Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به احتمال تعطیلی کوره های آجرپزی، گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی به هیچ صنعتی در اصفهان برای استفاده از سوخت دوم داده نشده است.

مهران زینلیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت قرمز آلودگی هوای شهر اصفهان و نگرانی استفاده صنایع از سوخت دوم، اظهار کرد: طی چند روز گذشته که آلودگی اصفهان در وضعیت قرمز قرار داشت، هیچ یک از صنایع استان اصلا از سوخت دوم استفاده نکردند و در این خصوص هماهنگی و مکاتبات لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه هیچ واحد صنعتی و تولیدی در اصفهان مجاز به استفاده از سوخت دوم نیست، افزود: همچنین بعدازظهر گذشته نیز کمیته اضطرار هوا برای چندمین بار طی هفته گذشته برگزار شد و تمام سازمان ها از جمله محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، اداره هواشناسی، سازمان صمت و ... در آن حضور داشتند و موارد آلودگی هوا در حال رصد است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به افزایش آلودگی هوا طی فردا و پس فردا تمهیدات لازم برای کاهش آلودگی هوا پیش بینی شده است، گفت: قرار است دستگاه های مربوطه شرایط آلودگی را به طور مداوم رصد کنند و به محض اینکه شاخص ها از مرز مجاز عبور کند، هشدارها و اخطارهای لازم را به شهروندان خواهیم داد.

وی درباره محدودیت‌های تردد در شرایط قرمز آلودگی هوا، اظهار کرد: در حال حاضر تنها طرح زوج و فرد اجرا می شود و از سوی دیگر تا امروز ظهر شرایط آلودگی هوا رصد می شود و در صورتی که شاخص ها از مرز هشدار عبور کند حتما محدودیت هایی برای تردد خواهیم داشت.

زینلیان درباره محدودیت تامین گاز صنایع به دلیل سرمای هوا و افزایش مصرف بخش خانگی، گفت: تا این لحظه هیچ مجوزی به هیچ صنعتی در اصفهان برای استفاده از سوخت دوم داده نشده است و مدیران سازمان صمت نیز صنایع مستقر در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان را به صورت ویژه رصد و کنترل می کنند.

وی افزود: صنایع آلاینده نیز باید ساعات کار خود را متناسب با میزان آلایندگی کم کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان درباره آلودگی کوره های آجرپزی نیز توضیح داد: تاکنون برای کاهش ساعات کاری به حدود ۵۰ کوره آجرپزی در اصفهان اخطار داده شد است و سازمان صمت این مورد را به آنها ابلاغ کرده است، از سوی دیگر محیط زیست وضعیت هوا را پایش مستمر می کند و به محض اینکه شاخص های آلودگی هوا افزایش یابد، احتمال تعطیلی کوره های آجرپزی وجود دارد.

وی درباره احتمال تعطیلی ادارات با توجه به وضعیت قرمز آلودگی هوا نیز، گفت: در حال حاضر در دستور کار ستاد آلودگی هوا اصفهان تعطیلی ادارات مطرح نیست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی صنايع آلودگی هوا كوره آجرپزي تردد طرح زوج و فرد سوخت دوم آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)

عصر ایران _ خواننده‌ها سال 1403 را با خبر لغو یک کنسرت شروع کردند. اسفندماه گذشته هم اختتامیه فستیوال کوچه در بوشهر برگزار نشد. حالا مجوز کنسرت «آرمان گرشاسبی» هم در این شهر لغو شده و «معین زد» اصلا مجوز نگرفت.

گزارش را اینجا ببینید

اولین بار نیست که حرف ارشاد در اجرای موسیقی روی زمین می‌ماند. کنسرت علیرضا قربانی هم اواخر سال گذشته در اصفهان به دلیل حضور زنان لغو شد و وزارت ارشاد پس از پیگیری‌های زیاد بالاخره توانست کنسرت را روی صحنه ببرد. انجام نشدن تفکیک جنسیتی، حضور همسرایان و همنوازان زن و همزمانی با مناسبت‌ها عواملی بود که مانع برگزاری کنسرت شد. این گزارش را در این باره ببینید. 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ادامه لغو کنسرت ها در بوشهر چه کسانی اجازه می‌دهند عده خیلی کمی در اصفهان، به جای همه مردم اصفهان تصمیم بگیرند! (فیلم)

دیگر خبرها

  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • لغو پی در پی کنسرت‌ها در ایران/ وقتی وزارت ارشاد نمی‌تواند پای مجوز خودش بایستد (فیلم)
  • رینگ چهارم با منابع استانی تکمیل نمی‌شود/ آلودگی هوا دغدغه اصلی برای اصفهان است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت