Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، دفتر «هادی العامری»، رهبر ائتلاف الفتح از دیدار او با «اریک شووالیه»، سفیر فرانسه در بغداد خبر داد.

در این دیدار که در دفتر هادی العامری انجام شد، موضوعاتی مختلفی از جمله پرونده انتخابات عراق و مسئله خروج نیروهای بیگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سفیر فرانسه نیز در دیدار خود با هادی العامری، روابط دیپلماتیک کشورش و عراق و برخی دیگر از مسائل را مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العامری در این دیدار دلایل قاطع مبنی بر تقلب در انتخابات پارلمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت این اسناد و مدارک تسلیم دادگاه فدرال شده است و ما در انتظار حکم عادلانه این دادگاه هستیم، هرچند کمیساریای انتخابات به گفته العامری تاکید کرده که توانمندی برگزاری انتخابات را ندارد و عملکرد بدش باعث برهم خورد شرایط صحنه سیاسی عراق شده است.

رهبر ائتلاف الفتح در ادامه همچنین به سفیر فرانسه یادآور شد که نیروهای بیگانه می‌بایست تا پایان سال جاری میلادی و در چارچوب توافقی که دولت عراق داشته خاک این کشور را ترک کنند و دیگر کشورها نیز باید به امر متعهد باشند.

روز گذشته همچنین هادی العامری رئیس ائتلاف فتح عراق از لغو نتایج ۱۸ درصد حوزه‌های انتخابات پارلمانی اخیر این کشور خبر داد و تأکید کرد: لغو این حجم از حوزه‌های انتخاباتی، تغییر فاحشی در نتایج انتخابات ایجاد می‌کند.

دفتر العامری با صدور بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: رئیس ائتلاف فتح در دفترش در بغداد با یک هیئت جبهه ترکمانی به ریاست «حسن توران» دیدار کرد. دو طرف در این دیدار تأکید کردند تناقض‌ها در اعلام نتایج و سو مدیریت کمیسیون عالی انتخابات در روند برگزاری آن، در ایجاد آشوب فراگیر در عرصه تحولات سیاسی کشور نقش بسزایی داشت.

در این بیانیه به نقل از هادی العامری آمده است: تصمیم هیئت قضائی برای باطل کردن برخی از حوزه‌های انتخاباتی که در ساعت ۶ روز انتخابات بسته نشدند، به باطل شدن نتایج بیش از ۶ هزار حوزه منجر خواهد شد. همچنین حدود ۴ هزار حوزه به علت اثر انگشت‌های تکراری باطل شده است. این یعنی نتایج ۱۰ هزار حوزه لغو خواهد شد که حدود ۱۸ درصد مجموع همه حوزه‌های رأی گیری در عراق است که شمار آن به ۵۵ هزار حوزه می‌رسد.

العامری افزود: این اعداد و ارقام، بزرگ و تأثیرگذار هستند و باعث ایجاد اختلاف فاحش و تغییر بنیادی در نتایج انتخابات خواهد شد.

کد خبر 5358545

منبع: مهر

کلیدواژه: فرانسه بغداد دولت عراق انتخابات عراق هادی العامری ائتلاف فتح عراق ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فلسطین جنبش حماس روسیه افغانستان ایران عربستان سعودی انگلیس لبنان جو بایدن سوریه ترکیه هادی العامری هزار حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد

به گزارش خبرنگار مهر، در سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، امروز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۳۰ تیم‌های ملی فوتسال تایلند و عراق به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ به سود تایلند به پایان رسید.

به این ترتیب تیم ملی فوتسال تایلند در کنار ایران و تاجیکستان راهی مرحله نیمه نهایی شد. تایلند در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف تاجیکستان برود.

از ساعت ۱۷:۳۰ هم تیم‌های ملی ازبکستان و ویتنام به مصاف هم خواهند رفت تا چهارمین تیم صعود کننده به نیمه نهایی مشخص شود. برنده این دیدار رو در روی ایران قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6087849

دیگر خبرها

  • افغانستان با شکست عراق در یک قدمی صعود به جام جهانی فوتسال
  • پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت
  • کاخ سفید: برنامه‌ای برای سفر اردوغان به آمریکا وجود ندارد
  • قرارداد ژاوی با بارسلونا تمدید شد
  • رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد
  • فصل برای انزو فرناندز به پایان رسید
  • فوتسال تایلند با برتری برابر عراق به نیمه نهایی آسیا صعود کرد
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم