Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@22:05:26 GMT

افزایش تولید نارنگی/ هزینه جمع آوری سیب بالاست

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۳۲۳۹

افزایش تولید نارنگی/ هزینه جمع آوری سیب بالاست

مجتبی شادلو در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به این سوال که آیا بارش‌های اخیر آسیبی به محصولات باغی رسانده است یا خیر؟ گفت: بارندگی‌های اخیر برای باغات بسیار خوب بوده و باعث شد که محصولات حتی ۲۰ تا ۲۵ روز هم زودتر به دست بیایند. از طرفی سرمای سختی هم نداشتیم و به همین دلیل خسارت ناشی از سرمازدگی هم نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:مرکبات به دست آمده از نظر کمیت و کیفیت در شرایط خوبی هستند و برداشت آنها آغاز شده است. کشاورزان نیز باید در فرصت بین بارش ها اقدام به جمع آوری محصولات کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران کشور با بیان اینکه برآوردها نشان می‌دهد تولید نارنگی امسال در مقایسه با سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت: نارنگی‌های تخم ژاپنی و واریته انشو برداشت شده است و بعد از آن نوبت برداشت نارنگی یافا و پچ است. دست آخر  یعنی یکماه آینده نیز نارنگی‌های جنوبی در استان‌های فارس، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که کیفیت بالایی هم دارند، برداشت خواهند شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پرتقال های شمال و جنوب  هم قابلیت برداشت دارند، زیرا به دلیل شرایط آب و هوایی زودتر به دست آمده اند. بایستی زودتر این محصولات برداشته شوند تا ضایعات کاهش یابد.  

شادلو در پایان با اشاره به اینکه در سیب هم امسال نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش تولید داشتیم، گفت:به دلیل گران بودن تدارکات جمع آوری و زود به دست آمدن محصول، به هنگام برداشت سیب با ضایعات بسیاری مواجه شدیم.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان تولید نارنگی افزایش تولید سیب زلزله جنوب ایران زلزله هفته بسیج یوسف نوری اعتراض کشاورزان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان

محمد برزعلی ضمن اعلام آمادگی استان برای برداشت محصولات کشاورزی، افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • جمع‌آوری «نامزد گلوله‌ها» سال گذشته از نمایشگاه کتاب به شدت غیرفرهنگی بود!