Web Analytics Made Easy - Statcounter

خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در افرادی که واکسن نزده اند چهارده برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا را تزریق کرده اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، احتمال مرگ افرادی که واکسن کرونا نزده اند، چهارده برابر افراد واکسینه شده است.

مقامات مسئول در آمریکا از مردم خواستند تزریق واکسن را برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تزریق دوز یادآور واکسن کرونا مدتی است در آمریکا شروع شده، زیرا ایمنی زایی ناشی از تزریق دوز‌های قبلی این واکسن کاهش یافته است.   مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا درباره عواقب تزریق نشدن واکسن کرونا به شدت هشدار داده است.

بر اساس بررسی‌های مرکز کنترل بیماری‌ها در آمریکا، خطر مرگ ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در افرادی که واکسن نزده اند چهارده برابر بیشتر از افرادی است که واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

همین آمار به سادگی نشان می‌دهد که واکسیناسیون در این خصوص چه اندازه حائز اهمیت است. همین هشدار‌ها سبب شده است در ساعات اخیر، اقبال مردم امریکا به تزریق واکسن کرونا بیشتر شود و آمار مرکز کنترل بیماری‌ها نیز موید همین نکته است.   آمار موجود نشان می‌دهد در حال حاضر، تقریبا همه کسانی که به موارد شدید از بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند، کارشان به بیمارستان می‌کشد، از مراکز مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) سردر می‌آورند و در نهایت فوت می‌کنند، از افرادی هستند که واکسن کرونا را تزریق نکرده اند.   عده معدودی هم که واکسن زده اند، اما دچار چنین سرنوشتی می‌شوند از گروه آسیب پذیر جامعه از قبیل سالخوردگان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.   کارشناسان توصیه می‌کنند این گروه نیز با قید فوریت برای تزریق دوز یادآور واکسن کرونا اقدام کنند تا ایمنی زایی واکسن کرونا، دوباره در بدن آن‌ها ایجاد شود. برچسب ها: کرونا ، واکسن ، ایمنی زایی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: کرونا واکسن ایمنی زایی واکسن کرونا بیماری ها کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند