Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/البرز رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس ایجاد مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در البرز را در راستای توسعه طرح مشاغل خانگی در البرز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این طرح در البرز بسیار خوب عملی شده و می‌تواند به عنوان الگوی خوبی برای استان‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا مظاهر بابایی روز دوشنبه یکم آذرماه در بازدید از مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی البرز، افزود: یکی از مباحثی که به صورت شاخص در این مرکز قابل دیدن است، همکاری ارگان‌ها و نهادهای متولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع عملی شده تا الگویی برای همه استان‌ها باشد. هم افزایی ارگان‌ها باعث شده که  این طرح به بهترین نحو انجام شود و از ظرفیت‌هایی که در سطح استان و شهرستان‌ها وجود دارد استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد چنین مراکزی می‌تواند تکمیل کننده چرخه مشاغل خانگی باشد، تصریح کرد: یکی از اقدامات خوب در کنار ارئه محصولات، مشاوره، برندسازی و کارگاه‌های آموزشی است. ما باید بپذیریم که سبک سنتی تجارت و کسب وکار نمی‌تواند پاسخگوی بازار جدید جهانی باشد و برای اینکه بتوانیم در سطح ملی و بین المللی رقابت  داشته باشیم باید بازارهای جدید را بشناسیم و این موضوع مستلزم ارائه آموزش است.

 بابائی افزود: اگر مشاوره و آموزش در این مرکز در نظر گرفته نشود یک  بازار سنتی است ولی وجود مشاوره و آموزش‌های تخصصی به مشاغل خانگی، همچنین وجود کارگزاری ظرفیت آن را ارتقا داده است.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیتی که در استان  فارس وجود دارد یکی از دغدغه‌هایمان این است که کسب وکارهایی را وارد بازار کنیم که به روز باشند و ظرفیت رقابت با کسب وکارهای بین المللی را داشته باشند. کارهایی که در غرفه‌ها دیدیم با کیفیت بودند و خیلی از نواقصی که در طرح‌های مشاغل خانگی دیگر وجود داشته اینجا برطرف شده و می‌تواند به عنوان الگوی خوبی برای استان‌های دیگر استفاده شود.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس اگرچه تا رسیدن به ۱۰۰ درصد هنوز مسیر وجود دارد، اما  پیشران‌ها  قوی عمل کرده اند و مسیری که انتخاب شده قابل قبول است و به سمت موفقیت حرکت می‌کند.

وی از ایجاد این مرکز به عنوان طرح نو با رویکرد جدید نام برد و تصریح کرد: در تعاملی که با وزارت تعاون اتفاق می‌افتد این طرح می‌تواند در سطح کشور به صورت قوی اجرا شود و ازآنجایی که تاثیر مستقیم بر اشتغالزایی و ایجاد درآمد غیر نفتی دارد همه متولیان استان باید دغدغه این موضوع را داشته باشند. به خصوص از ظرفیت  شهرداری‌ها، تعاونی‌های روستایی وظرفیت‌های بلاتکلیف باید استفاده شود.

 وی در پایان با قدردانی از اجرای چنین طرحی در جهاد دانشگاهی استان البرز گفت: ظرفیت استان فارس نیز در این‌باره بسیار زیاد است و سعی می‌کنیم این الگو را در استان  فارس با تمام ظرفیت‌ها پیاده کنیم.

صنایع البرز می‌توانند تأمین بخشی از نیاز خود را به مشاغل خانگی بسپارند

احمدرضا فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی البرز هم با اشاره به اینکه اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور در استان البرز شکل گرفته گفت: نگاه همکاران و اعضای فعال بر این است که از تجربه استان البرز استفاده کنند و ایجاد چنین مرکزی را در استان خود مورد امکان سنجی و بررسی قرار دهند. به همین منظور امروز بازدیدی توسط رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس صورت گرفت تا از نزدیک با ساختار این مرکز آشنا شوند و گفت‌وگوهایی هم در این زمینه صورت گرفت.

فیروزی تصریح کرد: ایجاد مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در راستای حمایت از مشاغل خرد و شهری و با همکاری جهاد دانشگاهی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارگان‌های مرتبط و با همکاری شهرداری انجام شده و یکی از فضاها و بازارهای شهرداری به ساماندهی مشاغل خانگی اختصاص داده شد.

وی با اشاره به بخش نمایشگاهی این مرکز گفت: در بخش نمایشگاهی فضای ثابت و گردشی در نظر گرفته شده ‌است. در فضای ثابت نماینده‌های کمیته‌ها و پیشران‌ها محصولات سایر اعضای خود را به صورت دائم عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین ۲۴ غرفه به صورت گردشی در اختیار فعالان مشاغل خانگی قرار می‌گیرد که فعلا در دو دوره برگزار شده است. در دوره سوم، این نمایشگاه در زمینه پوشاک و با همکاری بسیج سازندگی برگزار می‌شود.

فیروزی همچنین به وجود بخش کشاورزی اشاره کرده و گفت: سوله مناسبی در نظر گرفته شده تا محصولاتی که می‌تواند در منزل تولید شود به ویژه گل‌های آپارتمانی در معرض نمایش قرار داده شود که می‌تواند نقش مهمی در ساماندهی  متقاضیان مشاغل خانگی در حوزه کشاورزی داشته باشد.

وی افزود: در کنار حضور پیشران‌ها و کمیته‌ها  بخش مهم دیگر، مرکز مشاوره تخصصی است که توسط تیم‌هایی در حال انجام است و مشاوره تخصصی رایگان به مشاغل خرد و خانگی ارائه می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز به تشکیل کارگزاری حوزه مشاغل خانگی برای اولین بار در کشور در این مرکزاشاره کرد وگفت: در این کارگزاری به صورت رسمی ارتباط ساختارمند مشاغل خانگی با صنایع ایجاد می‌شود تا صنایع  بتوانند برون سپاری‌های خود را به افرادی فعال در حوزه مشاغل خانگی انجام دهند و تعامل بین کسب و کارهای خانگی و صنایع انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استان البرز طرح مشاغل خانگی جهاددانشگاهی استان فارس مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی رئیس جهاد دانشگاهی استان مشاغل خانگی استان البرز استان فارس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در ابتدای ورود به میامی در گلزار شهدا حاضر و به مقام شامخ شهدا با نثار شاخه گل ادای احترام کرد.
سپس در سفر به میامی از روستا‌ی بدون بیکار محمد آباد قطب تولید پیراهن کشور ، روستای جودانه قطب تولیدات دامی استان سمنان ، مجموعه روستایی پل ابریشم شامل پنج روستای حسین آباد ، محمد آباد  ،چاه شیرین خانه گلی و چاه فرش و نیز دهستان فرومد دیدن و با روستاییان درباره مشکلات این مناطق گفت و گو کرد .

وی همچنین با حضور در شورای اداری میامی گفت: شهرستان میامی دارای ظرفیت‌های عظیم است و تولید روزانه ۲۷ تن شیر نشان از ظرفیت‌های عظیم روستا‌های شهرستان است و برای چنین ظرفیت‌هایی سرمایه گذاری و ایجاد کارخانه‌های فرآوری و شرکت‌های تعاونی روستایی که مرکز تولید لبنیات، معدن،  دوخت پیراهن و صنایع دستی  می‌تواند به توسعه شهرستان میامی کمک کند

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود
  • ۶ روش برای مردمی‌سازی تولید
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • آیت‌الله مطهری الگویی وارسته برای نسل جستجو‌گر عصر ماست
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت