Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت موبایل برای مصرف‌کننده گران شده است اما گویا شرکت‌های اصلی واردکننده موبایل‌ها را با ضرر به واحدهای صنفی می‌فروشند. آیا موبایل گران شده است؟

موبایل لقب صدرنشین کالاهای وارداتی از حیث ارزش را به خود اختصاص داده است. خبرگزاری مهر خبر داده که طی یک ماه گذشته با کاهش واردات این کالا به کشور شاهد افزایش قیمت تلفن همراه در مدل‌های مختلف بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته گفته شده افزایش قیمت برخی مدل‌ها لزوما به میزان واردات آنها مربوط نبوده اما به طور کلی می‌توان گفت قیمت‌های بازار ناشی از واردات اندک این کالا است.
علت گرانی موبایل چیست؟

علت وقفه در واردات موبایل چیست؟ سخنگو انجمن موبایل به تجارت‌نیوز توضیح داد: در چند وقت اخیر واردکنندگان با مشکل در تخصیص و ثبت سفارش مواجه شدند. ابتدا علت این وقفه در واردات یک مشکل سیستمی بود حالا تبدیل شده به یک مشکلی که ماهیتش هنوز برای واردکنندگان مشخص نیست.

محمدرضا عالیان گفت: این اتفاق‌های جدیدی که در روند زنجیره تامین تا عرضه به وجود آمده در حال بررسی است. احتمالا یک وقفه‌ای در ثبت سفارش ایجاد شود که روند واردات را اندکی کُند می‌کند.

او اظهار کرد: با اختلال‌های پیش آمده اینکه در سطح بازار چه اتفاقی افتاده، ما قادر به اظهار نظر نیستیم و خود فروشندگان باید پاسخگو باشند. ممکن است عده‌ای ادعا کنند قیمت موبایل افزایش پیدا کرده است این در حالی که قیمت‌ها در یک ماه اخیر در سطح عمده فروشی به حداقل رسیده است.
قیمت موبایل با دوبی همخوانی ندارد

عالیان ادامه داد: قیمت موبایل در ایران با کشورهای مبدا هم‌خوانی ندارد. شرکت‌های واردکننده برخی موبایل‌ها را با ضرر می‌فروشند. در بازه زمانی کنونی هیچ منطقی هم مبنی بر عدم فروش موبایل توسط شرکت‌های واردکننده وجود ندارد.

او بیان کرد: اکنون واردکنندگان روزهای سختی دارند. بعد از قانونی شدن واردات، شرکت‌ها رقابتی شدن و کالاهای خود را با کمترین قیمت می‌فروشند.

کد خبر 639095 برچسب‌ها واردات گرانی موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: واردات گرانی موبایل قیمت موبایل شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول

هونگچی H۵ محصول وارداتی گروه بهمن است که نخستین نمونه‌های آن اواخر سال ۱۴۰۲ وارد بازار ایران شدند. مالکان خودرو‌های وارداتی جدید به‌طور معمول خودرو‌های تحویل‌شده را برای فروش آگهی می‌کنند، ازاین‌رو قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد مشخص شده است. این خودرو با قیمتی بیش از ۶.۵ میلیارد تومان در بازار آزاد، به یکی از گران‌ترین خودرو‌های چینی ایران تبدیل شده است.

به گزارش دیجیاتو، البته باید یادآور شویم که قیمت هونگچی H۵ از سوی گروه بهمن معادل دو میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان اعلام شده است. بااین‌حال برای خرید هونگچی H۵ از بازار آزاد، باید حدود ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد بپردازید. البته در برخی آگهی‌ها، قیمت این خودرو تا هشت میلیارد تومان نیز ذکر شده است!

جدول قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد، اردیبهشت ۱۴۰۳:

بدون شک تصور لوکس بودن هونگچی اچ ۵، نقش مهمی در افزایش بهای این سدان دارد و فروشندگان سعی دارند جایگاه هونگچی H۵ را در بازار ایران ارتقا دهند تا اتومبیل خود را گران‌تر بفروشند. سطح امکانات به‌کاررفته در هونگچی H۵ نیز قابل‌قبول است و مواد باکیفیتی را در نقاط مختلف کابین خودرو خواهید یافت. با‌این‌حال نباید فراموش کرد که همچنان هونگچی H۵ یک محصول چینی است و نباید با محصولات اروپایی مقایسه شود.

بهای فول‌ترین نسخه هونگچی H۵ در بازار امارات متحده عربی ۱۱۰ هزار درهم (یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون تومان) است. همین نسخه خودرو در بازار عربستان سعودی نیز ۱۰۲ هزار ریال سعودی (یک میلیارد و ۷۰۳ میلیون تومان) قیمت دارد؛ بنابراین خرید هونگچی H۵ با قیمت ۶، ۷ یا ۸ میلیارد تومان به هیچ عنوان توجیه‌پذیر نیست.

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • دستگیری سارق گوشی همراه با ۸ فقره سرقت در کهگیلویه
  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت