Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا در واشنگتن میزبان همتای مراکشی خود بود و در این دیدار راه‌های توسعه روابط دوجانبه و مساله صحرای غربی بررسی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و ناصر بوریطه، همتای مراکشی او در دیداری که در واشنگتن داشتند، موضوعات مختلفی از جمله راه‌های توسعه روابط دو کشور، عادی‌سازی و صحرای غربی به ویژه پس از انتصاب استفان دی‌میستورا به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به این منطقه را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بلینکن پس از استقبال از بوریطه گفت: این سفر در زمان مناسبی انجام شد زیرا الان ما استفان دی‌میستورا، فرستاده جدید دبیرکل سازمان ملل به صحرای غربی را داریم و می‌خواهم با بوریطه درباره فعالیت و تلاش‌های او در صحرای غربی صحبت کنم.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا به نقل از بلینکن آمده است: از اینکه ناصر بوریطه وزیر خارجه مراکش اینجا در وزارت خارجه است، بسیار خوشحالم، ما از ژانویه این فرصت را داشتیم تا با یکدیگر صحبت کنیم و یکدیگر را ببینیم اما حضور او در وزارتخانه به شکل ویژه‌ای خوب است زیرا ما مشارکت بلند مدتی با مراکش داریم و می‌خواهیم این مشارکت را تقویت کرده و توسعه دهیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: امروز این فرصت را خواهیم داشت تا درباره مسایل مختلف منطقه با هم گفتگو کنیم، ما این فرصت را خواهیم داشت درباره مساله بسیار مهم عادی‌سازی روابط میان مراکش و اسرائیل و کارهایی در دست انجام است، صحبت کنیم.

بوریطه نیز گفت: رباط و واشنگتن مشارکت طولانی مدتی با هم دارند و زمان آن رسیده که از این روابط حمایت بیشتری شود و گفتگوی استراتژیک میان دو کشور، همکاری نظامی آنها و حمایت از منافع دو کشور در کنار دیگر مسایل تقویت شوند.

وزیر خارجه مراکش افزود: فکر می‌کنم چالش‌هایی که پیش رو داریم و چالش‌های جهانی چون تغییرات آب‌وهوایی و افراط‌گری در کنار مساله لیبی و برخی مناطق در آفریقا به روابط مراکش و آمریکا اهمیت زیادی می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونی بلینکن خارجه آمریکا وزیر خارجه صحرای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۷۵۳۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • کرملین: روسیه و چین فشارهای غرب را تحمل می‌کنند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی