Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:59:14 GMT

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۰۵۹۷

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

خور و بیابانک

امام جمعه خور و بیابانک گفت: هرچند برای مرمت و بازسازی قنات‌های این شهرستان اعتبار اختصاص می‌یابد ولی رقم آن بسیار کم است و می‌طلبد مجموعه جهاد استان و وزارتخانه، نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

حجت الاسلام سعید جاویدی در مراسم معارفه مدیر جهاد کشاورزی خور و بیابانک افزود: در سیل امسال بسیاری از قنات‌های شهرستان خسارت دید که انتظار می‌رود برای مرمت و بازسازی آنها، اعتبار ویژه ای اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با احیا و مرمت قنات‌های موجود شهرستان، بخش قابل توجهی از کشاورزی منطقه رونق می یابد.

فرماندار خور و بیابانک نیز با اشاره به ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه کشاورزی و توسعه گیاهان دارویی، تولید خرما و پرورش شتر گفت: مهمترین دغدغه ما، خشکسالی منطقه است که طی سال‌های اخیر خسارات سنگینی به بخش کشاورزی و زندگی روزمره مردم وارد کرده است.

عباس نظام‌الاسلامی افزود: اصلاح الگوی کشت محصولات با ارزش افزوده بالا و حفظ منابع آبی از برنامه‌هایی است که باید جهاد کشاورزی، آن را مدیریت و اجرایی کند.

وی گفت: برغم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها، چالش های بسیاری در بخش کشاورزی وجود دارد که رفع آن نیازمند تحول است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز گفت: در طول ۴۲ سال از انقلاب اسلامی خدمات گسترده‌ای از سوی نظام در حوزه کشاورزی صورت گرفته است بطوریکه این خدمات به هیچ عنوان قابل قیاس با گذشته نیست.

امیرحسین افیونی افزود: رفع محرومیت با ارائه خدمات زیربنایی از اهداف مهم دولت است که تاکنون مردم شاهد برخی از این خدمات بوده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها باید در راستای تقویت اقتصاد داخلی بویژه حوزه کشاورزی اقدام کنیم که برای این کار حمایت از سرمایه‏ گذاری در بخش های مختلف ضروریست.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت کشاورزی، یکی از اقدامات موثر است که علاوه بر تقویت تولیدات داخلی و رسیدن به خودکفایی، زمینه اشتغالزایی را نیز فراهم می کند.

طی حکمی از سوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، ابوالقاسم جعفری بعنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی شهرستان خور و بیابانک معرفی و از تلاش های چهار ساله سید حکمت موسوی قدردانی شد.

نایین

مدیر امور منابع آب نایین گفت: تاکنون ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پُر شده و ۳۱ پرونده حلقه چاه آب غیرمجاز نیز در مرحله ارجاع به دادگاه است.

فریدون دُری افزود: تاکنون ۹۳ حلقه چاه آب غیرمجاز در نایین شناسایی شده و علاوه بر تعیین تکلیف ۵۴ حلقه چاه غیرمجاز، بقیه آنها نیز در مرحله بررسی و تشکیل پرونده است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد آب‌های زیرزمینی شهرستان نایین در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، اظهار کرد: میانگین اُفت آب در دشت نایین سالانه ۱۰ سانتی‌متر است.
دری خاطرنشان کرد: نصب کنتور هوشمند به منظور کنترل برداشت‌های آب و مقابله جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز در اولویت شورای حفاظت از منابع آب شهرستان قرار دارد.

 نایین

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نایین از دریافت ۲۴ سند جدید برای موقوفات این شهرستان از ابتدای سال جاری خبر داد.

علیرضا پیرمرد نایینی با اشاره به دریافت ۲۴ سند جدید برای موقوفات نایین اظهار داشت: از این تعداد سه سند  مربوط به مساجد شهرستان بوده است.

وی با بیان اینکه ۲ سند نیز مربوط به آب انبارهای منطقه بوده است، افزود: سه فقره از این موقوفات، کاربری مسکونی داشته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه نایین، ۱۶ فقره سند موقوفات دیگر را مربوط به اراضی کشاورزی اعلام و اضافه کرد: برخی از این اراضی در حال حاضر زیر کشت و برخی نیز بایر است.

وی همچنین با بیان‌اینکه نیت ۸۰ درصد از موقوفات شهرستان نایین مربوط به روضه خوانی ائمه اطهار بویژه امام حسین(ع) است، اظهار داشت: به روز رسانی نیات موقوفات مطابق با نیاز روز طی چند سال اخیر مورد توجه بوده است.

پیرمرد نایینی با بیان اینکه مساحت موقوفات مسکونی شهرستان نایین که در سال جاری سند تک برگی دریافت کرده‌اند دارای یک هزار متر مربع مساحت است، تصریح کرد: ارزش ریالی این موقوفات ۱۱ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال برآورد شده است.

