Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قدیانی با تاکید بر اینکه نمی‌توان با علوم غربی، عدالت را در کشور اجرا کرد، گفت: ایجاد تمدن اسلامی نیازمند فرهنگ اختصاصی است که از طریق علوم اسلامی به‌دست می‌آید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسین قدیانی دو شنبه شب در گردهمایی دانشجویان بسیجی خراسان شمالی که در دانشگاه آزاد بجنورد برگزار شد به بازخوانی پیام امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج دانشجویی و طلاب پرداخت و اظهار کرد: پس از جنگ امام خمینی (ره) پیام ادامه فعالیت بسیج را صادر کردند و بسیج دانشجویی و طلبه را از ضروری‌ترین موارد دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) در پیام تشکیل بسیج دانشجویی به نکات محوری اشاره داشتند که نخستین آن دفاع از انقلاب و اسلام در دانشگاه و حوزه است.

وی افزود: پاسداری از اصل نه شرقی نه غربی دیگر نکته مهم پیام امام (ره) بود، اما امروز پس از چند دهه از آن پیام وضعیت دانشگاه چطور است؟ امروز همچنان علوم غیربومی بوده و متناسب با جمهوری اسلامی نیست.

قدیانی پیوند حوزه و دانشگاه را دیگر خواسته امام (ره) دانست و عنوان کرد: اکنون صرفاً در یک روز همایشی با این موضوع برگزار می‌شود؛ از سوی دیگر دروس اندیشه اسلامی را در دانشگاه تدریس می‌کنیم یا آشنایی با کامپیوتر را به حوزه برده ایم و فکر می‌کنیم دانشگاه اسلامی و حوزه مدرن شده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبیین چهارچوب‌های اصیل اسلام ناب را دیگر وظیفه بسیج دانشجویی و طلاب عنوان کرد و گفت: طبق گفته امام خمینی (ره) پاسخ‌گویی به مسائل اعتقادی بسیجیان بر عهده این دو مرکز است.

وی افزود: تشکیل بسیج جهان اسلام و حکومت بزرگ اسلامی توسط بسیج دیگر هدف مطرح شده از سوی امام خمینی (ره) برای بسیج دانشجویی است.

قدیانی تصریح کرد: امروز بدهکاری نظام در اجرای عدالت است و تا زمانی که علوم غربی بر کشور حاکم باشد عدالت در کشور اجرا نخواهد شد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ایجاد تمدن نیازمند فرهنگ اختصاصی است، لذا باید فرهنگ اسلامی را در ساختار سیاسی پیاده کنیم و برای این کار نیازمند اسلامی سازی علوم هستیم، زیرا با علوم غربی نمی‌توان تمدن ساخت.

وی افزود: براساس اعلام پایگاه‌های علمی متوسط رشد علمی کشور بالا است، اما ما باید به معیار‌های انقلابی برسیم تا در نهایت عدالت اجتماعی پیاده شود.

قدیانی خاطرنشان کرد: پاسداری از شعار نه شرقی نه غربی در دانشگاه به معنی اسلامی سازی علوم است و بسیج دانشجویی این وظیفه را بر دوش دارد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: علت پیروزی در جنگ استفاده از مبانی بومی و اسلامی بود، لذا ابتدای جنگ که با زبان دشمن جنگیدیم، شکست خوردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حسین قدیانی بسیج دانشجویی جنگ تحمیلی عدالت اجتماعی بسیج دانشجویی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۰۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک از اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) خبر داد.

محمدحسین ساده‌وند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی، اظهار کرد: اجرای خط ویژه مسیر اتوبوس یک گام اساسی در کاهش آلودگی هوای شهر اراک مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی و کاهش تردد خودروهای شخصی خواهد بود.

وی افزود: در حال حاضر کاهش آلودگی هوای شهر اراک از دغدغه‌های مدیریت شهری، اعضای شورای شهر و شورای ترافیک است؛ بنابراین اقداماتی همچون برقی‌سازی ناوگان اتوبوس و ویژه‌سازی معابر به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای ترافیک استان، فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره)، حد فاصل چهارراه دکتر حسابی تا ابتدای خیابان محسنی اجرایی و تکمیل شده است و امتداد آن ظرف دو روز آینده تا چهارراه ولی عصر (عج) اجرا می‌شود.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی (ره) بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، پس از جمع‌آوری خط ویژه خیابان شهید رجایی و یک‌طرفه شدن این خیابان تا ابتدای ۱۲ متری، جایگزین خط ویژه خیابان شهید رجایی شد.

وی ادامه داد: خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا ابتدای محسنی، به خطوطی که از شمال شرقی و شرق شهر به هسته مرکزی تردد می‌کنند، از جمله کوی صنعتی، فاز یک و دو شهید بهشتی، هپکو، الهیه، امیریه، مسکن، شهرک حضرت ولی عصر (عج) خدمات خواهد داد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری اراک تاکید کرد: در حال حاضر، ۳۰ دستگاه اتوبوس با وضعیت فعلی از مسیر خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) استفاده می‌کنند که به ازای هر سفر درون شهری، در زمان پیک ترافیک، بین هفت تا ۱۰ دقیقه کاهش زمان سفر را به دنبال خواهد داشت.

ساده‌وند اضافه کرد: خط ویژه مسیر اتوبوس حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا گردش به راست خیابان محسنی، فاز نخست خط ویژه خیابان حضرت امام خمینی (ره) است که بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان اجرایی و عملیاتی شده است و در صورتی که با موفقیت همراه باشد، سایر معابری که خط ویژه مصوب دارند همچون خیابان شهید بهشتی، خیابان حضرت امام (ره) از مسجد سیدها تا میدان شورا نیز با نصب جداکننده‌های ترافیکی، احیا و اجرا خواهد شد تا اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن در شهر تردد داشته باشد.

وی گفت: ایجاد مسیر ویژه خطوط اتوبوس و فراهم شدن زمینه تسریع آمد و شد اتوبوس‌ها بدون گرفتار شدن در ترافیک، موجب پیشگیری از اتلاف وقت مسافران و اقبال آن‌ها به استفاده از اتوبوس به جای خودروی شخصی می‌شود.

کد خبر 749064

دیگر خبرها

  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • جهش در اقتصاد کشور نیازمند نوآوری و فناوری‌های جدید است
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری