Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقریبا 39 سال قبل تیم ملی فوتبال در آستانه حذف از مسابقات دور گروهی بازیهای آسیایی 1982 دهلی نو قرار داشت

تیم ملی در روز 29 آبان 39 سال پیش در بازی اولش برابر ژاپن که در آن دوران قدرت قابل توجهی در آسیا نبود، شکست خورده و در بازی دوم باید در روز 2 آذر با تیم قدرتمند کره جنوبی بازی می کرد.

تیم ملی فوتبال در این مسابقات نفراتی مثل بهروز سلطانی، نادر فریادشیران، امیر مرزوقی، محمد پنجعلی، مهدی دینورزاده، عابدیان، امیرحسین شاهزیدی، محمد نادری، ضیا عربشاهی، حمید درخشان، محمد دادکان، محمد مایلی کهن، محمود حقیقیان، ناصر محمدخانی، عباس کارگر، بیژن طاهری، رضا احدی، علیرضا فیروزی را داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درست است بازیکنان اعزامی نفراتی شایسته بودند اما قید 3 نکته باعث شد تیم ملی با یک سوم از قدرت واقعی خود به میدان برود:

طرح 27 ساله ها باعث شد بازیکنان بالای 27 سال حق حضور در تیم ملی را نداشته باشند. ممنوعیت حضور بازیکنان خارج از کشور باعث شد تیم ملی بزرگان زیادی را از دست بدهد. ظاهر و تیپ بازیکنان و عملکرد اخلاقی آنها طی 2 سال گذشته مدنظر قرار گرفت و عواملی مثل مدل مو، استفاده نفرات از آلات موسیقی و.... باعث حذف نفرات زیادی از تیم ملی شد.

برخی بازیکنان به یکی از دلایل فوق و برخی دیگر در مجموع چند عامل از حضور در تیم ملی محروم شدند، ناصر حجازی، ایرج دانایی فرد، حسن نظری، آندرانیک اسکندریان، علیرضا عزیزی، بهتاش فریبا، ابراهیم قاسمپور، علی پروین، حسن روشن، حمید علیدوستی، عبدالعلی چنگیز، کامل انجینی، رضا نعلچگر، محمود ابراهیم زاده، هدایت شعارغفاری، عبدالرضا برزگری، حسین فرکی و... به همین دلیل از تیم ملی فوتبال حذف شدند.

تیم ملی در دهلی با ترکیب بهروز سلطانی، پنجعلی، مرزوقی، دینورزاده، دادکان، مایلی کهن، درخشان، عربشاهی، حقیقیان، فیروزی و محمد خانی به میدان می رفت در حالی که از تیم بیرون نشسته های تیم ملی  می توانستیم تیمی با حضور ناصر حجازی، آندرانیک اسکندریان، ایرج دانایی فرد، حسن نظری، علی پروین، ابراهیم قاسمپور، عبدالرضا برزگری، بهتاش فریبا، حمید علیدوستی و حسن روشن را به مسابقات ببریم، در بدترین حالت می شد در ترکیب ثابت تیم ملی فوتبال از وجود نفراتی مثل حسن نظری به جای دادکان در دفاع راست، عبدالرضا برزگری و پروین  و ابراهیم قاسمپور و حمید علیدوستی در خط میانی و حمله به جای عربشاهی و حقیقیان و فیروزی بهره برد و با تیمی متشکل از بهروز سلطانی، محمد پنجعلی، مرزوقی، حسن نظری، دینورزاده، پروین، برزگری، قاسمپور، درخشان، علیدوستی و ناصر محمد خانی به میدان برویم.

اخبار داغ 

فیلم ادرار خانم خواننده روی طرفدارش در کنسرت! / زشت ترین اقدام در جهان! بابک مرادی خطاب به فرهاد مجیدی؛ من را نمی خواهید نامه عدم نیازم را بدهید! پرسپولیس - نفت آبادان؛ آخرین حضور آزمایشی هواداران در استادیوم ادای احترام رونالدو و سایر بازیکنان منچستریونایتد به سولسشر تمام برندگان جایزه پسر طلایی اروپا

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال حسن نظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال ملوان و سایپا در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی از ساعت ۱۸:۳۰ و در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید.

ترکیب ملوان: افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری، ابوذر صفرزاده، پدرام قاضی پور، مجید عیدی، پرهام موقعری، محمدرضا بردبار، مهران احمدی، محمد عمری (۸۰- رضا جعفری) و محمدرضا سلیمانی (۹۰- سعید باقرپسند)

ترکیب سایپا: نیما علی‌پور، رضا فرجی، محمدحسین خسروی (۸۲- مهدی خدایاری فرد)، سیدمحمد طاها طباطبایی (۸۲- پیمان میری)، رامین آقالو، احسان هادیان، محمود شفیعی، احسان جودکی، امیرحسین نعمتی و علیرضا ملکی

بازی متعادل آغاز شد و بازیکنان دو تیم میلی برای نزدیک شدن به دروازه‌ها را نداشتند و توپ بیشتر در میانه‌های زمین در گردش بود.

محمد عمری مهاجم ملوان در دقیقه ۲۴ صاحب موقعیت خوبی شد که مدافعان سایپا مانع از شوت زنی این بازیکن شدند و این فرصت برای میزبان از دست رفت.

این بازی در نیمه اول بدون ایجاد موقعیت خطرناکی و با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

بازیکنان ملوان نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و در همان دقایق ابتدایی، خروج ضعیف علی‌پور از دروازه سایپا، توپ را مقابل پای قاضی پور قرار داد اما ضربه این بازیکن به بیرون رفت. در ادامه و در دقیقه ۶۶ قاضی در محوطه جریمه نقش بر زمین شد و به سود ملوان پنالتی اعلام شد که محمد عمری توانست پنالتی خود را تبدیل به گل کند تا اولین گل بازی و اولین گل خود با پیراهن ملوان را به ثمر برساند.

بازیکنان سایپا خیلی زود به بازی برگشتند و در دقیقه ۶۸، ارسال بافقی در محوطه جریمه با ضربه سر خسروی همراه شد و این بازیکن گل تساوی را برای سایپا به ثمر رساند.

در ادامه بازیکنان هر دو تیم به خصوص شاگردان مهدی تارتار در ملوان موقعیت‌های زیادی برای گلزنی داشتند اما هیچکدام ثمره‌ای به همراه نداشت تا بازی در وقت‌های قانونی (۹۰ دقیقه) با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان برسد تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

کد خبر 6089331

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • حضور بیش از ۳۳ کشور آسیایی در اجلاس آسیا(ACD) به میزبانی اصفهان
  • کامیابی‌نیا: درمورد حذف پرسپولیس نظری ندارم
  • تساوی ملوان و سایپا در ۹۰ دقیقه/ کار به وقت های اضافه کشیده شد
  • آمادگی‌ چپ‌پای تراکتور چالش جدی ذوب آهن!
  • آخرین فرصت عربستانی‌ها به محمد صلاح
  • سومین سالگرد سردار شهید سید محمد حجازی
  • فرماندهی که در تمامی مسئولیت‌ها موفق بود