وی افزود: مساحت اراضی کشاورزی موقوفه‌ای که در سال جاری سنددار شده نیز ۱۷ هزار و ۴۶۹ مترمربع است که ارزش ریالی آنها چهار میلیارد و ۶۳۵ میلیون ریال برآورد شده است.

تیران و کرون

فرماندار تیران و کرون گفت: ساختمان کتابخانه عمومی بخش کرون از توابع این شهرستان، امسال تکمیل می‌شود و با تجهیز آن به بهره‌برداری می رسد.

مجید حُججی در نشست تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های عمومی و مساجد تیران و کرون افزود: بخش کرون با وجود داشتن جمعیت زیاد، تاکنون فاقد کتابخانه عمومی بوده و پروژه احداث این مرکز فرهنگی از ۱۰ سال گذشته تاکنون متوقف شده بود.

وی بیان کرد: با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات شهرستانی و همکاری شهرداری عسگران، اجرای این پروژه رونق گرفته که پس از تکمیل ساختمان و تجهیز آن توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی شاهد دسترسی آسان مردم به منابع کتاب و استفاده از فضای مطالعاتی خواهیم بود.

فرماندار تیران و کرون افزود: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نیازهایی دارند که حل آنها در گرو بازدید میدانی و بررسی موردی است که در آینده انجام خواهد شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون نیز در این نشست به ضرورت سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کتابفروشی مُجهز و متنوع در این شهرستان اشاره کرد و گفت: مجوز کتابفروشی برای ۲ واحد صنفی صادر شده اما دغدغه مردم، وجود مراکز با ارائه متنوع کتاب است.

اقبال صالحی افزود: با ورود بخش خصوصی در این حوزه، شرایط برای راه اندازی یک کتابفروشی با تنوع عرضه محصولات تسهیل خواهد شد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در صدور مجوز همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت ۲ کتابخانه عمومی در تیران و کرون و ۱۰ کتابخانه در مساجد تحت نظارت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، خاطرنشان کرد: سعی ما تسهیل دسترسی به منابع کتاب است.

نایین 

رییس مخابرات نایین گفت: در راستای توسعه خدمات ارتباطی در شهرستان ناییــن، طرح فیبر نوری مرکز بافران اجرا شد.

محمدعلی اشکستانی به ایرنا گفت: با تلاش پرسنل اداره مخابرات و با همیاری شهرداری بافران و پلیس راهور ناییــن، در راستای توسعه خدمات ارتباطی در شهرستان ناییــن، طرح فیبر نوری مرکز بافران اجرا شد.

وی افزود: با اجرای فیبر نوری امکان واگذاری سرویس FTTH به متقاضیان در شهرک شهید سلیمانی این شهر فراهم شد و ساکنان این شهرک از این پس می‌توانند از مزایای اتصال به شبکه فیبر نوری و سرویس‌های باند پهن قایل ارائه بر این بستر بهره‌مند شوند.

«تانوما» یا «تار نوری مخابرات ایران» سرویس FTTB و یا FTTH(سرویس فیبرنوری تا خانه یا ساختمان) است که از سوی شرکت مخابرات ایران ارائه می‌شود تا خدماتی از جمله تلفن، اینترنت، سرویس‌های چند رسانه ای و دیگر خدمات بر بستر دیتا، با سرعت و کیفیت بالاتر نسبت به ADSL و VDSL را در اختیار کاربران قرار دهد.

برچسب‌ها تیران وکرون خور و بیابانک نایین کشاورزی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تیران وکرون خور و بیابانک نایین تیران وکرون خور و بیابانک نایین کشاورزی اصفهان خور و بیابانک جهاد کشاورزی تیران و کرون بخش کشاورزی فیبر نوری حلقه چاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، سعید اسدی گفت: تله‌های فرمونی به منظور جلب آفات برای تعیین زمان مناسب مبارزه با آفاتی مانند کرم سیب، سرشاخه خوار هلو، کرم آلو و کرم خراط گردو و همچنین ردیابی مگس مدیترانه‌ای توسط کارشناسان حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بن در سطح باغات شهرستان نصب شدند.
مدیر جهاد کشاورزی بن افزود: این اقدام منجر به صدور اطلاعیه‌های پیش آگاهی در خصوص کنترل آفات می‌شود.
وی گفت: با توجه به سطح چشمگیر باغات شهرستان تعیین زمان دقیق مبارزه با آفات و اطلاع رسانی به بهره برداران یکی از رسالت‌های مهم جهاد کشاورزی است.

دیگر خبرها

  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • باران شدید بهاری و سیل در نائین + فیلم
  • نصب تله‌های فرمونی برای پایش آفات در شهرستان بن
  • صدور مجوز فنس کشی زمین های کشاورزی فیروزکوه
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • حواشی ناتمام «حشاشین»، مهمان ویژه نمایشگاه کتاب و خبرهای جدیدی از حج
  • قلع و قمع ۴۱ بنای غیرمجاز در شهرستان قزوین
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند