Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه‌های اخیر به دلیل برخی سیاست‌های نادرست، ادامه همه گیری کرونا و افزایش نرخ تورم و مشکلات اقتصادی محبوبیت خود را به طرز چشمگیری حتی در میان طرفداران نزدیکش از دست داده است. از این رو در هفته‌های اخیر بسیاری از هم حزبی‌های رییس جمهور آمریکا زمزمه‌هایی سر دادند که ممکن است بایدن توانایی نامزدی دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آتی را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در حالی که جو بایدن در جشن شکرگذاری نیروی هوایی آمریکا در کارولینای شمالی با یک هواپیمای جنگی به پرواز درآمد گفت: علی رغم شایعات بایدن بار دیگر در انتخابات آتی ریاست جمهوری نامزد حزب دموکرات خواهد بود. 

بسیاری می‌گویند در صورت حضور مجدد بایدن در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ممکن است کامالا هریس دیگر به عنوان معاون اول رییس جمهور انتخاب نشود.

با وجود تصویب بودجه ۱ هزار میلیارد دلاری بایدن در هفته‌های اخیر و تلاش کاخ سفید برای جبران محبوبیت از دست رفته رییس جمهور، دموکرات‌ها می‌گویند آینده سیاسی دولت بسیار نگران کننده است.

استیو شرتلف، رییس پیشین مجلس نمایندگان ایالتی آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر جایگاه سیاسی بایدن در یک سال گذشته گفت: ما خیلی نگرانیم. ما همگی نگران سال‌های آینده هستیم زمانی که مردم همگی ناراضی باشند.

شرتلف ادامه داد: دموکرات‌ها ماه هاست که این نگرانی را دارند. جایگاه سیاسی بایدن در یک سال اول از ریاست جمهوری به قدری تضعیف شده که در صورت نامزدی مجدد ممکن است در انتخابات ۲۰۲۴ شکست بخورد.

این روز‌ها ایالت‌هایی که در انتخاب جو بایدن و پیروزی وی در رقابت‌های انتخاباتی نقش کلیدی داشتند نیز به جمع منتقدان و مخالفان رییس جمهور آمریکا پیوسته اند.

محبوبیت بایدن از زمان روی کار آمدنش از ژانویه گذشته بیش از ۵۰ درصد کاهش داشته و دولت او درگیر بحران‌های مختلفی شده است. بر این اساس در صورت برگزاری انتخابات آینده اگر ترامپ در آن شرکت کند می‌تواند بایدن را شکست دهد.

پیشتر خبرنگار فاکس نیوز در مصاحبه‌ای از ترامپ پرسید آیا شما کسی هستید که کشور را پس از بایدن نجات می‌دهید؟ ترامپ نیز در جواب گفت: خوب اجازه دهید این‌طور بگویم، من کشورم را دوست دارم و فکر می‌کنم بسیاری از مردم بسیار خوشحال خواهند شد که من دوباره به قدرت بازگردم.

پیش از این هم چند تن از متحدان ترامپ از جمله مشاوران سابق او مانند جیسون میلر و استفن بنن، بار‌ها تاکید کرده اند ترامپ دوباره در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کاخ سفید جو بایدن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ریاست جمهوری رییس جمهور جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو

دونالد ترامپ در گفتگو گو با مجله تایم با انتقاد از سیاست‌های بنیامین نتانیاهو، گفت: افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با مجله تایم با انتقاد از نتانیاهو، گفت: انتقادها از "بنیامین نتانیاهو" بجاست، چرا که نتوانست مانع کشته شدن غیرنظامیان اسرائیلی در هفتم اکتبر شود.

رییس جمهور سابق آمریکا با تاکید بر این موضوع که افراد بسیار خوبی هستند که می‌توانند جای نتانیاهو را بگیرند، افزود: خیلی‌ها از هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اطلاع داشتند، اما اسرائیل اطلاع نداشت و نتانیاهو به همین خاطر خیلی ملامت و سرزنش می‌شود.

ترامپ ادامه داد: آنچه در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) رخ داد، نباید هرگز اتفاق می‌افتاد، همه چیز برای جلوگیری از آن وجود داشت.

دونالد ترامپ پیش از این با انتقاد از عملکرد جو بایدن، رییس جمهور آمریکا گفته بود که اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطینروز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم