Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ زلزله دنا یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی را به طور کامل تخریب کرد که سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت احداث ۱۶۰ واحد تخریب شده را بر‌عهده گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، زلزله پنج و شش دهم ریشتری – 29 بهمن 1399 در شهرستان دنا موجب ورود خسارت به منازل مسکونی و زیرساخت های گردشگری، کشاورزی و دولتی شد که از همان ساعات اولیه وقوع زلزله قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران جهت کمک به مردم زلزله زده سی سخت وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زلزله دنا یک هزار و 680 واحد مسکونی را به طور کامل تخریب کرد و سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولیت احداث 160 واحد تخریب شده را بر‌عهده گرفت که برای ساخت هر کدام از این واحدهای مسکونی علاوه بر کمک بلاعوض و تسهیلات 195 میلیون تومانی بیش از 150 میلیون تومان نیز از طرف سپاه پاسداران هزینه شده است.

مسئول قرار گاه بسیج سازندگی و پیشرفت آبادانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ما از همان ابتدا با تقسیم‌بندی شهر سی‌سخت به 9 منطقه و با به‌کار‌گیری تعدادی از گروه های جهادی در آن مناطق نسبت به انتقال اثاثیه منازل اقدام کردیم.

گزارش میدانی تسنیم از مناطق زلزله‌زده جنوب| همه مسئولان پای کار آمدند/ دلگرمی مردم با حضور "سپاه و بسیج‌"آخرین وضعیت بحران زلزله در هرمزگان گروه‌های جهادی پای کار زلزله‌زدگان/ آواربرداری آغاز شدتداوم امدادرسانی‌ شبانه سپاه ‌به زلزله‌زدگان‌/ خدمت‌رسانی بی‌وقفه به مردم ‌در تمام روستاهای هرمزگان + فیلم

سرهنگ پاسدار ناصر صالحی افزود: در دومین مرحله خانوارهای ساکن شهر سی سخت را شناسایی و ثبت کردیم و وسایل و کمک هایی را که در زمان بحران مردم به آنها احتیاج دارند تامین و در اختیار زلزله زدگان گذاشتیم.

وی با بیان اینکه در بین زلزله زدگان 160 خانوار را که توانایی مالی کمتری داشتند شناسایی و اقدام به ساخت منازل مسکونی آنها کردیم، ادامه داد: تا الان 120 واحد مسکونی را تحویل دادیم و مابقی واحدها با پیشرفت فیزیکی بین 70 تا 80 درصد قرار دارند که امیدوارم ظرف مدت یک تا دو هفته آینده تحویل مردم شوند.

به گزارش تسنیم، هر چند مشاهده خسارات ناشی از سیل و زلزله دل هر بیننده ای را به درد می آورد اما مردم ما نشان داده اند که با روحیه جهادی و حس نوع دوستی می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زلزله زدگان سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶ هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تا پایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترغیب جوانان به ازدواج است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا