Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:23:08 GMT

حربه‌های واشنگتن برای حفظ نیروهایش در عراق

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۷۵۳۲۴۴

حربه‌های واشنگتن برای حفظ نیروهایش در عراق

آمریکا در حالی به دنبال حفظ نیروهایش در عراق است که عراقی‌ها بر خروج این نظامیان به ویژه با توجه به جنایات آنها در عراق و زندان ابوغریب اصرار دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محسن السعیدی» عضو جنبش حقوق عراق از همسویی مصطفی الکاظمی با واشنگتن در زمینه حضور نظامیان آمریکایی در عراق انتقاد کرد و گفت: در شرایطی که باید طبق جدول زمانبندی شده نیروهای آمریکایی از عراق خارج شوند، الکاظمی برای ماندن این نیروها با آمریکا همسویی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: الکاظمی حق اتخاذ تصمیم بقای نیروهای آمریکایی را ندارد زیرا همه عراقی‌ها منتظر خروج این نظامیان هستند. دولت الکاظمی پیشبرد امور است.

آمریکا  تروریست‌ها را وارد عراق می‌کند

«علی الوائلی» کارشناس امور امنیتی عراق گفت: آمریکا در راستای انتقال عناصر تروریستی داعش به عراق به منظور فشار بر دولت عراق برای تن دادن به خواسته‌هایش برای باقی نگه داشتن نیروهایش در داخل عراق حرکت می‌کند.

وی افزود: اقدامات تروریستی که هرازگاهی در استان‌های مختلف عراق رخ می‌دهد در نتیجه طرحهای آمریکاست که هدفش بی ثباتی اوضاع امنیتی و ایده نیاز عراق به نیروهای خارجی است.

الوائلی بیان کرد: عناصر تروریستی همچنان از سوریه به سمت اراضی عراق با کمک نظامیان آمریکایی حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: منطقه با دوربین‌های حرارتی و حشد شعبی حمایت و حملات تروریستی خنثی می‌شود.

عزم عراقی‌ها بر اخراج نظامیان آمریکایی/ مخالفت با تمدید حضور نیروهای ائتلافواکنش فرماندهی عملیات مشترک عراق به تمدید زمان خروج نظامیان آمریکایی

ناگفته‌های جدید از جنایات آمریکا در زندان ابوغریب عراق

این درحالی است که یک عراقی که در زندان ابوغریب به سر برده است با گذشت 18 سال حقایق جدیدی از جنایات آمریکا در عراق فاش کرد.

علاء کریم که در زندان آمریکایی‌ها در ابوغریب بوده است ،گفت: زندگی روزمره در زندان اشغالگران با گرسنگی و ترس و ننگ بود و ما در معرض شکنجه‌های جسمی و روانی قرار داشتیم و ما را مجبور به عریان شدن می‌کردند.

در سال 2003 هنگامی که «علاء» رهسپار دانشگاه خود در تکریت در صلاح الدین بود، نظامیان آمریکایی او را بازداشت کردند.

هنگامی که این دانشجو از خودرو پیاد شده بمبی در مسیر گشتی نظامیان آمریکایی منفجر شد و فورا علاء را بازداشت کردند.

وی از تجربیات دردناک در زندان‌های آمریکایی‌ها در سامراء وتکریت قبل از انتقالش به زندان ابوغریب سخن گفت.

در زندان ابوغریب هم در معرض شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است و آثارش هنوز روی بدنش وجود دارد.

وی گفت: دستانم بسته بود و مرا روزی دوباره حلقه آویز می‌کردند. این زندگی روزمره زندانیان زندان ابوغریب بود. بخشی از شکنجه آنها به کارگیری سگ‌ها برای ترساندن زندانیان، استفاده از شوکر برقی برای گرفتن اعتراف بود. همچنین آنها زندانیان بیگناه را هم بند زندانیان جنایتکار می‌کردند.

وی در پایان گفت: دموکراسی آمریکایی بزرگترین دروغ روی زمین است. جنایاتی که آمریکا مرتکب شده است تاریخ و ملت عراق آنرا فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نظامیان آمریکایی نظامیان آمریکایی نظامیان آمریکایی زندان ابوغریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی «العمر» در استان دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک هم اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر در دیرالزور سوریه با دست‌کم هفت راکت هدف قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله منتشر نشده و هیچ گروهی مسؤولیت آن را به عهده نگرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی بارها مواضع آمریکایی- صهیونیستی را در منطقه در راستای رویکرد خود برای مقابله با اشغالگری و توقف تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

کد خبر 6095991

دیگر خبرها

  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • ویدیو/ تحلیلگر عرب: بیداری جوانان آمریکایی شوک بزرگی برای دولت واشنگتن بود
  • حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد