Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش دوشنبه شب مرکز خبر حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در نشست شورای سیاست‌گذاری ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی،‌ ضمن گرامیداشت هفته بسیج و آرزوی توفیق و سرافرازی برای تمام تلاش‌گران دستیابی به آرمان‌های بزرگ اسلام و انقلاب، به روند پذیرش طلبه‌های علوم دینی و فرایند تحصیلی در حوزه اشاره و اظهار داشت: انتظار آشنایی طلبه‌ها با کلان اندیشه اسلامی به صورت منظوفه فکری و تمدنی امر بسیار مهمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های با بیان این که برای جبران خلاء منظومه فکری و تمدنی اندیشه اسلامی در مباحث آموزشی، برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است گفت: با توجه به اهمیت موضوع منظومه تمدنی اندیشه اسلامی همچنان نیازمند پیگیری اقدام‌های جامع‌تری در حوزه هستیم.

اعرافی طرح‌های شهید مطهری و ولایت را از جمله رویکردهای آشناسازی با کلان اندیشه اسلامی دانست و یادآور شد: با توجه به تفاوت‌ها و مشترک‌های اندیشه‌ای، نیاز بود تا منظومه فکری منسجمی را مبتنی بر اندیشه برجسته‌ترین متفکران معاصر و برای سطوح مختلف تحصیلی طلبه‌ها گردآوری کنیم.

عضو شورای عالی حوزه.های علمیه، ترمیم خلاء آموزشی حوزه در قالب برنامه‌ای آزاد، جذاب و نیز مبتنی بر آرای اندیشمندان معاصر جهان اسلام را از رویکردهای ستاد راهبری نظام جامع اندیشه اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: این ستاد برآن است تا از مشورت و رای و نظر شخصیت‌هایی که جنبه حقیقی و حقوقی آنها از جایگاه مهم حوزوی برخوردار است بهره‌مند شویم تا تحت شورایی تخصصی، کلان این طرح را راهبری نمایند.

مدیر حوزه‌های علمیه با تاکید بر این که بهره‌مندیی طلبه‌ها از تفکر جامع نظام‌مند به اسلام، مهمترین رسالت این طرح است بیان داشت: امیدواریم در این شورای تخصصی بتوانیم از آرا و نظرهای راهبری دوستان به طرح، بهره‌مند و در فرایند عملیاتی سازی آن را لحاظ نماییم.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، بر اهمیت تاسیس شورای راهبری و سیاست‌گذاری نظام جامع اندیشه اسلامی تاکید نمود و خاطرنشان کرد: جریان هایی می‌خواهند حوزه را به سمت سکولاریسم  و نگاه تجزیه‌ای سوق دهند، این در حالی است که دین مبین اسلام، گفتمانی نظام‌مند و تمدن‌ساز است.

وی ضمن اشاره به برخی از ضعف‌های نظام آموزشی حوزه در پاسخگویی به نیازهای اجتماعی، خاطرنشان کرد: به طور حتم تامین نیازهای اندیشه‌ای متن حوزه، به عرصه‌های مختلف اجتماعی بسط خواهد یافت، چرا که طلبه‌ها فرزندان ملت، مبلغان و مبینان معارف ناب الهی هستند و نقش والایی در گسترش الزام‌های این طرح خواهند داشت.

اعرافی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت توجه به اقتضائات خاص طلبگی، جنسیتی، ملیتی، صنفی و قومی طرح تاکید نمود و یادآور شد: شورای علمی باید شورایی قوی و به صورت مشترک با فعالیت میدانی کارشناسان مجموعه‌های حوزوی تشکیل شود./

برچسب‌ها حوزه علميه قم علیرضا اعرافی‌

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم علیرضا اعرافی حوزه علميه قم علیرضا اعرافی اندیشه اسلامی طلبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات این مدرسه با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: انسان در کتب غرب بازیچه دست سیاستمداران است و سیاستمداران به گونه ای انسان ها را می سازند که به درد سیاست های آنها بخورد ولی انسان در مکتب اسلام تربیت می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: فرق تربیت در اسلام شکوفایی استعدادها است ولی در غرب صنعتی بیش نیست و برای رسیدن به اهداف خود انسان ها را می سازند.

وی با اشاره به اینکه علم و تربیت جدایی ناپذیرند، گفت: یکی از دغدغه های شهید مطهری در مسائل تربیتی جدایی مساجد از مدارس بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید برلزوم رشد علمی و اخلاقی به صورت توأمان در بین دانش آموزان افزود: تفکیک بین مسجد و مدرسه در سبک آموزش های ایرانی اسلامی نبوده و بسیاری از آسیب ها از قِبَل همین مساله رخ داده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی، علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالعه آثار و اندیشه های شهید مطهری را برای طالبان علم ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای اندیشه های این استاد بزرگ حوزه علمیه، فرهنگ کشور را در برابر تهاجمات عقیدتی و ضد فرهنگی حفظ می کند و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امامین انقلاب نسبت به استفاده از آثار گرانسنگ استاد شهید گفت: بر فرهیختگان و متولیان فرهنگی لازم است در نشر اندیشه های ناب این متفکر کم نظیر عالم اسلام تلاش وافری انجام دهند.

وی از تلاش های مدیر پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) تقدیر و برای مدیر جدید این حوزه آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 6092554

دیگر خبرها

  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • طلبه‌های جوان و افتخارآفرینان المپیاد‌های علمی در آمل تجلیل شدند
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • آن ها که در ایران می مانند و می خواهند آن را بسازند این مقاله را بخوانند / ۱۰۰۰ سال حکومت ایلیاتی و ۸۰۰ سال تعطیلی عقل و اندیشه و علم
  • پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند