس در جریان محاکمه نتانیاهو در پرونده فساد که درخصوص اتهامات خیانت در امانت و قبول رشوه بود، گفت: نخست‌وزیر روابط تنگاتنگی با رسانه‌ها داشت. من کسی را به چشمم ندیده‌ بودم که اینقدر در این زمینه کنترل داشته باشد، هیچ‌کس آن را نمی‌تواند درک کند.

حیفتس، نتانیاهو را فراتر از فرد عاشق کنترل و سلطه جویی توصیف کرد. زمانی که مساله مربوط به امور رسانه می‌شود او می‌خواهد همه چیز حتی جزئی‌ترین جزئیات را بداند. او در شهادت خود تاکید کرد: سرگرم شدن نتانیاهو به رسانه تقریبا مشابه وقت گذاشتن و پرداختن او به مسائل امنیتی بود.

این مقام دولت نتانیاهو گفت: دست‌کم از سال ۲۰۰۹ دولت نتانیاهو و شخص خودش بر تمامی سازوکارها و چارچوب‌های رسانه‌ها مسلط شدند. 

نتانیاهو در حال حاضر رهبر اپوزیسیون بزرگترین حزب در پارلمان اسرائیل است و در نوامبر ۲۰۱۹ با اتهامات رشوه، اختلاس و خیانت در امانت در سه لیست اتهام جداگانه روبه‌رو شد که او را متهم می‌کنند هدایایی گرانقیمت دریافت کرده و امتیازاتی را به قطب‌های رسانه‌ای در ازای پوشش مثبت از او ارائه کرده است.

شهادت حیفتس سه شنبه گذشته به تعویق افتاد. او شاهد اصلی دادستانی در خصوص پرونده مخابرات "بیزک" است.

این پرونده مهمترین پرونده نتانیاهو است که در آن به ارائه مزایایی به شرکت بیزک متهم است که احتمالا به میلیون‌ها دلار در ازای پوشش خبری به نفع او در سایت واللا وابسته به گروه بیزک می‌رسد.

حیفتس اشاره کرد، در سال ۲۰۱۵ و کمی قبل از انتخابات سراسری شاؤول الویچ صاحب شرکت بیزک منظم تماس می‌گرفت و فشارهایی برای دستیابی به موافقت دولت با ادغام دو گروه این شرکت و برای اطلاع از اینکه چه کسی وزیر اطلاع‌رسانی آینده خواهد بود، فشار می‌آورد.

نتانیاهو از ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ یک دوره و یک مدت ۱۲ ساله از ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بود.

نتانیاهو در پرونده‌های معروف به پرونده ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۴۰۰۰ متهم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فساد نتانیاهو نخست وزیر رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم

به گزارش خبرنگار مهر، علی فرمانی بعد از ظهر شنبه در دومین نشست «رودررو با مسئولین» که با هدف مطالبه گری اصحاب رسانه از مسؤولین و به همت بسیج رسانه برگزار شد اظهار کرد: شورا رسانه گریز نیست و حتی به دنبال پخش آنلاین جلسات شورای شهر بودیم.

وی افزود: حوزه مدیریت شهری حوزه بازی سیاسی نیست و به همین جهت هیچ محدودیتی در ارتباط با رسانه‌های همسو و غیر همسو نداشتیم و تلاش کردیم تا از ظرفیت همه اصحاب رسانه استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: در هنگام بررسی بودجه سالانه با حدود ۴۰۰ نفر از اقشار جامعه بدون در نظر گرفتن نگاه‌های سیلسی نامه نگاری کردم تا تظرات و ایده‌های خود را مطرح کنند و این نشان از نگاه ما برای استفاده از خرد جمعی اقشار مختلف است.

وی تاکید کرد: معتقد به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی هستیم و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌ایم.

فرمانی بیان کرد: حفظ باغستان سنتی از اولویت‌های شورای شهر بوده و در این زمینه شاهد رشد بودجه این سازمان در سالهای اخیر و با حمایت شورای اسلامی شهر بوده‌ایم.

رئیس شورای شهر قزوین ادامه داد: در حوزه احیای بوستان‌های شهر نیز برنامه ریزی جدی صورت گرفت و امروز شاهد احیای بوستان دهخدا هستیم و در گام بعدی نیز بوستان‌های الغدیر و ملت احیا خواهند شد.

وی در پایان یادآور شد: در حوزه انتصابات مدیران شهرداری اختیاری نداریم اما بارها نسبت به انتصابات تذکرات لازم را به شهردار داده‌ایم.

کد خبر 6090202

دیگر خبرها

  • نخست وزیر اسپانیا: استعفا نخواهم کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • وکیل توماج صالحی : موکلم از فساد فی الارض تبرئه شده و شامل عفو رهبری می‌شد
  • فلاحت پیشه : هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران / سرنوشت پول های اختلاس شده هم مشخص نشد
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران /سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده مشخص نشده /ناکارآمدی دولت مقابل الیگارشی قدرت و ثروت