Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران گفت: اگر در مواد معدنی سرمایه‌گذاری کرده و زنجیر را تکمیل کنیم نه تنها مواد معدنی می‌تواند جایگزین نفت شود بلکه چند برابر درآمد‌های نفتی را برای کشور ایجاد می‌کند،

بهرام شکوری در گفت‌وگو با میزان، در خصوص وضعیت ظرفیت معادن ایران، گفت: ایران ظرفیت خوبی در حوزه معدن دارد زیرا در کمربند کوهساری هیمالیا قرار گرفته که این کمربند ۱۵ هزار کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۱۲ و نیم درصد کمربند کوهساری هیمالیا در کشور ایران قرار گرفته و این در حالی است که انواع مواد معدنی در این کمربند وجود دارد.

شکوری بیان کرد: خیلی از کشور‌ها توانسته‌اند از مواد معدنی که درکمربند کوهساری هیمالیا ایجاد شده به خوبی استفاده کنند، ولی در ایران به لحاظ وجود مشکلات در اکتشافات و صرف نکردن هزینه‌های زیاد برای اکتشافات، در نتیجه تعداد معادنی که در ارتباط جهانی داریم به بیشتر از ۱۰ معدن نمی‌رسد در حالی که ایران ظرفیت‌های بیشتری دارد.

رئیس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی ایران در خصوص اینکه آیا معادن ظرفیت جابجایی با نفت را دارند، گفت: این موضوع را در قالب انقلاب معدنی عنوان کرده ایم و باتوجه به پتانسیل کشور ما در حوزه معدن اگر بتوانیم مواد معدنی را به زنجیره وارد کنیم  ارزش افزوده بیشتری را ایجاد می کنیم و در نهایت به محصول نهایی میرسیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر در مواد معدنی سرمایه‌گذاری کرده و زنجیر را تکمیل کنیم نه تنها مواد معدنی می‌تواند جایگزین نفت شود بلکه چند برابر درآمد‌های نفتی را برای کشور ایجاد می‌کند، ولی متأسفانه در کشور این استراتژی را نداریم و وزارت صمت که متولی بخش معدن است باید در کنار فعالین معدنی قرار بگیرد.

شکوری بیان کرد: هرکدام از معادن یک چاه نفت هستند و در حال حاضر حدود ۱۲ هزار معدن در کشور داریم که هر کدام از این معادن یک چاه نفت محسوب می‌شوند و در تمام کشور علی الخصوص مناطق محروم واقع شده اند  این در حالیست که درآمد‌های نفتی را فقط با ۱۲ چاه ایجاد می‌کنیم.

 

بیشتر بخوانید: نادیده گرفتن زغال سنگ در حوزه انرژی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی معدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی معدن مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست

مهدی زارع خورمیزی رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تفت گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 

وی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 

زارع خورمیزی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد