Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-28@02:46:28 GMT

لزوم ورود بسیج دانشجویی به جهاد علمی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۲۶۳۶

لزوم ورود بسیج دانشجویی به جهاد علمی

رئیس واحد جیرفت بر ضرورت ورود بسیجیان به جهاد علمی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، اسماعیل اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در آیین گلباران و تجدید میثاق بسیجیان، کارکنان و اساتید با آرمان‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای گمنام گفت:باید در مسیری حرکت کنیم که همگان در زیر سایه فرمانده کل قوا و چتر بسیج خدمتگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و نسبت به نهادینه کردن آرمان‌های قهرمانان ملی کشورمان همت نماییم و از ابتدا به عنوان یک بسیجی خدمتگذار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اهداف بلند ما هم این بوده که در مسیر راه شهدا قرار بگیریم.

وی تفکر بسیجی را یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و افزود: تشکیل بسیج از ابتکارات و راهبرد‌های هوشمندانه رهبر کبیر انقلاب بوده است که در سال ۵۸ این ایده را مبنی بر تشکیل بسیج دادند که در جهت وحدت اراده و اتحاد بین آحاد جامعه این جریان شکل گرفت و در حوزه‌های مختلف سرآمد بوده است و این تفکر پا را فراتر از مرز‌ها گذاشته است.

اسلامی تفکر بسیجی را فراتر از محصول انقلاب و دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: تفکر بسیجی فراتر از آرمان‌های اسلامی و آیینی است و دنبال تحقق استکبار ستیزی، ظلم ستیزی و عدالتخواهی هستیم و امروزه بسیج در سراسر دنیا بنام‌های مختلف حرکت‌های خودجوش و مردمی خود را آغاز کرده است.

وی نیرو‌های حشد الشعبی و مقاومت را نمادی از تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: نقطه قوت بسیج این است که خود را برآمده از دل مردم می‌داند و شعار امسال بسیج تحت عنوان بسیج پاره تن مردم است بیانگر این است که باید به مردم معرفی شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت پیام‌های بسیج را در ابعاد مختلف و با جذب حداکثری دانست و اظهار کرد: اتحاد و همدلی برای سازماندهی یک هدف یکی از عالی‌ترین برنامه‌هایی است که در قالب بسیج کارکنان، دانشجویی و اساتید در بدنه دانشگاه دیده می‌شود که همگان در یک سطح و لباس مشغول خدمت هستیم.

اسلامی بر تجدید میثاق با راه شهدا تاکید کرد و گفت: همگان باید هم قسم شویم و پیمان ببندیم که راه شهدای دفاع مقدس دانشجویان شهید را ادامه دهیم که در جنگ تحمیلی و جنگ با داعش تفکر بسیجی پیروز میدان بود.

اسلامی جذابیت در عمل را خواستار شد و گفت: بسیجی باید جذابیت عملی داشته باشد که تمام آحاد جامعه را جذب کند، زیرا که بسیج همه جا است از جنگ تا امنیت گرفته تا رخداد‌های غیرمترقبه و سلامت در کنار مردم بوده است و خودمان را باید مدیون جریان بسیجی بدانیم و نباید از این جریان جدا شویم.

وی پرهیز از نگاه انحصاری به تفکر بسیجی را یادآور شد و گفت: زمانی موفق هستیم که با جذب حداکثری فعالیت کنیم و باید مشکل را شناسایی و در صدد حل آن بر آییم به طوریکه مردم با وجود بسیج باید احساس تنهایی نکنند.

وی با اشاره به برخی اقدامات نوع دوستانه بسیج در سطح جامعه گفت: بسیج در سیل و کرونا همت کرد و شهدای مدافع سلامت نمونه‌ای فراموش ناشدنی از تفکر ناب بسیج هستند و شهدای بسیجی حوزه سلامت به خوبی درخشیدند.

اسلامی افزود: در همین راستا سالن تجمیعی به صورت رایگان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جیرفت جهت واکسیناسیون قرار گرفته است و دنبال کمک به مردم و مدافعان سلامت هستیم که بتوانیم کاری را برای مردم انجام بدهیم و روزانه بیش از ۱۷۰۰ نفر واکسینه می‌شدند و ایمان داشتیم که باید کمک کنیم باز هم جای کار زیاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با توصیه به بسیجیان از آن‌ها خواست در دانشگاه حرکت جهاد علمی را رقم بزنند و گفت: دانشجو باید جهاد علمی داشته باشد تا حقیقت خود را فراموش نکند امیدواریم تا زنده ایم در زیر چتر این تفکر خدمت گذار راستین باشیم.

به مناسبت هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجویی، دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به همراه رئیس دانشگاه و مسئول دفتر بسیج دانشجویی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد با حضور در گلزار شهدای شهر جیرفت و آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه با قرائت فاتحه و اهدای شاخه گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند و با آرمان‌های امام راحل، شهدا و ولایت تجدید پیمان کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرمان جهاد علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت رئیس دانشگاه تفکر بسیجی جهاد علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا

دانشگاهیان دانشگاه تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم کردن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان تجمع می‌کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

5 نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران، بسیج اساتید، بسیج کارکنان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و سایر تشکل‌های دانشگاه تهران از دانشگاهیان برای حضور در این تجمع دعوت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی