Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@22:41:52 GMT

فوت دیکتاتور نظامی سابق کره جنوبی در ۹۰ سالگی

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۳۰۸۵

فوت دیکتاتور نظامی سابق کره جنوبی در ۹۰ سالگی

رئیس جمهور سابق کره جنوبی که در جریان سرکوب اعتراضات این کشور در گذشته نقش موثری داشت، درگذشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، چون دو هوآن، رئیس جمهور سابق کره جنوبی که قوانین کنترلی و بی‌رحمانه وی در این کشور پس از کودتای نظامی 1979 باعث شکل گیری اعتراضات گسترده شد، در سن 90 سالگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چون از بیماری های بسیار ازجمله سرطان خون رنج می‌برد و اخیرا وضعیت جسمانی مناسبی نداشت. چون که یک فرمانده نظامی سابق بود در جریان سرکوب و قتل عام معترضانی که در تظاهرات دموکراتیک شرکت کرده بودند، مسئولیت اصلی را برعهده داشت؛ جرمی که در نهایت باعث صدور حکم اعدام برای وی شد.

خبر فوت این رئیس جمهور سابق کره جنوبی درحال منتشر شده که یک ماه قبل یک رئیس جمهور سابق دیگر این کشور که در کودتای رو تائه وو نقش کلیدی داشت در سن 88 سالگی درگذشت.

چون در جریان دادگاه دهه 90 خود که برای رسیدگی به جرایم وی تشکیل شده بود از کودتا دفاع کرد و این اقدام وی را برای نجات کشور از بحران سیاسی لازم دانست.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کره جنوبی کره جنوبی رئیس جمهور سابق سابق کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت

سزار لوئیس منوتی، یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های تاریخ فوتبال آرژانتین، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

به گزارش "ورزش سه"، قهرمان جهان در سال ۱۹۷۸ میراثی فراموش‌نشدنی در فوتبال از خود به جای گذاشت. مرد روزاریو و یکی از مهم‌ترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین و جهان، اگرچه به‌عنوان یک فوتبالیست دوران حرفه‌ای خوبی داشت اما به‌عنوان مربی به شکوه خود رسید و بهترین روزهای عمرش را در آن بازه سپری کرد.

منوتی سفر خود را در دوران مربی‌گری با هدایت نیوولز آغاز کرد و سپس قهرمانی با اتلتیکو هوراکان در سال ۱۹۷۳ او را به تیم ملی آرژانتین رساند.

او می‌دانست چگونه تیم ملی را به سبک خود بسازد و همین کار را هم کرد. او تیمی هجومی ساخت که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد و بر بام فوتبال جهان ایستاد، کاملا به لطف منوتی.

پس از ناامیدی در سال ۱۹۸۲ و حذف از جام جهانی، او به بارسلونا پیوست و در آنجا سه عنوان قهرمانی به‌دست آورد. منوتی همچنین در دو دوره هدایت بوکا جونیورز را برعهده داشت. سه دوره هم در ایندیپندنته حضور داشت و تا زمان بازنشستگی در سال ۲۰۰۷ در باشگاه‌های اتلتیکو مادرید، ریورپلاته، پنیارول، تیم ملی مکزیک، سمپدوریا، روزاریو سنترال، پوئبلا و تکاس هم مربی‌‌گری کرد.

او که همیشه مردی محترم در فوتبال آرژانتین بود، در چند وقت اخیر خود را وقف حضور در مدیریت و مشورت در خصوص روند تیم ملی کرده بود. او یکی از حامیان لیونل اسکالونی بود که درنهایت منجر به قهرمانی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ شد.

این مربی آرژانتینی پرافتخار امروز یکشنبه در سن ۸۵ سالگی درگذشت. او بخش قابل توجهی از تاریخ فوتبال را به خود اختصاص داده و انتظار می‌رود در ساعات آینده باشگاه‌های زیادی به این اتفاق تلخ واکنش نشان دهند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین| هشدار ژنرال ناتو درباره امکان توقف حمایت نظامی غرب از کی‌یف
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • درگذشت بازیگر «تایتانیک» و «ارباب حلقه‌ها» در ۷۹ سالگی
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد