Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازی‌های هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا برای یکی از پرافتخارترین‌ تیم‌های قاره سبز حکم مرگ و زندگی را دارد و ممکن است یکی دیگر از آنها را در مسیر صعود به مرحله بعدی به دردسر بیندازد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته پنجم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب (سه‌شنبه) در حالی با برگزاری 8 دیدار در گروه‌های  C، B، A‌ و D آغاز می‌شود که تا کنون 4 تیم از صعود کنندگان به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات مشخص شده است و انتظار می‌رود که تعداد آنها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان این هشت بازی بدون شک نفس‌گیر‌ترین مصاف‌ها، نبرد بارسلونا و بنفیکا از گروه E در ورزشگاه نوکمپ کاتالونیا است، جایی که میزبان اسپانیایی برای فرار از ناکامی بزرگی مانند حذف از مرحله گروهی محکوم به کسب پیروزی است. بارسلونا که به تازگی سکان هدایتش به ژاوی هرناندس سپرده شده است، در اولین بازی خود با هدایت این مربی جوان توانست دربی کاتالونیا را با شکست اسپانیول در روز شنبه هفته جاری فتح کند. خوشحالی از بابت این شروع خوب اما ممکن است خیلی زود تبدیل به اندوه و حسرت شود اگر آبی‌و‌اناری‌ها نتوانند باخت 3 بر صفرشان مقابل حریف پرتغالی در دور رفت را جبران کنند. بارسلونا در 4 بازی‌ اروپایی‌اش در این فصل فقط دو گل زده و 6 گل خورده است و اگر نتواند امشب حریف پرتغالی را شکست دهد کارش بسیار سخت خواهد شد چرا که آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی در خانه بایرن مونیخ است، تیمی که با وجود قطعی بودن صعودش، غلبه بر آن آن هم در آلمان به هیچ عنوان آسان نخواهد بود.

در جدول گروه E بایرن مونیخ با 12 امتیاز صدرنشین است، بارسلونا با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارد و تیم‌های بنفیکا و دیناموکیف نیز به ترتیب با 4 و یک امتیاز در رده‌های بعدی هستند.

دیگر تیمی که امشب مستعد به دردسر افتادن است، منچستریونایتد است که به تازگی سرمربی‌اش اولگنار سولسشایر را اخراج کرده و به صورت موقت توسط دستیار او مایکل کریک هدایت می‌شود. اخراج سرمربی نروژی در بدترین زمان ممکن رخ داد چرا که صعود منچستریونایتد هنوز قطعی نشده و امشب هم یک بازی سخت خارج از خانه مقابل ویارئال دارد. تا اینجای کار کریستیانو رونالدوی 5 گله نقش ناجی را برای شیاطین سرخ ایفا کرده به خصوص در بازی‌های رفت و برگشت مقابل آتالانتا اما با اخراج سولسشایر و روی کار آمدن کسی که هیچ تجربه‌‌ای از مربیگری ندارد، شاید نماینده انگلیس به چیزی فراتر از جادوی رونالدو نیاز پیدا کند. ویارئال تحت هدایت اونای امری در جدول گروه F‌ مانند من‌یونایتد 7 امتیازی است و تنها به خاطر باخت در بازی رودررو در رده دوم قرار دارد. بنابراین پیروزی زیردریایی زرد در صورتی که آتالانتا هم بتواند یانگ بویز را در سوئیس شکست دهد، به معنای سقوط منچستری‌ها به رده سوم جدول خواهد بود.

یکی دیگر از بازی‌های جذاب امشب، نبرد چلسی و یوونتوس در گروه H در ورزشگاه استمفوردبریج لندن است، دیداری که می‌تواند تیم اول گروه را تعیین کنند. در این گروه یوونتوس که هر 4 بازی قبلی‌اش از جمله مصاف خانگی با چلسی را برده صدرنشین و صعودش را قطعی کرده است اما صدرنشین ماندن این تیم هنوز قطعی نشده اتفاقی که با نباختنش در خاک انگلیس حتمی می‌شود. برخلاف نماینده ایتالیا، چلسی هنوز صعود نکرده اما نباختن در این بازی مدافع عنوان قهرمانی را به دور بعدی می‌رساند.

برنامه کامل بازی‌های هفته پنجم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه 23 نوامبر (2 آذر)
گروه E: دیناموکیف - بایرن مونیخ (21:15)، بارسلونا - بنفیکا (23:30)
گروه F: ویارئال - منچستریونایتد (21:15)، یانگ بویز - آتالانتا(23:30)
گروه G: سویا - ولفسبورگ(23:30), لیل - سالزبورگ(23:30)
گروه H: مالمو - زنیت(23:30), چلسی - یوونتوس(23:30)

چهارشنبه 24 نوامبر (3 آذر)
گروه A: منچسترسیتی - پاری‌سن‌ژرمن(23:30), بروژ - لایپزیگ(23:30)
گروه B: اتلتیکومادرید - میلان(23:30), لیورپول - پورتو(23:30)
گروه C: بشیکتاش - آژاکس(21:15) ، اسپورتینگ لیسبون - دورتموند(23:30)
گروه D: اینتر - شاختار دونتسک (21:15) ، شریف - رئال مادرید(23:30)

لالیگا| خوشامدگویی بارسلونا به ژاوی با برتری در دربی کاتالونیامنچستریونایتد رسماً سولسشایر را کنار گذاشت/ کریک؛ مربی موقت

 

انتهای پیام/

 

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چلسی یوونتوس منچستریونایتد بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا چلسی یوونتوس منچستریونایتد بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا لیگ قهرمانان مرحله گروهی 23 30 گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم

شبکه الجزیره قطر شب گذشته تصاویری از تاکتیک‌های موفق شاخه نظامی حماس در نبرد زمینی با ارتش اشغالگر منتشر کرد که شامل استفاده از بمب‌های دست‌ساز و کمین‌های ویژه از جمله تونل‌های بمب‌گذاری شده است.

به گزارش مشرق، «دشمنت را بشناس. این یکی از اولیه‌ترین اصول قواعد جنگ است..یا همان‌طور که آکادمی نظامی وست‌پوینت آمریکا می‌گوید؛ شفاف کردن میدان نبرد». شبکه الجزیره قطر با این جملات، گزارش تصویری اختصاصی از تاکتیک‌های نظامی شاخه نظامی حماس در غزه و بمب‌های مورد استفاده آن پس از حدود هفت ماه جنگ را منتشر کرد.

در این تصاویر نیروهای کتائب شهید عزالدین القسام در یکی از تونل‌های غزه نشان داده می‌شوند که در حال بمب‌گذاری آن پیش از ورود نیروهای اسرائیلی هستند تا از آن به عنوان کمینی جدید برای اشغالگران استفاده کنند.

به نظر می‌رسد که این تونل بمب‌گذاری شده القسام برای همین کارکرد مشخص یعنی کمین برای نظامیان اشغالگر اسرائیلی ایجاد شده است.

یکی از فرماندهان القسام به الجزیره گفت که آماده‌سازی این کمین‌ها مستلزم کسب تجربه در برخورد با مواد منفجره و تطبیق ابزارهای جنگی موجود متناسب با صحنه عملیات است. ضمن این‌که موفقیت این کمین در گرو یک تلاش اطلاعاتی دقیق است.

به گفته این فرمانده، کمین‌گذاری برای دشمن اسرائیلی شامل سه مرحله است:

۱- فریب دشمن و کشاندن آن به منطقه کمین که مستلزم اطلاع و پیش‌بینی واکنش‌های نیروی متخاصم است.

۲- استتار و پنهان کردن تله‌های مهندسی شده برای جلوگیری از شناسایی.

۳ انتظار برای لحظه مناسب به منظور فعال کردن کمین در دقیق‌ترین مکان و زمان.

با نزدیک شدن به پایان هفت ماه جنگ ویرانگر رژیم اسرائیل علیه نوار غزه، کتائب القسام به طور فزاینده‌ای بر کمین‌ها علیه دشمن تکیه می‌کنند تا توانایی خود را برای سازگاری با تغییرات میدانی نبرد نشان دهند. به ویژه که این روزها تل‌آویو بیش از پیش بر ضرورت حمله زمینی به رفح تاکید می‌کند.

الجزیره شب گذشته همچنین تصاویری از تجهیزات و تسلیحات به غنیمت گرفته شده از نظامیان اسرائیلی که در یکی از کمین‌های بمب‌گذاری شده در غزه هدف قرار گرفتند، به نمایش گذاشته شد.

همچنین تصاویری از استفاده القسام از بمب‌های دست‌ساز ضد نفر «القفازیه» ( بمب‌های جهنده) منتشر شد که برای نخستین‌بار در عملیات طوفان‌الاقصی از آن استفاده شده است.

چند هفته پیش بود که کتائب القسام جزئیاتی از نحوه عملکرد بمب القفازه منتشر کرد. بمب ضد نفری که در زیر زمین جاسازی می‌شود و به محض فعال شدن به صورت عمودی به میزان یک تا یک و نیم متر بیرون می‌آید و سپس ترکش‌های آن به صورت دایره‌ای به قطر سه متر پرتاب می‌شود تا بیشترین اصابت ممکن را داشته باشد.

الجزیره همچنین تصاویری از استفاده کتائب القسام از بمب‌های دیگر از جمله «شواظ»، «تتبیر الفراغیه»، «الرعدیه» و «الفدائیه» و کارکرد هریک از آنها در نبرد طوفان‌الاقصی منتشر کرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • جنگ ستارگان پاریسی با زنبور‌های پرشور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • (ویدئو) ورود باشکوه بایرن‌مونیخ به استادیوم برای بازی با رئال مادرید
  • تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم
  • پدرو تماشاگر ویژه دیدار بارسلونا و والنسیا / عکس
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • با پیروزی مقابل والنسیا؛ حضور بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا 25-2024 قطعی شد
  • تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا؛ تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • لیگ قهرمانان زنان اروپا | تقابل بارسلونا و لیون در فینال
  • صعود اینتر به فینال لیگ قهرمانان اروپا و حذف بارسلونا در نیوکمپ (2010/4/28) / فیلم